Εκκλησία

Το Φανάρι δημιούργησε την ΟCU για ένωση της Ορθοδοξίας με τον Παπισμό

Ο Κυριάκος Κυριαζόπουλος, Καθηγητή της Νομικής Σχολής του Εκκλησιαστικού Δικαίου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, πιστεύει ότι το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης δημιούργησε την ΟCU με στόχο την οικουμενική ένωση του Καθολικισμού με τις Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες. Αναφέρεται από το Pravoslavie.ru με αναφορά στον ελληνικό ιστότοπο Oukraniko.

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Κυριαζόπουλο, ο στόχος δημιουργίας της ΟCU υπό την ηγεσία του Επιφάνιου είναι «η αποδυνάμωση του Πατριαρχείου Μόσχας, ούτως ώστε να διευκολυνθεί στην Ουκρανία η ένωση των Ουνιτών με την λεγόμενη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας με τον Επιφάνιο. Ο Σκοπός είναι να γίνει μία ένωση. Να γίνει δηλαδή ένα Πατριαρχείο όπου θα μπουν μέσα και οι Ουνίτες και όσοι είναι με τον Επιφάνιο».

Είπε ότι μέχρι το 2025 σχεδιάζεται σύνοδος Παπικών και Ορθοδόξων για ένωση μέχρι 2025. Γι’ αυτό, τον Ιούνιο του 2019 στη θρονική εορτή του Πάπα, των Αγίων Πέτρου και Παύλου, ο Βαρθολομαίος έστειλε γράμμα στον Πάπα που του λέει «να τελειώνουμε τον διάλογο για το πρωτείο του Πάπα την πρώτη χιλιετία, μέχρι τον Νοέμβριο του 2020».

Ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε ότι το Βατικανό κανόνισε μέσω του «Ποντιφικού Συμβουλίου για την Ενότητα των Χριστιανών» ραντεβού του Αρχιεπισκόπου των ουνιτών της Ουκρανίας (Σβιατόσλαβ Σεβτσούκ – συντ.) με τον Βαρθολομαίο. Εκεί συμφώνησαν να προχωρήσουν οι Οικουμενικές σχέσεις μεταξύ του Επιφανίου και των Ουνιτών στην Ουκρανία.

Ανέφερε ότι «Αυτή τη στιγμή γίνεται συζήτηση στη μεικτή θεολογική επιτροπή Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων για το ρόλο του πρωτείου του Πάπα στην πρώτη χιλιετία. Θα συμφωνήσουν μέχρι τέλους Νοεμβρίου του 2020 σε ένα κείμενο και θα παρουσιαστούν στη Σύνοδο Παπικών και Ορθοδόξων που θα γίνει το 2025 για την ένωση και θα πουν ότι, εμείς τα βρήκαμε και θα επανενωθούμε με βάση το πρωτείο τιμής του Πάπα της πρώτης χιλιετίας το οποίο τότε αναγνωρίζαμε».

Σύμφωνα με τον κ. Κυριαζόπουλο, το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και ο πατριάρχης Βαρθολομαίος «θέλει να αναγνωριστεί ότι θα είναι ο επικεφαλής, ότι θα έχει εξουσία επί των μέχρι τώρα Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, όταν θα γίνει η ένωση. Όταν θα υπάρχει πρωτείο εξουσίας του Πάπα θέλει και αυτός να έχει το αντίστοιχο πρωτείο εξουσίας, το οποίο δεν έχει μέχρι αυτή τη στιγμή, επι των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, που θα γίνουν ουνιτικές στη συνέχεια. Αυτό το πρωτείο εξουσίας θέλει να το κατοχυρώσει μέσω του κοινού Κανονικού Δικαίου με τον Παπισμό».

Ωστόσο, ο καθηγητής πιστεύει ότι «το λάθος του είναι ότι: Στην Νομοθεσία την Ρωμαιοκαθολική, αμετάβλητοι θεσμοί είναι μόνο ο Πάπας και οι Επίσκοποι. Οι ενδιάμεσες δομές Πατριάρχες Αρχιεπίσκοποι κλπ, δεν είναι αμετάβλητοι θεσμοί. Ο Πάπας μπορεί να τους αλλάζει. Δηλαδή ακόμη και εάν δώσει στον Βαρθολομαίο αυτό που ζητάει, να έχει πρωτείο εξουσίας επί των μέχρι τώρα Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, στο μέλλον ο Πάπας θα του το καταργήσει. Διότι είναι εκκλησιαστικού δικαίου και όχι Θείου δικαίου».

«Οι αμετάβλητοι θεσμοί λέγονται Θείου Δικαίου. Οι Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι είναι Εκκλησιαστικού Δικαίου, δηλαδή μπορεί να αλλάζουν. Επομένως αυτό που πάει να πετύχει είναι σαν να κτίζει πάνω στην άμμο ένα οικοδόμημα, το οποίο θα καταρρεύσει. Κάνει λάθος πολιτική και θα χάσει αυτά που έχει το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Θα χάσει και το πρωτείο τιμής και στη συνέχεια θα χάσει και το πρωτείο εξουσίας το οποίο προσπαθεί να αποκτήσει μέσω Πάπα», – λέει ο κ. Κυριαζόπουλος.

Κατά την άποψή του «επιδιώκεται να ενωθούν σε ένα Πατριαρχείο, όπως δήλωσε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος των Ουνιτών της Ουκρανίας, υπό τις εποπτείες του Βατικανού και του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Αυτή η ένωση προϋποθέτει μια εκκλησιολογία με βάση την οποία θα υπάρξει. Την Ορθόδοξη ή την Παπική; Η Ορθόδοξη είναι ανίσχυρη θεσμικά και πολιτικά. Το Βατικανό θέλει και επιδιώκει να εφαρμόσει τη δική του εκκλησιολογία γιατί εάν ενωθεί με την Ορθοδοξία με ορθόδοξους όρους, θα καταρρεύσει ως Παπισμός».

Νωρίτερα, η ΕΟΔ έγραψε ότι σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο των Ουνιτών της Ουκρανίας Σβιατόσλαβ Σεβτσούκ, η ενότητα των ουνιτών με τους Ορθόδοξους είναι δυνατή με βάση την αναγνώριση τπθ πρωτείου του Πάπα, καθώς είναι «η αλήθεια της πίστης, που τελικά αναγνωριστεί από όλους όσοι αναγνωρίζουν την αρχαία παράδοση του χριστιανισμού της πρώτης χιλιετίας».

 

  •  
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