Ένα τρομακτικό και συγχρόνως επικίνδυνο, εφόσον επιβεβαιωθεί, σενάριο, εμφανίζεται στην δημοσιότητα, καθώς μιλά για σχέδιο πιθανής διάσπασης της ελλαδικής εκκλησίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και την απόδοση έμμεσα εξουσιών σε Τουρκία και Ερντογάν, στις Μητροπόλεις της Μακεδονίας μας, η οποία κινδυνεύει ταυτόχρονα και από την συμφωνία των Πρεσπών.
Όλα ξεκίνησαν από την συνάντηση του Αρχιεπίσκοπου με το Αλέξη Τσίπρα και τις δηλώσεις του προκαθήμενου που ακολούθησαν με τις οποίες αποκωδικοποιούνται πολλά:
«Αγαπάμε τον Πατριάρχη μας, αγαπάμε το Πατριαρχείο μας, το σεβόμαστε, το στηρίζουμε όσο μπορούμε» είπε ο Αρχιεπίσκοπος και συμπλήρωσε: «Αγαπάμε τον πρωθυπουργό μας, τους πολιτικούς μας όλους, και όπου έχουμε δυνατότητα λόγου βοηθάμε και συμπαραστεκόμαστε. Όλους αυτούς τους αγαπάμε και τους σεβόμαστε».
Για να καταλήξει με νόημα προς όλους «Αλλά θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι αγαπάμε πιο πολύ απ’ όλους την Εκκλησία και την πατρίδα».
Ο προκαθήμενος της ελλαδικής εκκλησίας με τις δηλώσεις του στέλνει μήνυμα σε δύο συγκεκριμένα θέματα:
Πρώτον:
Για την απόφαση του ΣΤΕ σύμφωνα με την οποία αποδίδεται στην δικαιοδοσία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ο ναός στο γνωστό κτήμα Προμπονά που είναι σε ελληνικό έδαφος και στο οποίο έως τώρα τον έλεγχο είχε ο Αρχιεπίσκοπος της Ελλάδος, σύμφωνα με την εφημερίδα "Εστία".
(Το ΣτΕ επικαλέστηκε ειδική διάταξη του άρθρου 39, παράγραφος 8 του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος.)
Μιλάμε όμως για μία απόφαση, την οποία οποία αναμένεται να επικαλεσθούν και άλλοι οι οποίοι συνιστούν κίνδυνο για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα.
Δεν παρήλθαν παρά μόνο μερικές ημέρες και σύμφωνα με άρθρο μας, με τίτλο (Άρχισαν τα παρατράγουδα: «Μακεδονική» Oρθόδοξη εκκλησία με έδρα την Πέλλα ζητούν οι Σκοπιανοί! – Iδού οι προεκτάσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών), αναφέραμε ότι οι «Ελλήνες» φιλοσκοπιανοί προετοιμάζουν το έδαφος για την δημιουργία «Μακεδονικής» εκκλησίας στο Νομό Πέλλας.
Συγκεκριμένα ο γνωστός για την δράση του Τσαρκνιάς, φέρεται σύμφωνα με την εφημερίδα να έχει προλειάνει το έδαφος για να καταθέσει εντός ημερών αίτηση στις ελληνικές αρχές για την δημιουργία «Μακεδονικής εκκλησίας» με έδρα την Αριδαία στο Νομό Πέλλης.
Το όλο θέμα σχετίζεται και με την τύχη του κτήματος Προμπονά και του Πατριαρχείου, αναφέροντας ότι οι Σκοπιανοί θα βασιστούν και στο γεγονός ότι «εφόσον το Φανάρι δεν χρειάζεται άδεια για την ίδρυση εκκλησίας στην ελληνική επικράτεια, τότε γιατί να χρειαστούν αυτοί».
Δεύτερον:
Ο Αρχιεπίσκοπος στέλνει μήνυμα με τις δηλώσεις του, για την πρόθεση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να υιοθετήσει στα υπό αναθεώρηση άρθρα του συντάγματος, το περιβόητο και άκρως επικίνδυνο άρθρο 3, με τέτοιο τρόπο που θα ακυρώνεται ουσιαστικά το αυτοκέφαλο της εκκλησίας της Ελλάδος.
«Στην Μονή Πετράκη υπάρχει μεγάλη δυσφορία για τον ΓΓ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Πάνο Σκουρλέτη, για τις πολύ φιλικές σχέσεις τους με το Έξαρχο του Πατριαρχείου στην Αθήνα, τον γνωστό για τις απόψεις του, πρώην υπουργό κ.Νίκο Φίλη και τον ΥΦΕΞ κ. Γ. Κατρούγκαλο, ο οποίος φέρεται να επιχείρησε να χωρίς επιτυχία να περάσει καθεστώς πρεσβείας στο γραφείο του Πατριαρχικού έξαρχου στην Αθήνα», τονίζει το άρθρο.
