Ελληνοτουρκικά

Ανοίγει «ο ασκός του Αιόλου»: Λεφτά δεν υπάρχουν! Σε τρικυμία τα εξοπλιστικά - Kίνδυνος για την άμυνα της χώρας - Τι είπε ο Π. Καμμένος για τα F-35

Tραγικές εικόνες για μια χώρα όπου απειλείται καθημερινώς από την Τουρκία. Φαρσοκωμωδία, απειρία ή πολιτικά παιχνίδια για να επιβιώσουν όρισμένοι από την λαίλαπα που έρχεται στο πολιτικό τοπίο;.

Πριν λίγο, ο Π. Καμμένος διευκρίνισε πως αυτό που έχει συζητηθεί σε ανώτατο επίπεδο με την Γαλλία δεν έχει να κάνει με την μίσθωση φρεγατών αλλά με την κατασκευή νέων στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα κατά την τοποθέτησή του ο κ. Καμμένος σημείωσε πως αναφορικά με το ζήτημα των φρεγατών που προέκυψε η συζήτηση του Έλληνα Πρωθυπουργού με τον Γάλλο Πρόεδρο Μακρόν επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση των συνολικών επιστροφών συνολικού ύψους 8 δις ευρώ που οφείλονται στην Ελλάδα από ομόλογα προκειμένου να κατασκευαστούν στην χώρα μας φρεγάτες για το Πολεμικό Ναυτικό.

Ο κ. Καμμένος τόνισε επίσης πως «όταν και εάν αποφασιστεί ένα τέτοιο πρόγραμμα θα ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες από το Σύνταγμα και τη Βουλή διαδικασίες».

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου στόχος είναι να έχουν οι πιλότοι μας τα καλύτερα μέσα, ωστόσο οι οικονομικές δυνατότητας είναι περιορισμένες και έτσι η αγορά F35 είναι ουσιαστικά μια συζήτηση… υποθετική.

Έχουμε μια εξέλιξη η οποία αντιλαμβάνεστε επηρεάζει γενικότερα την περιοχή. Είναι άλλο η Τουρκία να έχει βρεθεί το 2021 με 100 F35 και με S400 και αεροπλανοφόρο και άλλο η Τουρκία να μην αποκτήσει τα F35 και να αντιμετωπίζεται η σημερινή της πολεμική αεροπορία με τα υφιστάμενα μέσα. Εάν γίνει το ένα, χρειάζεται να κάνουμε άλλα πράγματα και αν γίνει το άλλο, άλλα” είπε ο κ. Κμμένος συμπληρώνοντας ωστόσο πως “βεβαίως η επιθυμία είναι να δώσουμε στους πιλότους μας τα καλύτερα μέσα. Δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή”.

Τι σημαίνει αυτή δήλωση; Οτι για να δούμε εξπλιστικά, καινούργια εννούμε, θα περάσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Την στιγμή δηλαδή που οι Τούρκοι θα εξοπλίζονται και θα ανανεώνουν το στόλο τους.

Τι καταφέραμε όμως μετά από τις αποτυχημένες δηλώσεις Κουβέλη;

Να μπλοκάρει την υπόθεση των γαλλικών φρεγατών προς την Ελλάδα

*Να ψυχράνει τις σχέσεις Αθήνας-Παρισίων

*Να ανοίξει τα μάτια του Τ.Ερντογάν που διαμαρτύρεται εντόνως

*Να αποδείξει ότι δεν μπορεί να χειριστεί λεπτές υποθέσεις προς το συμφέρον της

Και όλα αυτά γιατί προφανώς η κυβέρνηση κατάλαβε λάθος τις προθέσεις της Γαλλίας στο θέμα τω φρεγατών- χάθηκε στη μετάφραση για την ακρίβεια- αλλά και γιατί και ο ανυπόμονος παλαιο-κομματικός Αναπληρωτής υπουργός Άμυνας ήθελε να πάρει πρώτος τη δόξα για μια συμφωνία που δεν είχε κατοχυρωθεί ποτέ.

Ο κ Κουβέλης δεν είχε κανένα λόγο –πλην της αυτοπροβολής του-να ανακοινώσει μόνος του, ως δεδομένη, μια κατ' αρχήν συζήτηση Μακρόν-Τσίπρα για τις φρεγάτες, ο λεπτός χειρισμός της οποίας ήταν απολύτως στα χέρια της γαλλικής κυβέρνησης και όχι της ελληνικής.

Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας και πιθανότατα οι κυβερνητικοί παράγοντες που του μετέφεραν την «χαρμόσυνη είδηση» δεν κατάλαβαν ή δεν έλαβαν υπόψη τους αυτούς τους κλεπτούς χειρισμούς της γαλλικής προεδρίας, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές αντιδράσεις και να μεγιστοποιηθούν «τα κέρδη» πρώτα για τη Γαλλία και δευτερευόντως για την Ελλάδα.

Εν ολίγοις οι γαλλικές φρεγάτες, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, θα εκτελούσαν αποστολές ελέγχου και επιτήρησης στη θαλάσσια περιοχή και τον εναέριο χώρο της Αν Μεσογείου.

Δι' αδύτου του τρόπου θα μπορούσαν να ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο τις τουρκικές παραβιάσεις και στον εναέριο και θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου, (διευκολύνοντας πολλαπλώς την Ελλάδα), αλλά κυρίως να υπερασπίζονται γαλλικά συμφέροντα στην περιοχή ( βλέπε τουρκικές απειλές εναντίον της γαλλικής TOTAL στην ΑΟΖ Κύπρου, κλπ.).

Όσο για την χρηματοδότηση των φρεγατών, το Παρίσι ενδεχομένως σκεπτόταν χειρισμούς ώστε οι αποστολές των φρεγατών να καλύπτονταν – για πρώτη φορά από τον Κοινοτικό Προϋπολογισμό-αν δημιουργηθεί το κατάλληλο κονδύλιο για την ενισχυμένη συνεργασία στον τομέα της Ευρωπαϊκής Άμυνας.

ΟΙ βιαστικές δηλώσεις του Αναπληρωτή υπουργού Άμυνας μάλλον τίναξαν στον αέρα αυτούς τους λεπτού χειρισμούς , με αποτέλεσμα η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας – προφανώς με άνωθεν εντολή- έκανε αμέσως πίσω για «τη συμφωνία» με την Ελλάδα, ενώ άνοιξαν τα μάτια της Άγκυρας,  που φυσικά άρχισε το χορό των αντιδράσεων και των απειλών της.

Κατά το κοινές λεγόμενο, η κυβέρνηση έβαλε τα χέρια της και έβγαλε τα μάτια- της χώρας- και στο συγκεκριμένο θέμα.

Ο υπουργός Άμυνας στη συνέντευξη του προσπάθησε (ανεπιτυχώς) να στείλει... τις φρεγάτες στην εξέδρα, αλλά και να μειώσει (επιτυχώς) την αξιοπιστία του μη συνεργάσιμου Αναπληρωτή υπουργού του.

Έτσι ο κ Καμμένος επί της ουσίας διέψευσε τον κ. Κουβέλη. Και θόλωσε εντέχνως τα νερά, λέγοντας ότι Αθήνα και Παρίσι εξετάζουν την πιθανότητα κατασκευής γαλλικών φρεγατών στην Ελλάδα, με χρήματα που θα προέλθουν, αν οι ευρωπαίοι δανειστές (και η Γαλλία) αποφασίσουν να επιστρέψουν τα 8δις ευρώ που έχουν κατακρατήσει από τα ελληνικά ομόλογα, κάτι δηλαδή που παραπέμπει σε μακρινό και αβέβαιο μέλλον και μόνον.

Αντιθέτως τι συμβαίνει στη Τουρκία;

Αρχικά ο τουρκικός Στρατός πρόκειται να παραλάβει 250 άρματα με το συγκρότημα ιχθύος Europower pack ενώ στη συνέχεια θα τοποθετηθεί τουρκικής σχεδίασης κινητήρας τη συνέχιση της ανάπτυξης του οποίου επίσης ανέλαβε η BMC.

Ταυτόχρονα στην παραγωγή του άρματος μάχης θα μετάσχει και η γερμανική RheinmetallAG η οποία έχει συνάψει σχετική συμφωνία με την BMC.

Τελικός στόχος της Τουρκίας είναι η παραγωγή 1000 αρμάτων Altay συνολικά ενώ η σύμπραξη της BMC με το Κατάρ σημαίνει ότι ενδεχομένως το κρατίδιο του Κόλπου θα προμηθευτεί αριθμό αρμάτων.

Υπενθυμίζουμε πως το τουρκικό γενικό επιτελείο «έτρεξε» πρόσφατα και πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 170 αρμάτων μάχης Μ60Α1 σε M60T ‘Fırat’.

