Αμερικανοί αξιωματούχοι χρησιμοποιούν τις πληροφορίες τοποθεσίας από τις διαφημίσεις στα κινητά για να μελετήσουν τη διασπορά του κορονοϊού.
Στο παιχνίδι έχει μπει μάλιστα και ο CDC (Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών), ο οποίος χρησιμοποιεί τα ίδια δεδομένα για να δει τη συμμόρφωση των πολιτών με το μένουμε σπίτι.
Όπως μας λέει η «Wall Street Journal», τα ευαίσθητα δεδομένα του γεωεντοπισμού του κινητού προέρχονται από τη βιομηχανία των mobile διαφημίσεων και όχι από τους ίδιους τους παρόχους κινητής.
Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών, από κοινού με την ομοσπονδιακή και τις περιφερειακές κυβερνήσεις, λαμβάνουν τέτοιες πληροφορίες από τα κινητά του κόσμου, ιδιαίτερα σε περιοχές «γεωγραφικού ενδιαφέροντος», αποκαλύπτει η «Wall Street Journal».
Στόχος είναι η δημιουργία ενός χάρτη με γεωπληροφορίες από 500 και πλέον αμερικανικές πόλεις, ώστε να καθοριστεί ο βαθμός συμμόρφωσης των πολιτών με την πολιτική της κοινωνικής απομάκρυνσης.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο νέος τρόπος παρακολούθησης απέδωσε πρόσφατα καρπούς. Οι ερευνητές ανακάλυψαν μεγάλο αριθμό συσκευών σε πάρκο της Νέας Υόρκης και ενημέρωσαν τις τοπικές Αρχές.
Παρά το γεγονός ότι τα δεδομένα είναι ανώνυμα, όπως ισχυρίζονται οι κρατικοί φορείς, αυτού του τύπου η επιτήρηση γεννά μυριάδες ερωτήματα περί προσωπικών δεδομένων και παραβίασής τους.
Η Αμερική δεν είναι η μόνη χώρα που κάνει κάτι τέτοιο, καθώς το ίδιο συμβαίνει και σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, σε Ιταλία, Γερμανία και Αυστρία οι πάροχοι κινητής μοιράστηκαν τέτοια δεδομένα με τις υγειονομικές αρχές. Κάτι που ίσως συνέβη και αλλού στην Ευρώπη, παρατηρούν με νόημα οι «New York Times».
Ακόμα χειρότερα, στη Νότια Κορέα έφτιαξαν με τέτοια δεδομένα live χάρτες με τις κινήσεις των ασθενών του κορονοϊού.
Η «Washington Post» αποκάλυψε στις 17 Μαρτίου πως η κυβέρνηση των ΗΠΑ «είναι σε συνομιλίες» με Facebook, Google και άλλους τεχνολογικούς γίγαντες για τη χρήση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από mobile συσκευές...