robot
Technology
Updated at:

8 εφευρέσεις που σκότωσαν ακαριαία τους εφευρέτες τους (Βίντεο)

Θυμάστε το τραγικό συμβάν πέρυσι με το μίνι υποβρύχιο Titan της εταιρείας OceanGat Expeditions; Το σκάφος σχεδιάστηκε για να επιτρέπει σε μία μικρή ομάδα ανθρώπων να θαυμάσει από κοντά τον βυθισμένο Τιτανικό. Όλα πήγαιναν μία χαρά μέχρι τον Ιούνιο του 2023, όταν ο «Τιτάνας» εξαφανίστηκε από προσώπου γης. Τελικά το υποβρύχιο δεν μπόρεσε να αντέξει την υψηλή πίεση του ωκεανού και καταστράφηκε, σκοτώνοντας όλο το πλήρωμα συμπεριλαμβανομένου του Στόκτον Ρας, τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Ο Ρας είχε ενεργό ρόλο στην δημιουργία του σκάφους, καθιστώντας τον τον πιο πρόσφατο εφευρέτη που σκοτώθηκε από την εφεύρεσή του.

Ποιοι άλλοι γνωστοί εφευρέτες έχουν σκοτωθεί όμως από τις ίδιες τους τις εφευρέσεις; Πάμε να δούμε 7 τέτοιες περιπτώσεις που σόκαραν τον κόσμο και έμειναν στην ιστορία.

Τόμας Άντριους - Τιτανικός

Μετά τον Στόκτον Ρας, ο Τόμας Άντριους είναι ο νεότερος κατασκευαστής πλοίων που έχασε την ζωή του εξαιτίας της ίδιας του της δημιουργίας. Σύμφωνα με αναφορές ειδικών, ο Ρας ήταν εφευρέτης πλοίων που συμμετείχε στην δημιουργία του Τιτανικού. Ο Τιτανικός βυθίστηκε στις 15 Απριλίου του 1912, σκοτώνοντας 1.517 άτομα συμπεριλαμβανομένου του Άντριους.

Ο Άντριους κατά την ναυπήγηση και τον σχεδιασμό του Τιτανικού υποστήριζε πως έπρεπε να τοποθετηθεί ακόμη μία σειρά σωσίβιων λέμβων σε αυτό το πελώριο πλοίο. Ωστόσο, η ιδέα του απορρίφθηκε για ευνόητους (κυρίως οικονομικούς) λόγους και εν τέλει οι σωσίβιες λέμβοι δεν ήταν αρκετές για να σωθούν όλοι οι επιβαίνοντες και το πλήρωμα. Αν το σκεπτικό του Άντριους εφαρμόζονταν τότε οι λέμβοι θα έφταναν για όλους.

Ο Τόμας Άντριους θεωρήθηκε ήρωας, αφού τις τελευταίες ώρες της ζωής του βοήθησε κόσμο να φτάσει στις λίγες σωσίες λέμβους που ήταν διαθέσιμες στο πλοίο.

CONTINUE READING

Λουίς Χιμένεθ

Ο Λουίς Χιμένεθ ήταν ένας γλύπτης, ο οποίος τραυματίστηκε θανατηφόρα όσο εργάζονταν σε ένα γλυπτό που θα παραδίνονταν στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντένβερ στις δυτικές Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Χιμένεθ κατασκεύαζε συγκεκριμένα ένα τεράστιο μπλε άλογο, το οποίο είχε ύψος 10 μέτρων.

Τα πράγματα κυλούσαν πολύ ομαλά μέχρι που στα ξαφνικά ένα κομμάτι του αγάλματος αποκολλήθηκε από το υπόλοιπο γλυπτό και κόλλησε τον Χιμένεθ σε ένα «μεταλλικό αντικείμενο», σύμφωνα με τις αναφορές των αρχών. Και κάπως έτσι ο γλύπτης βρήκε τραγικό θάνατο, προκαλώντας την απέραντη θλίψη των κατοίκων της περιοχής. Το έργο του ολοκληρώθηκε λίγο μετά την κηδεία του και μέχρι σήμερα βρίσκεται έξω από το αεροδρόμιο του Κολοράντο των ΗΠΑ.

Ζαν-Φρανσουά Πιλάτρ ντε Ροζιέ

Το έτος 1783 ο Ζαν-Φρανσουά Πιλάτρ ντε Ροζιέ πραγματοποίησε την πρώτη ελεύθερη και επανδρωμένη πτήση με αερόστατο. Και λέμε ελεύθερη γιατί το αερόστατο του Ροζιέ δεν ήταν δεμένο με κανένα σχοινί στην επιφάνεια του εδάφους. Αν και η συγκεκριμένη πτήση πήγε μία χαρά και ο φυσικός έγραψε ιστορία, δύο χρόνια μετά και συγκεκριμένα το 1785 ο Ροζιέ επιβιβάστηκε στην τελευταία και τραγικότερη πτήση του. Το αερόστατο ονόματι Rozière συνετρίβη, σκοτώνοντας τον εφευρέτη του μαζί με τον Pierre Romain, στον συνεπιβάτη του Ροζιέ. Ο Ροζιέ και ο Romain έγιναν οι δύο πρώτοι άνθρωποι που έχασαν την ζωή τους σε αεροπορικό δυστύχημα.

Παρά το τραγικό τέλος του φυσικού, το υβριδικό αερόστατο Rozière χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Θεωρείται υβριδικό επειδή χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό ζεστού αέρα και ήλιου. Το 2016 ο ταξιδιώτης Φύοντορ Κονιούχοφ γύρισε τον κόσμο με ένα τέτοιο αερόστατο σε μόνο 11 ημέρες, θέτοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.

