σύγκρουση 1
Αθλητισμός

Τα 10 πιο δραματικά Grand Prix στην ιστορία της Formula 1 (Βίντεο)

Η Formula 1 μας έχει χαρίσει πραγματικά αξέχαστες στιγμές, εδώ και περισσότερες από 7 δεκαετίες που λαμβάνει χώρα σε πίστες όλου του κόσμου. Είτε είστε λάτρης των αγωνιστικών αυτοκινήτων είτε όχι, πρέπει να παραδεχτείτε πως ο εν λόγω διαγωνισμός είναι πράγματι ένας από τους καλύτερους στον χώρο της αυτοκίνησης. Τα μονοθέσια οχήματα της Formula 1 είναι τα πιο προηγμένα στον κόσμο, ενώ οι πίστες επιλέγονται μίας προς μία. 

Για όσους όμως θεωρούν την Formula 1 και τους αγώνες αυτοκίνητων ένα «βαρετό άθλημα» αφήστε μας να σας αλλάξουμε γνώμη με μία απλή λίστα. Πάμε να δούμε τις 10 πιο αξέχαστες και δραματικές στιγμές στην ιστορία της διοργάνωσης.

10. Ένας Αγώνας 5 Νικητές;

Ξεκινάμε με το Gran Prix του 1971, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην όμορφη Ιταλία. Η τελική ευθεία του εν λόγω αγώνα ήταν πραγματικά δραματική και μία πρόταση αρκεί για να σας πείσει: οι πρώτοι 5 οδηγοί τερμάτισαν με διαφορά μόλις μισού δευτερολέπτου. Λέγεται πως μέχρι το 1971 αυτό δεν είχε ξανά γίνει στην διοργάνωση. Οι θεατές είχαν πραγματικά μπερδευτεί, αφού δεν ήξεραν τι θέση βγήκε ο οδηγός που υποστήριζαν.

Μην βλέπετε σήμερα που οι θεατές της Formula 1 απολαμβάνουν τα προνόμια της τεχνολογίας, γιατί τότε δεν υπήρχαν ούτε τα μισά. Ειδικά το 1971 οι διοργανωτές δυσκολεύθηκαν με τους 5 πρώτους οδηγούς, μιας και τερμάτισαν πολύ κοντά ο ένας στον άλλον. Επειδή όμως αυτό γινόταν όλο και συχνότερα, εφαρμόστηκαν νέες τεχνολογίες και ως αποτέλεσμα σήμερα μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμη σε ποιο δέκατο του δευτερολέπτου τερμάτισε ένας οδηγός. Έτσι, για να μην γίνονται παρεξηγήσεις!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

9. Κυνήγι στην Βροχή

Στο νούμερο 9 έχουμε το πολύ ενδιαφέρον ιαπωνικό Grand Prix του 1976, το οποίο μάλιστα αποτελεί το πρώτο Grand Prix που πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία της Ασίας. Αν και η χώρα πάντα ήταν μπροστά για την εποχή της, το ντεμπούτο του Grand Prix στο κράτος στιγματίστηκε από έντονη βροχόπτωση που ταλαιπώρησε τόσο τους οδηγούς όσο και τους διοργανωτές.

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο Τζέιμς Χαντ έπρεπε να βγει τουλάχιστον 4ος για να νικήσει το πρωτάθλημα. Για να το καταφέρει αυτό πίεσε τα ελαστικά του όσο μπορούσε και βρέθηκε 1ος, ωστόσο μόνο προσωρινά. Όταν η πίστα ξεκίνησε να στεγνώνει ο Χαντ αναγκάστηκε να κάνει πιτ στοπ και κάπως έτσι βρέθηκε στην 5η θέση. Αλλά δεν τα παράτησε και με κάποιους εντυπωσιακούς ελιγμούς πέρασε 2 αντίπαλα μονοθέσια στους 3 τελευταίους γύρους και νίκησε το πρωτάθλημα με μόνο 1 πόντο διαφορά από τον 2ο οδηγό. 

8. Η Δραματικότερη Νίκη του Χάμιλτον

Μιας και μιλήσαμε για επιτυχία στον τελευταίο αγώνα, ας μιλήσουμε και για μία αρκετά πρόσφατη εξίσου δραματική νίκη. Το βρετανικό Grand Prix του 2020 ολοκληρώθηκε με θετικό αποτέλεσμα για τον Λούις Χάμιλτον, ίσως τον ικανότερο οδηγό της τελευταίας δεκαετίας. 

