Εκκλησία

Χάνει τις “ελληνικές εκκλησίες” ο Βαρθολομαίος μετά το τρικ στα ονομαστήριά του με τον Επιφάνιο;

Μπορεί η εμμονή του Φαναρίου αναφορικά με το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα να του στοιχίσει την ελληνική στήριξη;

Από την μια η Κύπρος που πρώτη αποστασιοποιήθηκε από τις κινήσεις Βαρθολομαίου (και του Κύριλλου όμως) και κίνησε διαδικασίες συνεννόησης μεταξύ των κορυφαίων Πατριαρχείων Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είχε το τελευταίο διάστημα ένα μπαράζ επαφών σε πολλές Αρχιεπισκοπές και Πατριαρχεία, αλλά το ουκρανικό ζήτημα δεν ξανασυζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της κυπριακής Ιεράς Συνόδου, κάτι που σημαίνει πως οι αποστάσεις είναι μια παγιωμένη κατάσταση.

Από την άλλη πλευρά η Αθήνα. Κι ενώ οι σχέσεις με το Φανάρι αναθερμάνθηκαν και ο κ. Βαρθολομαίος βρέθηκε και στην ελληνική πρωτεύουσα πρόσφατα, κάνοντας πολλούς να πιστέψουν πως ενδέχεται η Ελλαδική Εκκλησία να είναι η πρώτη που θα κάνει το χατίρι στον Οικουμενικό Πατριάρχη για το ουκρανικό, όσα συνέβησαν στις 10 Ιουνίου στο Φανάρι μπορεί να έχουν απρόβλεπτες εξελίξεις.

H κοινή παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου και του μη αναγνωρισμένου Ουκρανού Επιφάνιου στον εσπερινό των ονομαστηρίων του Βαρθολομαίου άναψε φωτιές.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το γεγονός αυτό αποδείχθηκε μια "δυσάρεστη έκπληξη" για τον Αρχιεπίσκοπο, αφού δεν ήξερε για την άφιξη του Dumenko στην Κωνσταντινούπολη.

Η παραδοχή του Επιφάνιου πως η επίσκεψή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν ανακοινώθηκε εκ των προτέρων, αλλά και η απάντηση από την Αθήνα σε ρωσικά ΜΜΕ συγκλίνουν στην ένδειξη πως επρόκειτο για τρικ του Φαναρίου στον Ιερώνυμο για το παιχνίδι των εντυπώσεων

Αυτό, βέβαια, υποδηλώνεται κι από το γεγονός ότι αμέσως μετά τον Εσπερινό ο επικεφαλής της ελληνικής εκκλησίας επέστρεψε άρον άρον στην Αθήνα και ως εκ τούτου, δεν συμμετείχε στην εορταστική πανηγυρική Θεία Λειτουργία την επόμενη μέρα, όπως ήταν προγραμματισμένο.

Αν μη τι άλλο είναι περίεργο όταν κάποιος έρχεται να συγχαρεί κάποιον στην γιορτή του, αλλά αμέσως αποχωρεί, και δεν παρίσταται στην κύρια γιορτή. Αυτό μπορεί να σημαίνει μόνο ένα πράγμα: ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν ήθελε να συμμετάσχει με τον Επιφάνιο σε κοινή Θεία λειτουργία και έτσι εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την πρόκληση που οργανώθηκε εναντίον του.

Από όλα αυτά μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θέλησε απλώς να χρησιμοποιήσει τον επικεφαλής της Εκκλησίας της Ελλάδος . Άλλωστε, εάν ο Αρχιεπίσκοπος παρέμενε για μια ακόμη ημέρα, θα έπρεπε να συλλειτουργήσει με τον Επιφάνιο. Και αυτό το γεγονός θα παρουσιαζόταν ως "αναγνώριση της νέας εκκλησίας".

Ωστόσο, η πρόκληση απέτυχε και τώρα η Κωνσταντινούπολη θα μπορούσε να χάσει τον μοναδικό πιθανό σύμμαχο της σε αυτό το θέμα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας δεν θα ξεχάσει την άβολη κατάσταση στην οποία τον έθεσε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι εκτός από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, δεν έφτασε ούτε ένας προκαθήμενος άλλης τοπικής εκκλησίας για να γιορτάσει τα ονομαστήρια του Βαρθολομαίου!

Η Κωνσταντινούπολη βρέθηκε στην απομόνωση λόγω των ενεργειών της στην Ουκρανία.

Επιπλέον, ακόμη και αν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν προσκάλεσε υψηλούς εκκλησιαστικούς καλεσμένους, αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα: φοβόταν μια αρνητική αντίδραση στην παρουσία του Επιφάνιου Dumenko.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