Επιστήμη

Επιστήμη: Ανακαλύφθηκε χαμένη ήπειρος- Δημιουργήθηκε πριν από 60 εκατομμύρια χρόνια

Σε μια πρωτοφανή ανακάλυψη,  επιστήμονες εντόπισαν μια χαμένη ήπειρο κρυμμένη κάτω από τον νότιο βραχίονα του Αρκτικού Ωκεανού, που χρονολογείται 60 εκατομμύρια χρόνια πριν. Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Ντέρμπι ανακάλυψαν τη χερσαία μάζα μήκους 250 χιλιομέτρων, ενώ μελετούσαν τις τεκτονικές κινήσεις των πλακών στο στενό Ντέιβις, που βρίσκεται μεταξύ του Καναδά και της Γροιλανδίας.

Αυτή η νεοανακαλυφθείσα χερσαία μάζα, που ονομάστηκε μικρο-ήπειρος του Davis Strait, αναδύθηκε από τον πυθμένα της θάλασσας μέσω μιας παρατεταμένης περιόδου ρηγμάτων και εξάπλωσης του πυθμένα μεταξύ της Γροιλανδίας και της Βόρειας Αμερικής. Οι ερευνητές εξήγησαν ότι η μικρο-ήπειρος πιθανότατα διαχωρίστηκε από τη Γροιλανδία όταν τεκτονικές δραστηριότητες δίχασαν την περιοχή πριν από περίπου 118 εκατομμύρια χρόνια.

Ο εντοπισμός αυτής της ηπείρου επιτεύχθηκε μέσω ενός συνδυασμού προηγμένων τεχνικών, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων πάχους φλοιού από χάρτες βαρύτητας, δεδομένων σεισμικής ανάκλασης και τεκτονικής μοντελοποίησης πλακών. Οι χάρτες βαρύτητας, οι οποίοι παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την πυκνότητα των πετρωμάτων, καθώς και το βάθος και την κατανομή των πετρωμάτων προέλευσης των ανωμαλιών, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ανακάλυψη.

Αυτό το σημαντικό εύρημα όχι μόνο ρίχνει φως στην πολύπλοκη γεωλογική ιστορία της περιοχής της Αρκτικής, αλλά ενισχύει επίσης την κατανόηση των ηπειρωτικών σχηματισμών και διαχωρισμών.

Ελληνοτουρκικά 0