Ο Χάμιλτον στον τελευταίο αγώνα κινούνταν 1ος, όπως και συνήθιζε εκείνη την περίοδο, ωστόσο κάτι αναπάντεχο τον περίμενε. Αυτό το αναπάντεχο ονομάζονταν Μαξ Φερστάπεν ο οποίος μέχρι και εκείνη την στιγμή βρίσκονταν στην 2η θέση, ακριβώς πίσω από τον Χάμιλτον. Ο Χάμιλτον και η Mercedes ήταν έτοιμοι να πανηγυρίσουν μία ακόμη νίκη, ειδική εξαιτίας του γεγονότος πως ο Φερστάπεν αναγκάστηκε να κάνει πιτ στοπ. Βέβαια στον τελευταίο γύρο ένα ελαστικό του Χάμιλτον έσκασε και ο Φερστάπεν κέρδισε έδαφος. Εκπλήσσοντας όμως τον κόσμο ο Χάμιλτον κατάφερε να τερματίσει 1ος με μόνο τρία λάστιχα, κρατώντας πίσω του τον οδηγό της Red Bull.

7. Από Τρεις Υποψηφίους σε Έναν 

Επιστρέφοντας πίσω στον χρόνο, ας κάνουμε μία σύντομη αναδρομή στο Grand Prix του 1959 που έλαβε χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος της χρόνιας, ο Τζακ Μπράμπαμ, ο Στέρλινγκ Μος και Τόνι Μπρουκς διεκδικούσαν και οι τρεις το τρόπαιο της Formula 1. 

Εν τέλει, ο Μος βγήκε νωρίς εκτός αγώνα εξαιτίας ενός προβλήματος με το σύστημα μετάδοσης ταχυτήτων του οχήματός του και ο Μπρουκς έμεινε πολύ πίσω εξαιτίας σύγκρουσης με ένα άλλο μονοθέσιο. Ο Μπράμπαμ αναμένονταν να κερδίσει εύκολα την 1η θέση, όμως για κακή του τύχη το αγωνιστικό του ξέμεινε από καύσιμο. Ευτυχώς βέβαια για αυτόν είχε αρκετό χρόνο να κατέβει και να το σπρώξει μέχρι την γραμμή τερματισμού, επειδή οι υπόλοιποι οδηγοί βρίσκονταν πολύ πίσω του. Τελικά τερμάτισε 4ος και νίκησε το πρωτάθλημα.

6. Σουμάχερ Εναντίον Χιλ

Το αυστραλιανό Grand Prix του 1994 φιλοξένησε τον σημαντικότερο αγώνα μεταξύ του Ντέιμον Χιλ και του Μίχαελ Σουμάχερ. Πριν ξεκινήσει ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς, ο Χιλ βρίσκονταν μόνο 1 πόντο πίσω από τον αντίπαλό του τον Σουμάχερ. Από τους πρώτους κιόλας γύρους ο Σουμάχερ απέκτησε προβάδισμα, με τον Χιλ να βρίσκεται στην 2η θέση. Σε κάποια στροφή ο Χιλ κατάφερε να προσπεράσει τον Σουμάχερ, βγαίνοντας πρώτος.

Στο τέλος του αγώνα βέβαια το μονοθέσιο του Σουμάχερ συγκρούστηκε με αυτό του Χιλ με αποτέλεσμα και οι δύο οδηγοί να βγουν εκτός. Το αγωνιστικό του πρώτου έμεινε με μόνο 2 ρόδες, ενός το όχημα του Χιλ υπέστη ζημιά στην ανάρτηση. Ως αποτέλεσμα, εκείνη την χρονιά πήρε  το πρωτάθλημα ο Σουμάχερ κάνοντας πολλούς να πιστεύουν ότι εμβόλισε σκόπιμα το αγωνιστικό του αντιπάλου του.

5. Ομαδική Νίκη

Στο ιταλικό Grand Prix του 1956 ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο βρέθηκε πολύ κοντά στο να κατακτήσει τον 4ο τίτλο του, πράγμα που κατάφερε εν τέλει με έναν αξέχαστο τρόπο. Όταν το μονοθέσιό του αντιμετώπισε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσής του, η Ferrari ζήτησε από τον συμπαίκτη του Λουίτζι Μούσο να παραδώσει το δικό του αγωνιστικό στον Φάντζιο. Ο Μούσο όμως αρνήθηκε και τα πράγματα έμοιαζαν άσχημα για τον Φάντζιο.

Εν τέλει ο Πίτερ Κόλινς, ο 3ος οδηγός Ferrari σε εκείνο τον αγώνα έδωσε το δικό του μονοθέσιο στον Φάντζιο, επιτρέποντάς του να ολοκληρώσει τους 15 τελευταίους γύρους και να κερδίσει το πρωτάθλημα.

