Ο “απολυμένος” εμπνευστής του τουρκολιβυκού συμφώνου Ναύαρχος Τ.Γιατσί, ο οποίος σύμφωνα με εκτιμήσεις δεν έχει απομακρυνθεί από τα τουρκικά κέντρα λήψης αποφάσεων, απειλεί τον ελληνικό εμπορικό στόλο με “μπλοκάρισμα και καθυστερήσεις” στα Στενά του Βοσπόρου.
Σύμφωνα με άρθρο μας πρώτοι είχαμε αποκαλύψει την πραγματική στρατιωτική ελίτ που ελέγχει τον Τούρκο πρόεδρο Ερντογάν, καθορίζοντας του την πολιτική που θα ακαλουθήσει σε θέματα εθνικού ενδιαφέροντος.
Μιλάμε για άτομα που φιλοξενούνται σχεδόν καθημερινά σε πλήρως ελεγχόμενες τουρκικές εφημερίδες, εκφράζοντας απόψεις και απειλές κατά Ελλάδος, Κύπρου, Γαλλίας,ΗΠΑ και οποιουδήποτε απειλεί τα Οθωμανικά συμφέροντα της Άγκυρας, τις οποίες υλοποιεί στην συνέχεια ο Τούρκος πρόεδρος.
Σειρά πήρε ο εμπνευστής της στρατηγικής της “Γαλάζιας Πατρίδας” Ναύαρχος ε.α. Τ.Γιατσί, ο οποίος υπενθυμίζει στην Ελλάδα την συνθήκη του Μοντρέ, η οποία συνεχώς παράγει πολιτικές στη ρητορική πολέμου και συγκρούσεων.
«Ο πόλεμος και μια πολεμική σύγκρουση στην περιοχή μας δεν απειλούν μόνο την Τουρκία, αλλά κυρίως την Ελλάδα που δεν θα θέλει να νιώσει αυτόν τον πόλεμο με την Τουρκία. Η Τουρκία μιλά για μόνιμη διπλωματία ειρήνης. Μπορούμε να επιβραδύνουμε την κίνηση των ελληνικών πολεμικών και εμπορικών πλοίων μέσω του Βοσπόρου", τόνισε ο ίδιος εκφράζοντας σίγουρα την ελίτ που ελέγχει την πολιτική και στρατιωτική εξουσία στην Τουρκία και συνεχίζει:.
"Η συνθήκη του Μοντρέ αναφέρει ότι αν «η Τουρκία εμπλακεί σε άμεσο πόλεμο, τότε θα ενεργοποιηθούν τα άρθρα 2 και 6 της συνθήκης των Στενών του Μοντρέ. Σύμφωνα με αυτά τα άρθρα, τα εμπορικά πλοία πρέπει να διέρχονται καθημερινά με αυστηρή καθοδήγηση των τουρκικών αρχών.
“Επιπλέον, τα άρθρα 20-21 της συνθήκης των Στενών του Μοντρέ εφαρμόζεται και στα πολεμικά πλοία, τα οποία μπορούν να μπλοκαριστούν και να μην επιτρέπεται η διέλευση τους σε αυτό το ενδεχόμενο.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος στην Ελλάδα μετά τον τουρισμό είναι οι θαλάσσιες μεταφορές. Η κύρια πηγή εισοδήματος της Ελληνοκυπριακής πλευράς είναι οι θαλάσσιες μεταφορές. Περίπου 45-50 πλοία περνούν από τα τουρκικά στενά το μήνα, τα περισσότερα από τα οποία είναι ελληνικά και ελληνοκυπριακά. Η Τουρκία μπορεί να καθυστερήσει την μετάβαση τους από τα Στενά με κάθε τρόπο.
Η Τουρκία, θα θέσει επίσης και το ζήτημα της αποστρατικοποίησης των νησιών και αυτό θα το εκφράσουμε πολύ έντονα. Πρέπει να επιστρέψουμε στους όρους της συνθήκης της Λωζάννης. Θα διεκδικήσουμε τα νησιά, τα νησάκια και τις Βραχονησίδες των οποίων η κυριαρχία δεν έχει δοθεί στην Ελλάδα με συμφωνίες όπως αυτή της Λωζάννης. Δεν λέω να σταματήσουμε τη διπλωματία και τις διαπραγματεύσεις, αλλά ας συζητήσουμε τα αιτήματά μας, και την ανομία της Ελλάδας. Το τουρκικό έθνος, ο στρατός, με όλους τους θεσμούς του στέκονται εξαιρετικά ισχυροί», κατέληξε ο ίδιος.
Ας γνωρίζει λοιπόν καλά ο Τούρκος Ναύαρχος ότι όλα αυτά που αναφέρει αυτός και οι Τούρκοι αξιωματούχοι στον τουρκικό τύπο εδώ και μεγάλο διάστημα είναι ουσιαστικά πολλά-πολλά ψέμματα, “τυλιγμένα” με επιλεγμένες αλήθειες.
Τα ελληνικά νησιά, μικρονήσια και Βραχονησίδες είναι υπό την ελληνική κυριαρχία με διεθνείς συνθήκες εδώ και 100 χρόνια και πλέον ούτε νομικά ούτε με καταγγελίες σε διεθνείς οργανισμούς, μπορεί να διεκδικήσει η Τουρκία οτιδήποτε.
Αν επιχειρηθεί δε οποιοδήποτε σενάριο από αυτά που διακινούνται εδώ και καιρό, και θα μοιάζει με αυτό των Ιμίων για παράδειγμα, τότε η απάντηση των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων θα ξαφνιάσει ακόμα και τους ίδιους τους Τούρκους πραγματικά.