Επιπλέον, οι τουρκικές αεροδιαστημικές βιομηχανίες («TAI») σήκωσαν τα μανίκια τους για να κατασκευάσουν το τουρκικό εθνικό μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, το «TF-X».

Οι προκαταρκτικές δραστηριότητες σχεδιασμού έλαβαν πιστοποίηση κινήτρων αξίας ₺4,7 δισεκατομμυρίων τουρκικών λιρών ($1,16 εκατομμύρια) στο πλαίσιο της προώθησης του προγράμματος.

Το έργο θα απασχολεί περίπου τρεις χιλιάδες διακόσια (3200) άτομα, με την έμμεση παροχή εργασίας να υπολογίζεται περίπου στις έντεκα χιλιάδες διακόσια (11200) άτομα.

Μιλώντας στην τουρκική εφημερίδα «Dünya», o γενικός διευθυντής της «TAI», Τεμέλ Κοτίλ, δήλωσε οτι θα εργαστούν μαζί με την βρετανική «BAE Systems», η οποία διαδραματίζει διάφορους ρόλους στην σχεδίαση του αεροσκάφους «F-35».

Την ίδια στιγμή , ανακοινώθηκε επίσης η ενεργοποίηση προγράμματος «διασύνδεσης» σε πραγματικό χρόνο, των μη-επανδρωμένων αεροχημάτων (UAs) Bayraktar TB2 με πυραύλους MSAM-L ΜΕ με τα επιθετικά ελικόπτερα T-129 ATAK, για την καταστροφή «εχθρικών» αρμάτων μάχης και χερσαίων στόχων.

Το σχέδιο αυτό θα υλοποιήσουν η γνωστή TAI (Turkish Aerospace Industries), που συναρμολογεί το T-129 ATAK, και η Bayrak Machine, που κατασκευάζει το UAS Bayraktar TB2.

Το σχέδιο αφορά στην «ανταλλαγή σε πραγματικό χρόνο» δεδομένων εικόνας και ήχου ενώ το Bayraktar θα αποστέλλει στα επιθετικά ελικόπτερα και δεδομένα στοχοποίησης.

Μια άλλη ίσως ανησυχητική εξέλιξη για τις ελληνικές ένοπλες είναι το σχέδιο προμήθειας από την Γερμανία του γνωστού πυραύλου διαδραστικής επίθεσης από υποβρύχια με την ονομασία (IDAS), τη στιχμη που οι δικοί μας άφησαν άοπλα τα υπερσύγχρονα υποβρύχια μας.

Ενόχληση από το Μαξίμου για τους υψηλούς τόνους Κουβέλη

Φώτης Κουβέλης δέχθηκε την πρόταση του Αλέξη Τσίπρα να γίνει αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αµυνας µε την υπόσχεση ότι θα πάρει τη θέση του Πάνου Καµµένου, αν ο πρόεδρος των ΑΝ.ΕΛ. φύγει από την κυβέρνηση λόγω Σκοπιανού. Για τον λόγο αυτό, σύµφωνα µε έγκυρες πηγές, ξεκίνησε τη θητεία του µε ρητορική «αντι-Καµµένου» και µια ηπιότητα η οποία, γενικώς, άρεσε στο Μέγαρο Μαξίµου, παρόλο που δεν ήθελαν να τονίζεται η διαφοροποίησή του από τον υπουργό Αµυνας, αναφέρουν τα parapolitika.

Το τελευταίο διάστηµα, όµως, ο Φώτης Κουβέλης δείχνει πως έχει «καµµενοποιηθεί», ανεβάζοντας τους τόνους απέναντι στην Τουρκία και υιοθετώντας µια πολύ πιο αυστηρή γλώσσα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στο Μαξίµου υπάρχει ενόχληση για τη στροφή Κουβέλη, αλλά και ένα ξάφνιασµα από την τόσο γρήγορη αυτονόµησή του.

Στο βάθος της εικόνας υπάρχουν η επιθυµία του Φώτη Κουβέλη να είναι υποψήφιος βουλευτής Επικρατείας µε τον ΣΥΡΙΖΑ και η διαβεβαίωση που δεν του έχει ακόµη δοθεί. Ετσι, φαίνεται πως αποφάσισε να µαζέψει ψηφαλάκια παίζοντας το δηµοφιλές χαρτί της σκληρότητας απέναντι στον δύσκολο γείτονα. Ας πρόσεχαν ο Αλ. Τσίπρας και όσοι σκέφτηκαν ότι είναι καλή ιδέα να δώσουν στον Φώτη µια ευκαιρία για δεύτερη καριέρα.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