4. Σύγκρουση στον Τελευταίο Γύρο

Το Grand Prix του 1979 στην Γαλλία έμεινε στην ιστορία εξαιτίας της θρυλικής κόντρας μεταξύ του Ρενέ Αρνού και του Ζιλ Βιλνέβ, οι οποίοι πιστέψετε το ή όχι μονομαχούσαν για την 2 θέση σχεδόν καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα. Μία έβγαινε μπροστά ο Αρνού, μία τον προσπερνούσε ο Βιλνέβ δημιουργώντας ένα αγωνιώδες θέαμα για τον κόσμο.

Στον τελευταίο γύρο ο Βιλνέβ προσπέρασε τον Αρνού στην πρώτη στροφή, ωστόσο τα μονοθέσιά τους ήρθαν σε επαφή 3 φορές και κάποια στιγμή ο Βιλνέβ κατάφερε να περάσει τον αντίπαλό του τερματίζοντας μπροστά του με διαφορά 0,24 δευτερολέπτων.

3. Σένα Εναντίον Προστ

Το 1989 στην Ιαπωνία το Gran Prix στιγματίστηκε από την αξέχαστη κόντρα του Άιρτον Σένα και του Αλέν Προστ. Ο Προστ βρίσκονταν μπροστά από τον Σένα κατά την διάρκεια του αγώνα και είχε αρκετούς πόντους για να νικήσει το πρωτάθλημα, ωστόσο 6 γύρους πριν την γραμμή τερματισμού ο Σένα τα έδωσε όλα.

Τελικά σε μία αναπάντεχη τροπή των γεγονότων, τα 2 μονοθέσιά τους συγκρούστηκαν λίγο πριν τον τερματισμό. Ο Προστ θεώρησε τον εαυτό του νικητή, ωστόσο ο Σένα έβαλε μπρος το αγωνιστικό του και τερμάτισε την πίστα. Βέβαια αποκλείστηκε από τον αγώνα επειδή παράκουσε την οδηγία να μην ξανά εισέλθει στην πίστα. Ο Σένα ήταν τόσο έξαλλος που την επόμενη χρονιά τράκαρε εσκεμμένα τον Προστ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

2. Ο Τερματισμός του Χάμιλτον το 2008

Το Grand Prix του 2008 διεξήχθη στην Βραζιλία και ήταν αλήθεια εντυπωσιακό. Αν και ο Χάμιλτον ήταν αρκετές θέσεις πίσω από τον Φελίπε Μάσα είχε 7 περισσότερους πόντους στην κατάταξη του πρωταθλήματος. Ο Χάμιλτον βρέθηκε ακόμη πιο πίσω, ωστόσο 8 γύρους πριν τον τερματισμό ξεκίνησε να βρέχει. Οι πρωτοπόροι έκαναν πιτ στοπ και ο Χάμιλτον επέστρεψε στην 6 θέση.

Ο Μάσα τερμάτισε πρώτος και εξαιτίας της χαμηλής θέσης του Χάμιλτον όλοι πίστευαν πως αυτός θα ήταν και ο νικητής του πρωταθλήματος. Έλα όμως που ο οδηγός Τίμο Γκλοκ αν και ήταν από τους πρώτους δεν άλλαξε ελαστικά όταν ξεκίνησε να βρέχει με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και στην τελική στροφή ο Χάμιλτον να τον προσπεράσει τερματίζοντας 5ος. Με αυτόν τον θεαματικό τρόπο ο Χάμιλτον νίκησε το πρώτο του πρωτάθλημα.

1. Το Αμφιλεγόμενο Τέλος του Πρωταθλήματος του 2021

Στο νούμερο ένα δεν θα μπορούσαμε να βάλουμε άλλη στιγμή από αυτήν του Grand Prix του 2021 που έλαβε χώρα στο Άμπου Ντάμπι. Προς το τέλος του αγώνα μία σύγκρουση ανάγκασε το αμάξι ασφαλείας να βγει στην πίστα. Ο Χάμιλτον ήταν μπροστά από τον Φερστάπεν, ωστόσο οι δύο τους ήταν έναν ολόκληρο γύρο μπροστά από τους υπόλοιπους. Η απόφαση που προκάλεσε αντιδράσεις ήταν η απόφαση να επιτραπεί στους υπόλοιπους οδηγούς να περάσουν το αμάξι ασφαλείας, παρά το γεγονός πως βρίσκονταν έναν γύρο πίσω από τον Χάμιλτον και τον Φερστάπεν. Εξαιτίας αυτού, βρίσκονταν πολλά αγωνιστικά ανάμεσα στον Χάμιλτον και τον Φερστάπεν ενώ στην πραγματικότητα ήταν έναν ολόκληρο γύρο πίσω.

Στον τελευταίο γύρο ο Φερστάπεν με νέα ελαστικά μετά από πιτ στοπ προσπέρασε τον Χάμιλτον και νίκησε το πρώτο του πρωτάθλημα. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...