Εθνικά θέματα
Ενημερώθηκε στις:

''Πετρελαϊκό… hub των Ρώσων η Kαλαμάτα''- Άρθρο του Reuters βάζει στο στόχαστρο την Ελλάδα!

Δημοσίευμα του Reuters, βάζει στο στόχαστρο την Ελλάδα, αναφέροντας συγκεκριμένα πως οι Ρώσοι έχουν καταφέρει να βρουν τις εναλλακτικές τους στο εμπάργκο, και μεταφέρουν ντίζελ και πετρέλαιο κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας. 

Μάλιστα θέτει το ερώτημα το κατά πόσο εφαρμόζονται ή όχι τα μέτρα του εμπάργκο στην μεταφορά ρωσικών προϊόντων. 

Και συγκεκριμένα αναφέρει για την χώρα μας: «Τον περασμένο μήνα η Ρωσία έστειλε τουλάχιστον 450.000 τόνους ντίζελ στη Σαουδική Αραβία, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που στάλθηκαν μέσω STS κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας αν και δεν έχουν καταγραφεί τέτοια φορτία σε αυτή τη διαδρομή μέχρι στιγμής τον Μάρτιο». 

Στην συνέχεια το δημοσίευμα επισημαίνει: Το πλήρες εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαιοειδή τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου, στέλνοντας τα ρωσικά φορτία ντίζελ στην Αφρική, την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τις φορτώσεις από πλοίο σε πλοίο (STS) αντί για την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, τα φορτία ντίζελ και πετρελαίου κίνησης από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας προς την Τουρκία έχουν ήδη ξεπεράσει τους 1,2 εκατ. τόνους τον Μάρτιο, ξεπερνώντας τους 0,8 εκατ. τόνους που είχαν καταγραφεί τον προηγούμενο μήνα. Τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής έχουν στείλει τουλάχιστον 300.000 τόνους ντίζελ στη Βραζιλία αυτόν τον μήνα, περισσότερο από τους 205.000 τόνους για όλο τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv για τον Μάρτιο, περίπου 200.000 τόνοι ντίζελ από λιμάνια που ελέγχονται από τη Ρωσία στάλθηκαν στη Λιβύη, περίπου 165.000 τόνοι στην Αλγερία και 100.000 τόνοι στην Τυνησία. Άλλοι παραλήπτες ήταν η Νιγηρία, η Γκάνα, η Σενεγάλη και το Μαρόκο. Περίπου 200.000 τόνοι ντίζελ από ρωσικά λιμάνια πρόκειται να φθάσουν στη Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία. Οι καταγραφές για περίπου 0,7 εκατομμύρια τόνους ντίζελ που φορτώθηκαν τον Μάρτιο σε ρωσικά λιμάνια της Μαύρης και της Βαλτικής Θάλασσας δεν έδιναν συγκεκριμένο προορισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv.

Τα στοιχεία της Refinitiv για την Καλαμάτα τον Φεβρουάριο 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, περίπου 99.000 τόνοι diesel από δύο φορτία που φορτώθηκαν τον Φεβρουάριο σε λιμάνι της Βαλτικής Primorsk, μεταφέρθηκαν από πλοίο σε πλοίο κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας σε δεξαμενόπλοιο, το οποίο κατευθύνόταν προς το λιμάνι Ρας Τανούρα. Άλλοι 30.000 τόνοι πετρελαίου από ένα δεξαμενόπλοιο που φορτώθηκε σε ρωσικό λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας μεταφορτώθηκαν κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας σε άλλα δεξαμενόπλοιο, το οποίο έχει ήδη καταπλεύσει στο Τζιζάν. Το ρωσικό diesel που αποστέλλεται στη Σαουδική Αραβία είναι πολύ πιθανό να επεξεργαστεί στη Σαουδική Αραβία και να επανεξαχθεί, ακόμη και στην Ευρώπη, ανέφεραν πηγές της αγοράς.

Δεν είναι η πρώτη φορά που στοχοποιείται η Καλαμάτα...

Αρχές του έτους και το Bloomberg με τον τίτλο, «Καταφύγιο» ο Λακωνικός Κόλπος για το ρωσικό πετρέλαιο με παράκαμψη των κυρώσεων, μιλούσε για εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου και καυσίμων που είχαν μεταφερθεί από δεξαμενόπλοιο σε δεξαμενόπλοιο μόλις λίγα μίλια μακριά από τις ακτές της Ελλάδας, ένας από τους τρόπους που βρήκαν οι έμποροι για να ξεπεράσουν τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας. 

Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα κατέχει τα περισσότερα πετρελαιοφόρα στον κόσμο και όταν η ΕΕ διαπραγματευόταν για το πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου, η χώρα μας «ήταν μεταξύ εκείνων που πίεζαν για υψηλότερα όρια». Η Ελλάδα, αναφέρει το Bloomberg, ήταν επίσης μεταξύ εκείνων που πίεζαν για ασθενέστερους περιορισμούς στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου όταν συζητούνταν τα σχετικά μέτρα.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