Ότο Λίλιενταλ

Ο Ότο Λίλιενταλ ήταν Γερμανός εφευρέτης, ο οποίος έχασε την ζωή του όταν έπεσε από υψόμετρο σχεδόν 15 μέτρων την ώρα δοκιμής του πρώτου ελεγχόμενου ανεμόπτερου (glider). Ο εφευρέτης επιχείρησε μία πρώιμη μορφή του ανεμόπτερου το έτος 1891, δηλαδή περίπου 5 χρόνια πριν τον θάνατό του. Η δοκιμή του 1891 είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία, ωστόσο το 1894 τα πράγματα πήγαν τελείως λάθος. 

Όπως και να έχει ο Ότο Λίλιενταλ έμεινε στην ιστορία της φυσικής, αφού θεωρείται ο πρώτος που εκμεταλλεύτηκε το αεροδυναμικό φαινόμενο γνωστό ως πτήση «βαρύτερη από τον αέρα», ένα φαινόμενο που αποτέλεσε βάση για την ανάπτυξη των πρώτων αεροσκαφών σταθερών πτερύγων. Ο Λίλιενταλ θεωρείται έως σήμερα ο «πατέρας της πτήσης» και η πηγή έμπνευσης των αδερφών Ράιτ.

Φρανζ Ράισελτ

Ο Φρανζ Ράισελτ έμεινε στην ιστορία ως ο «ιπτάμενος ράφτης» και αδιαμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρόσωπα σε αυτήν την λίστα. Ο εν λόγω ράφτης σκοτώθηκε όταν πήδηξε από τον Πύργο του Άιφελ το 1912 κατά την διάρκεια μίας δοκιμής ενός αλεξιπτώτου. Ο απώτερος στόχος του Ράισελτ ήταν να εφεύρει έναν τρόπο που θα επέτρεπε στους πιλότους να επιβιώνουν κατά τις πτώσεις των αεροσκαφών τους. 

Πριν την μεγάλη και τραγική δοκιμή ο Ράισελτ είχε ενημερώσει τον τύπο για το πολυαναμενόμενο πείραμά του, ωστόσο δεν είχε διευκρινίσει πως αυτός θα ήταν το «πειραματόζωο». Ένα πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε κάτω από τον Πύργο του Άιφελ και είδε τον θάνατο του Ράισελτ με τα ίδια του τα μάτια. Το αλεξίπτωτο δίπλωσε ακαριαία με αποτέλεσμα τον θάνατο του εφευρέτη του.

CONTINUE READING

Μαρία Κιουρί

Η Μαρία Κιουρί είναι μάλλον η γνωστότερη επιστήμονας της λίστας. Εξαιτίας της πρωτοποριακής έρευνας και μελέτης της, η Κιουρί ανακάλυψε την ύπαρξη των ραδιενεργών υλικών. Για το έργο της αυτό, η Κιουρί κέρδισε βραβεία Νόμπελ στους τομείς της φυσικής και της χημείας. Ήταν μάλιστα η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε με Νόμπελ και μέχρι σήμερα παραμένει το μόνο άτομο που έχει κερδίσει δύο τέτοια βραβεία σε δύο διαφορετικούς τομείς.

Η επιστημονική επιτυχία της Κιουρί στην ραδιενέργεια ήταν και η αιτία του θανάτου της. Πέθανε από απλαστική αναιμία το 1934 σε ηλικία 66 ετών, μία ασθένεια που οι ειδικοί αποδίδουν στην χρόνια έκθεσή της σε ιονίζουσα ακτινοβολία. Πιστεύεται πως η Κιουρί δεν είχε γνώση της αρνητικής επίδρασης της ραδιενέργειας στην υγεία της. Τόσο η κόρη της Ειρήνη Κιουρί-Ζολιό, όσο και ο γαμπρός της Φρεντερίκ Ζολιό-Κιουρί σκοτώθηκαν από ασθένειες που προκλήθηκαν από την έκθεση σε ραδιενέργεια επειδή συνέχισαν το έργο της.

Γουίλιαμ Μπούλοκ

Κλείνουμε την λίστα με τον Γουίλιαμ Μπούλοκ, έναν άνθρωπο που έδωσε την ζωή του για να εξελίξει την εκδοτική βιομηχανία. Το 1863 αποκάλυψε στον κόσμο μία καινοτόμα περιστροφική μηχανή εκτύπωσης, ουσιαστικά μία βελτιωμένη έκδοση της μηχανής του Richard March Roe που είχε παρουσιαστεί 20 έτη νωρίτερα. Εξαιτίας της εφεύρεσης του Μπούλοκ, οι χειριστές των μηχανών δεν χρειάζονταν πλέον να βάζουν χειροκίνητα ένα-ένα τα φύλλα χαρτιού στους εκτυπωτές. Η περιστροφική μηχανή του Μπούλοκ αυτόματα κινούσε τα φύλλα. Το μόνο που είχαν να κάνουν οι χειριστές ήταν να τα τοποθετούσαν στο ειδικό σημείο, όπως κάνουμε και σήμερα.

Το 1867 συνέβη ένα τραγικό ατύχημα. Το πόδι του Μπούλοκ σφήνωσε σε ένα από τα μηχανήματά του όσο αυτός εγκαθιστούσε ένα περιστροφικό μηχανισμό εκτύπωσης για την εφημερίδα Public Ledger της Φιλαδέλφεια. Ο τραυματισμός οδήγησε σε γάγγραινα και ο Μπούλοκ έχασε την ζωή του κατά την προσπάθεια ακρωτηριασμού του.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR