Υγεία
Ενημερώθηκε στις:

Λινού για σχολεία: Οι μαθητές που θα νοσήσουν θα μεταφέρουν τον ιό σε 100-150 άτομα

«Δύσκολο» χαρακτήρισε το ξεκίνημα των σχολείων η Αθηνά Λινού, παρατηρώντας πως «τα παιδιά του Δημοτικού δεν έχουν δυνατότητα εμβολιασμού».

«Έχουμε όλοι χαλαρώσει, ελπίζουμε κι ευχόμαστε όλοι να μην κλείσουν τα σχολεία», σημείωσε η καθηγήτρια, ενώ ερωτηθείσα σχετικά με το αν συμφωνεί με το σχέδιο για το 50+1, ξεκαθάρισε πως δε συμφωνεί «καθόλου».

Η Αθηνά Λινού εξήγησε, μιλώντας στον ΑΝΤ1, πως «οι μαθητές που θα νοσήσουν θα μεταφέρουν τον ιό σε 100-150 άτομα», ξεκινώντας από το στενό οικογενειακό τους περιβάλλον μέχρι και τις επαφές στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συμβούλεψε δε τους γονείς «να αγοράσουν από σήμερα τις μάσκες και να κάνουν από σήμερα πρόβες, ώστε να συνηθίσουν να τις φορούν».

Τέλος, χαρακτήρισε «μεγάλο λάθος» την προτροπή ορισμένων γιατρών για την αποφυγή εμβολιασμού, μέχρι να γίνουν έρευνες στη χώρα μας. «Από τα παιδιά που θα νοσήσουν, ένα 10% θα νοσήσει σοβαρά και μετά θα έχει σοβαρά υπολείμματα», επεσήμανε καταληκτικά η Αθηνά Λινού.

Πώς θα γίνει η επιστροφή στα θρανία

Την άλλη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς και το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ήδη τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύουν στα σχολεία αλλά και το τι ακριβώς θα συμβαίνει σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιο κρούσμα κοροναϊού ανάμεσα σε μαθητές.

Σύμφωνα με τις οδηγίες, μαθητές θα προσέρχονται με πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή δήλωση αρνητικού self test, που θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα. Οι εκπαιδευτικοί θα χρειάζονται επίσης πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης, ή σε διαφορετική περίπτωση βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα, με δαπάνη του εργαζομένου.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αναλυτικά τι ισχύει για τα σχολεία

Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:

* οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,

* οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κοροναϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19:

* απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.

* επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

* προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:

– Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

* 2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων

* εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).

– Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

* 2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.

Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ως προς τον εμβολιασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα:

«Οι εκπαιδευτικοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα και μαζικά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και τους ευχαριστούμε θερμά, όχι μόνο γιατί θωρακίζουν με αυτό τον τρόπο την ατομική, δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και γιατί αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά και για όλους μας. Τους ευχαριστούμε θερμά για την υπεύθυνη στάση τους και τη συνεισφορά τους στο τείχος ανοσίας» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

«Απευθύνουμε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον κορoνοϊό, αλλά και στους γονείς μαθητών από 12 ετών και άνω να προστατεύσουν τα παιδιά τους, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στη μείωση της διασποράς του ιού» προστίθεται.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...