Στο ζήτημα με τις φρεγάτες αναφέρονται Ισπανικά ΜΜΕ, εκφράζοντας παράπονα για την ελληνική στάση! Στη σύσκεψη στο Μ. Μαξίμου, δεν ελήφθη κάποια απόφαση αλλά έγινε γνωστό ποιες χώρες συνεχίζουν στην «κούρσα» για την τελική επιλογή.
Συμφωνήθηκε να εξεταστούν οι περαιτέρω δυνατότητες αξιολόγησης προμήθειας φρεγατών από τις ακόλουθες χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιταλία, Ολλανδία. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ισπανία και μία δεύτερη πρόταση από τη Γερμανία τέθηκαν εκτός συνέχειας είτε λόγω μεγάλου κόστους είτε διότι δεν ικανοποιούσαν κάποιες απαιτήσεις του Ναυτικού, ενώ άλλες δύο προτάσεις από Ν. Κορέα και μία δεύτερη από Αμερική αποκλείστηκαν ως εξαιρετικά αδύναμες. Για την εξάδα των «μνηστήρων» που θα συνεχίσουν να αξιολογούνται τα πάντα είναι ανοιχτά, όπως σημειώνουν στο «Πεντάγωνο».
Τι αναφέρουν οι Ισπανοί:
''Η ελληνική αγορά ήταν μια σημαντική επιλογή για τη Navantia. Τα ισπανικά ναυπηγεία ανταγωνίστηκαν με έξι άλλες χώρες. Ωστόσο, το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας απέκλεισε την ισπανική εταιρεία από τη διαδικασία. Ο λόγος; Διότι η Ισπανία υποστήριξε την Τουρκία στη πρόσφατη κρίση με την Ελλάδα.
Ακριβώς πριν από μια εβδομάδα, η Navantia ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την κατασκευή τεσσάρων φρεγάτων F-110 για την Ελλάδα. Η σύμβαση περιλάμβανε επίσης τον εκσυγχρονισμό τεσσάρων άλλων πλοίων και ενδεχομένως την παροχή δύο επιπλέον πλοίων ως λύση ενδιάμεσης λύσης για την κάλυψη των αναγκών του ελληνικού ναυτικού.
Ωστόσο οι Έλληνες πήραν άλλη απόφαση και μας απέκλεισαν.''
Οι Ισπανοί, παίζοντας όμως για άλλη μία φορά έναν περίεργο ρόλο, έσπευσαν και πάλι στη Τουρκία. Ο Ισπανός Ναύαρχος Σαντιάγο Ραμόν Γκονζάλες Γκόμεζ ανέφερε τα εξής:
"Η πρόθεση της Ισπανίας να ενισχύσει τη συνεργασία της με την Τουρκία είναι σαφής. Ειδικά η συνεργασία για την κατασκευή της TCG Anadolu πρέπει να τονιστεί. "Η πρόθεση μεταξύ των χωρών μας θα βελτιώσει τη συνεργασία. Καθώς τα κοινά έργα ενισχύονται περαιτέρω, η ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας θα αυξηθεί."