Όλους αυτούς τους αξιωματούχους, η Μονή Πετράκη τους «δείχνει» ως τους εμπνευστές προσχεδίου που έχει στόχο την αλλαγή διάταξης του συντάγματος, ώστε μελλοντικά να προλειανθεί το έδαφος και οι αποκαλούμενες Μητροπόλεις των νέων χωρών (Βορείου Ελλάδος), να ελέγχονται πλήρως από τοπική εκκλησιαστική σύνοδο, η οποία θα υπάγεται μόνο στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και ουσιαστικά στην τουρκική νομαρχία Κων/πολης.
Μάλιστα υπάρχουν και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που αφορούν το άρθρο 105 του συντάγματος, που λένε ότι ετέθη θέμα, ώστε μελλοντικά η εκκλησία της Ελλάδος να τελεί υπό την δικαιοδοσία του Αγίου Όρους.
Στο οποίο όμως Άγιο Όρος, σύμφωνα με την σημερινή εφημερίδα Δημοκρατία, η ρωσική παρουσία δεν είναι πιθανόν επιθυμητή σύμφωνα με ντιρεκτίβα της δύσης.
Με το ουκρανικό να παίρνει τον δρόμο του μετά τις αποφάσεις του Οικουμενικού θρόνου και παράλληλα την αντιπαράθεση Αθήνας-Φαναρίου να χτυπάει κόκκινο, αυτομάτως γίνονται τρομακτικοί συνειρμοί...
Η ανακολουθία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και οι κάθε άλλο παρά εκκλησιαστικού υποβάθρου αποφάσεις του φοβίζουν πως δεν αποκλείεται να στρέψει το βλέμμα του προς την χώρα μας.
Βασικό και διαχρονικό κομμάτι αντιπαράθεσης των δύο πλευρών είναι οι λεγόμενες “Νέες Χώρες”. Πριν από μερικά χρόνια η προσωπική κόντρα Βαρθολομαίου και Ιερώνυμου για τις “Νέες Χώρες” είχε διαφανεί με αφορμή την εκλογή του Μητροπολίτη Ιωαννίνων όταν και εξελέγη ο εκλεκτός του Αρχιεπισκόπου και μέχρι τότε στενός του συνεργάτης Μάξιμος αντί για τον Αμφιλόχιο που ήταν επιλογή του Βαρθολομαίου, τον οποίο όμως αργότερα έχρισε Μητροπολίτη Ανδριανουπόλεως και τον φόρεσε στενό κορσέ ως “επιτηρητή” στην Αθήνα.
Τι κι αν κατά την Σύνοδο της Κρήτης το 2016, πραγματοποιήθηκε μια πολύ σημαντική δήλωση αναφορικά με το καθεστώς των λεγομένων “Νέων Χωρών”. Ήταν τότε που ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος υπογράμμισε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι οι Μητροπόλεις των Νέων Χωρών, δηλαδή Ηπείρου, Κεντρικής, Ανατολικής και Δυτικής Μακεδονίας, Θράκης και Βορείου Αιγαίου υπάγονται μεν στην πνευματική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου, αλλά έχουν παραχωρηθεί επιτροπικώς με την Πατριαρχική Συνοδική Πράξη του 1928 στην Εκλλησία της Ελλαδος για λόγους που σχετιζόταν με την αποτελεσματική διαποίμανσή του, αλλά ούτε ο ίδιος ούτε το Πατριαρχείο ούτε τώρα ούτε στο μέλλον προτίθενται να ζητήσουν επιστροφή. Δηλαδή, οι Μητροπόλεις των “Νέων Χωρών” θα παραμείνουν για πάντα στη διοικητική δικαιοδοσία της Ελλάδας.Και τότε η διοίκηση της Ελλαδικής Εκκλησίας πανηγύριζε….
Το θέμα όμως με τις “Νέες Χώρες” δεν κλείνει έτσι εύκολα.
Οι 36 Μητροπόλεις των Νέων Χωρών -που καλύπτουν όλη τη Βόρεια Ελλάδα, από τη Θεσσαλία και πάνω και από τα Ιωάννινα μέχρι τον Έβρο- μπορούν να αποτελέσουν “ουρά” του ουκρανικού ζητήματος;;
Το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα είναι απλά κερασάκι στην τούρτα της αντιπαράθεσης Αθήνας-Φαναρίου. Πριν από μερικούς μήνες με το κλίμα ανάμεσα στις δύο πλευρές ήδη κακό, αντιπροσωπεία από το Φανάρι ήρθε στην Αθήνα να απαιτήσει την στήριξη της Ελλαδικής Εκκλησίας στην προειλημμένη απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για χορήγηση τόμου αυτοκεφαλίας στους σχισματικούς του Κιέβου.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Ελλαδικής Εκκλησίας στις αρχές Οκτωβρίου, το θέμα δεν συζητήθηκε παρόλο το γεγονός πως κάποιοι Μητροπολίτες όπως ο Κυθήρων Σεραφείμ και ο Ναυπάκτου Ιερόθεος το ζήτησαν. Αντιθέτως σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters αποστάσεις-αν όχι αρνητική στάση- φαίνεται να κρατάει η Ελλαδική Εκκλησία αναφορικά με τη ρωσική έκκληση για συνομιλίες για την Ουκρανία και για Πανορθόδοξη Σύνοδο επί του συγκεκριμένου θέματος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Έλληνας αξιωματούχος της εκκλησίας, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε στο Reuters πως “Η Ελληνική Εκκλησία εξέτασε την επιστολή του Πατριάρχη Μόσχας και θα απαντήσει σύντομα”.Σε ερώτηση ποια θα ήταν η απάντηση, η πηγή δήλωσε: «Δεν θα είναι υπέρ της σύγκλησης των Ορθοδόξων Εκκλησιών για να συζητήσουν το ζήτημα. Θα υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για ενότητα μεταξύ των ορθόδοξων εκκλησιών”.
Η Ελλαδική Εκκλησία διατηρεί στάση αναμονής στο όλο ουκρανικό ζήτημα γιατί Έλληνες Ιεράρχες φοβούνται πως σειρά θα πάρει η σχισματική “μακεδονικη” εκκλησία των Σκοπίων, αλλά και οι “Νέες Χώρες”!!!
Άλλωστε προ 4 ετών σε ταξείδι του στην Θράκη ο κ. Βαρθολομαίος έλεγε και προειδοποιούσε την Ελληνική Εκκλησία: «Εις ουδένα επιτρέπομεν να αμφισβητήση τα από αιώνων απαράγραπτα δικαιώματα του Οικουμενικού Θρόνου επί των περί ων πρόκειται Μητροπόλεων, αι οποίαι αποτελούν την ενδοχώραν αυτού»! Και για να μην υπάρξει… παρανόηση για το τι εννοούσε, πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται να απεμπολήσωμεν ποτέ τα δικαιώματα της Μητρός Εκκλησίας επί των Ιερών αυτής Μητροπόλεων»! Η δήλωση αυτή είναι πανομοιότυπη με όσα λέει σήμερα για την Ουκρανία και τα...διαιώματά του Οικουμενικού Πατιαρχείου εκεί!! Πως να μην ανησυχεί λοιπόν η ελληνική πλευρά παρά τις διαβεβαιώσεις της Συνόδου της Κρήτης με έναν άνθρωπο που άλλα λέει την μια μέρα και άλλα την άλλη αναλόγως τα καλά και συμφέροντα;;
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός πως το Φανάρι κάλεσε τους Ιεράρχες των “Νέων Χωρών” την 1η Σεπτεμβρίου για την συνεδρίαση της Ιεραρχίας του Οικουμενικού θρόνου υποχρεώνοντάς τους να συμφωνήσουν πως έχει δικαίωμα να λαμβάνει αποφάσεις αυτοκεφαλίας στο ουκρανικό ζήτημα κάνοντάς τους με λίγα λόγια κοινωνούς του προβλήματος και κάνοντας επίδειξη παράλληλα για το μέχρι που φτάνει η...κουβέρτα της ισχύος του.
Μπορεί για κάποιους το σενάριο για λύση αλα ουκρανικά για τις “Νέες Χώρες” να μοιάζει τραβηγμένο αλλά με τις γεωπολιτικες ισορροπίες να αλλάζουν στα Βαλκάνια ποιος αλήθεια μπορεί να απορρίψει το ενδεχόμενο να έχουμε εξελίξεις κι εκεί;
Ο Αλέξης Τσίπρας προσπάθησε να «ηρεμήσει» τον Αρχιεπίσκοπο για τον νόμο που ετοιμάζει το ΥΠΕΞ λέγοντας του, σύμφωνα ότι αυτός ομιλεί περί «ουδετεροθρησκεία του κράτους» και ότι θα επιβεβαιώνει ότι η επικρατούσα θρησκεία θα είναι η ορθόδοξη.
Η ουσία όμως είναι ότι η αυτή ειδικά η αναθεώρηση του ελληνικού συντάγματος αποτελεί τεράστια ευκαιρία για ξένα κέντρα εκτός Ελλάδος, να περάσουν διατάξεις και σχέδια τα οποία δεν αποδέχεται ο ελληνικός λαός στο σύνολο του μέχρι σήμερα, τα οποία όμως ετοίμαζαν εδώ και καιρό.
Όσο υπάρχει δε, αυτός ο εφησυχασμός και οι άστοχες δηλώσεις στελεχών της ελληνικής κυβέρνησης για θέματα όπως η ελληνικότητα της Μακεδονίας στα σχολικά βιβλία ιστορίας, το θέμα διαχωρισμού κράτους-εκκλησίας και πολλά άλλα, τόσο θα αυξάνονται οι αντιδράσεις.
Η Ελλάδα ήταν είναι και θα είναι μια ορθόδοξη χώρα που την κατοικούν στην πλειοψηφία της Έλληνες γηγενείς πολίτες, εκτός και αν μας προορίζουν για κάτι άλλο για αυτό και 10 χρόνια έχουμε μνημόνια και οικονομική κρίση που δεν λέει να παρέλθει.