Ολοένα και εντείνονται οι συζητήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα. Νέα μοντέλα, καινούριες τεχνολογίες και φυσικά υποδομές που συνεχώς αλλάζουν τα δεδομένα. Οι συζητήσεις είναι πολλές και οι απορίες ακόμα περισσότερες, όπως αναφέρει το newsauto.gr
Είναι αρκετοί αυτοί που δεν πιστεύουν ότι μπορεί να περπατήσει η ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο τα στοιχεία των πωλήσεων και η τάση που υπάρχει δείχνουν πως η αύξηση θα είναι μεγάλη τα επόμενα χρόνια. Από τη μία η πληθώρα μοντέλων και από την άλλη η στάση των ίδιων εργοστασίων. Είναι χαρακτηριστικά τα νούμερα των ταξινομήσεων για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου στην Ελλάδα. Συνολικά τα οχήματα που πουλήθηκαν και κινούνται με ρεύμα έφτασαν τις 4.799 μονάδες (αμιγώς ηλεκτρικά και Plug in hybrid) με το μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 5,87%.
Ωστόσο οι απορίες σε θέματα φόρτισης, κατανάλωσης, αυτονομίας κ.ά. είναι εύλογες. Μία από αυτές αφορά και στην αντοχή του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας σε ταυτόχρονη ή και μη, φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Κανένας λόγος ανησυχίας
Όπως έχει ειπωθεί από τους αρμόδιους του ΔΕΔΔΗΕ, το ηλεκτρικό δίκτυο δεν θα έχει κανένα πρόβλημα τα επόμενα χρόνια παρά την αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Για να αντέξει ακόμα και σε ενδεχόμενη ταυτόχρονη φόρτιση θα πρέπει αυτή να γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο και ελεγχόμενα.
Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής των ηλεκτρικών οχημάτων του BMW Group Αντώνης Αδάναλης, τόνισε πως το υπάρχον δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας αντέχει (να φορτίζει) σε μία αγορά 300.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με απλά λόγια δεν υφίσταται κανένας λόγος ανησυχίας κατάρρευσης του συστήματος.
Να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα. Με αυτό τον αριθμό υπάρχει επάρκεια στο δίκτυο. Ωστόσο θα πρέπει και προκειμένου να προλάβουμε καταστάσεις, να φτιαχτούν νέα έργα και υποδομές έτσι ώστε τα επόμενα χρόνια να μπορεί το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας να ανταποκριθεί στην κατακόρυφη αύξηση, εξαιτίας της πληθώρας ηλεκτρικών οχημάτων.