Ένας κινητήρας V6 σε μοντέλο της Ferrari μπορεί να ακούγεται ένας ξεπερασμένος συνδυασμός, που θυμίζει τις εποχές των μικρών ιταλικών σπορ αυτοκινήτων, όπως την Ferrari Dino 246 GT.
Επιστρέφοντας όμως στο σήμερα, ο V6 μοιάζει να γίνεται ο νέος V8, ίσως πολύ σύντομα ακόμη και ο νέος V10. Έχει γίνει μία παγκόσμια τάση το downsizing, δηλαδή η μείωση του όγκου των κινητήρων, διατηρώντας όμως την ίδια ισχύ.
Η νέα μικρή Ferrari, η 296 GTB, θυμίζει αρκετά την Ferrari 458 Italia. Σε αντίθεση όμως με το μεγαλύτερο "αδερφάκι" της, το νεότερο ιταλικό αυτοκίνητο διαθέτει έναν V6 αντί για έναν V8. Για να δούμε όμως τι ξεχωριστό έχει αυτός ο V6 και τι τον κάνει να διαφέρει από όλους τους άλλους κινητήρες αυτού του τύπου.
Η Ferrari 296 Παράγει 830 Άλογα!
Η 2022 Ferrari 296 καταφέρνει να παράξει ένα εντυπωσιακό ποσό ισχύος, μέσω πάντα του τρίλιτρου κινητήρα έξι κυλίνδρων της. Εάν τα 830 άλογα δεν σας φαίνονται αρκετά, η 2009 Ferrari 458 Italia παράγει 562 ίππους χάρις στον V8 της. Η Ferrari μπορούσε κάλλιστα να είχε διπλασιάσει αυτό το νούμερο στην 296 GTB, αλλά τα 830 άλογα είναι ήδη πολύ γρηγορότερα από την 458 Italia.
Για να συγκρίνετε και εκτός Ιταλίας, η νέα αμερικανική Chevrolet Corvette C8 Z06 κυκλοφορεί με 670 ίππους από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 των 5,5 λίτρων. Στην Ιαπωνία τώρα, η τωρινή γενιά του Acura NSX έρχεται με ιπποδύναμη 574 αλόγων, ωστόσο είναι υβριδικό όχημα όπως η 296 και παίρνει ενέργεια από έναν V6 κινητήρα διπλού τούρμπο.
Η Ferrari νίκα όλον τον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα η Ferrari 296 να είναι το ισχυρότερο hypercar παραγωγής με V6 κινητήρα που μπορείτε να βρείτε αυτήν την στιγμή. Όμως δεν έρχεται όλη αυτή η ιπποδύναμη από την μηχανή…
Και Υβριδικό Σύστημα
Πρέπει να αναφέρουμε πως η 296 GTB είναι και ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο που έχει ηλεκτρική αυτονομία μόλις 24 χιλιομέτρων. Ο μικρός αλλά ικανότατος V6 της είναι εγκατεστημένος σε ένα νέο αλουμινένιο σασί.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας παράγει 167 άλογα και 315 Nm ροπής, ενώ ο τούρμπο V6 παράγει 663 άλογα και 740 Nm ροπής. Ο κινητήρας είναι περίπου 30 κιλά ελαφρύτερος από έναν σύγχρονο V8 της ιταλικής εταιρείας. Η μηχανή της Ferrari 296 είναι συνδεδεμένη με ένα σύστημα μετάδοσης 8 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με τις μπαταρίες του ηλεκτρικού κινητήρα να βρίσκονται πίσω από τις δύο θέσεις του οχήματος.