Air Force
Updated at:

Απογειώνουμε ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη για να αναγνωρίσουν ρωσικά αεροσκάφη στο νότιο άκρο του FIR Αθηνών

Ένταση επικρατεί στην Ανατολική Μεσόγειο με τις κινήσεις ρωσικών Πολεμικών Πλοίων και υποβρυχίων.

Συγκεκριμένα, η  Ιταλία παρακολουθεί ένα ρωσικό φορτηγό πλοίο που ακολουθεί μια «ασυνήθιστη» διαδρομή στη Μεσόγειο.

Αυτό αφορά το φορτηγό πλοίο Ursa Major (IMO: 9538892) , το οποίο αναχώρησε από το Baltiysk της Ρωσίας και πιθανότατα κατευθύνεται προς το Tartus της Συρίας (ενώ υποδεικνύει ως προορισμό του το Port Said). Το πλοίο πιθανότατα μεταφέρει όπλα, καθώς φαίνεται ότι η φρεγάτα Admiral Grogorovic πέρασε το κανάλι της Σικελίας με τελικό προορισμό την Συρία.

Πριν ξαναρχίσει την πορεία του, η Μεγάλη Άρκτος σταμάτησε για αρκετές ώρες νοτιοανατολικά της Σικελίας, φαινομενικά χωρίς συγκεκριμένο λόγο. Μέχρι την τρέχουσα σύνταξη (18:00 CEST στις 05/07/24), το πλοίο φαίνεται να έχει ξαναρχίσει τη διαδρομή του προς τα ανατολικά με κανονική ταχύτητα (περίπου 12 κόμβοι).

CONTINUE READING

Το πλοίο έχει προσελκύσει και την προσοχή της ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας. Ένα αεροσκάφος ΑΦΝΣ ATR P-72A (reg. MM62298) απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Σιγκονέλα και πέταξε πάνω από τη θέση του πλοίου Ursa Major χθες. Έίναι σαφές ότι το αεροσκάφος δεν πέρασε εκεί τυχαία.

Τους τελευταίους μήνες, ρωσικά πλοία χρησιμοποιούν την Ανατολική Μεσόγειο (γνωστή ως «Syria express») για να μεταφέρουν οπλισμό στη Συρία αντί για την διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα λόγω ανησυχιών για επιθέσεις ουκρανικών θαλάσσιων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη αναγνωρίζουν ρωσικά αεροσκάφη στο νότιο άκρο του FIR Αθηνών

Σύμφωνα με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ εδώ και αρκετές ημέρες αεροσκάφη επιφυλακής της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (Readiness) απογειώνονται τακτικά για να αναγνωρίσουν και αν χρειαστεί να αναχαιτίσουν, όχι τουρκικά αλλά ρωσικά αεροσκάφη.

Ανώτατη στρατιωτική πηγή ανέφερε "ότι ρωσικά αεροσκάφη επιτήρησης εισέρχονται στο νότιο άκρο του FIR Αθηνών (η περιοχή νότια της Κρήτης) χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσης", όπως αναφέρει ο Σταύρος Ιωαννίδης για την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Η ίδια πηγή τόνισε ότι "η συχνότητα με την οποία εκδηλώνονται οι παραβάσεις των ρωσικών στρατιωτικών αεροσκαφών ανέρχεται συνήθως σε δύο με τρία περιστατικά τον μήνα, αν και υπήρξαν περίοδοι όπου ξεπερνούσαν τα δύο την εβδομάδα. Τα περιστατικά, μάλιστα, φαίνεται να καταγράφουν αυξητική τάση από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία".


Ρωσικά Ilyushin και Antonov

Σύμφωνα με πληροφορίες, το «δρομολόγιο» που ακολουθούν τα ρωσικά Ilyushin και Antonov ξεκινάει από τη Συρία και καταλήγει στη Λιβύη.

Τις περισσότερες φορές μετά την αναγνώριση τα F-16 επιστρέφουν στη βάση τους αν και σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάστηκε να παραμείνουν σε κοντινή απόσταση (έως 5 ναυτικών μιλίων) μέχρι τα ρωσικά να εξέλθουν του FIR Αθηνών

Την αναγνώριση τους, μόλις εισέλθουν στο FIR Αθηνών, αναλαμβάνουν ελληνικά μαχητικά  F-16 της 133 Σμηναρχίας Μάχης με έδρα το Καστέλι στην Κρήτη. 

Τα ελληνικά μαχητικά απογειώνονται ακολουθώντας το στίγμα των «άγνωστων» αεροσκαφών , τα οποία συνήθως προσεγγίζουν νοτίως της Κρήτης, αφού τα πλευρίσουν και τα αναγνωρίσουν, οι χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας ενημερώνουν το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ).

Τις περισσότερες φορές μετά την αναγνώριση τα F-16 επιστρέφουν στη βάση τους αν και σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάστηκε να παραμείνουν σε κοντινή απόσταση (έως 5 ναυτικών μιλίων) μέχρι τα ρωσικά να εξέλθουν του FIR Αθηνών".

Η Ρωσία έχει αυξήσει την παρουσία της στην Μεσόγειο, ενώ πληθαίνουν οι πληροφορίες για την δημιουργία αεροναυτικής βάσης στην Λιβύη.

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR