Διαθέσιμη έως το τέλος του χρόνου θα είναι η νέα εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα που στόχο θα έχει να κάνει ακόμα πιο φιλική στο χρήστη την πλατφόρμα του gov.gr, η οποία ήδη λειτουργεί έχοντας αυξήσει τον αριθμό των υπηρεσιών που έχει ενσωματώσει από τις 501 σε πάνω από 670 μέσα σε διάστημα λίγων μηνών.
Όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο υφυπουργός Ψηφιακής Δακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος: «Παρά το γεγονός ότι η πλατφόρμα του gov.gr είναι προσαρμοσμένη έτσι ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμη και από κινητά, αυτήν την περίοδο ολοκληρώνουμε και ένα app, το οποίο θα μπορεί ο πολίτης να κατεβάσει στο κινητό του απλοποιώντας ακόμα περισσότερο τη διαδικασία. Αρχικά από την εφαρμογή ο χρήστης θα μπορεί να κάνει εξουσιοδότηση και υπεύθυνη δήλωση, ενώ οι υπόλοιπες υπηρεσίες θα είναι προσβάσιμες μέσω συνδέσμων».
Από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τονίζουν ότι δεν είναι στις προθέσεις τους η δημιουργία κάποιας εφαρμογής, η οποία θα λειτουργούσε συμπληρωματικά με το πενταψήφιο 13033, καθώς δεν υφίσταται λόγος για κάτι τέτοιο.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαριφόπουλο, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στους τρόπους της κατ΄εξαίρεση μετακίνησης για όσο διάστημα ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα για την αποφυγή εξάπλωσης του κορονοιού. Θα συνεχίσει να ισχύει τόσο η αποστολή γραπτού μηνύματος στο 13033 με τις έξι κατηγορίες μετακίνησης καθώς επίσης και η συμπλήρωση της ιδιόχειρης βεβαίωσης εξόδου.
Θα μπει κωδικός 7 στο 13033 για τα Χριστούγεννα;
Ειδικά σε ό,τι αφορά το 13033, ο κ. Ζαριφόπουλος επισημαίνει πως επί του παρόντος δε βρίσκεται στο τραπέζι έβδομη κατηγορία μετακίνησης συμπληρώνοντας ωστόσο πως εάν κάτι τέτοιο ζητηθεί από την Πολιτική Προστασία είναι κάτι που υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί άμεσα.
Όσο για το θέμα του «κόφτη» στα μηνύματα εξόδου, κατηγορηματικά επαναλαμβάνει ότι ουδέποτε υπήρξαν τέτοιες συζητήσεις δεδομένου ότι θα ήταν και άνευ ουσίας εφόσον ισχύει και η μετακίνηση με απλό χαρτί, στο οποίο αναγράφονται τα στοιχεία του πολίτη και ο σκοπός της μετακίνησής του: «Το 13033 έχει ακριβώς την ίδια χρήση με την βεβαίωση σε απλό χαρτί. Από τα μηνύματα που στέλνονται δεν αποθηκεύεται και δε διατηρείται κανένα στοιχείο των πολιτών».
Το μοναδικό στοιχείο που υπάρχει είναι ο συνολικός αριθμός των μηνυμάτων που αποστέλλονται ημερησίως.
Όσο για τον αυξημένο αριθμό μηνυμάτων που δεχόταν το 13033 τις πρώτες ημέρες των περιοριστικών μέτρων και έφταναν περίπου τα 4 εκατομμύρια ημερησίως από περίπου 2,5 εκ. την περίοδο του πρώτου lockdown, αυτό αποδίδεται αφενός ότι στο πρώτο διάστημα οι μετακινήσεις ήταν περισσότερες λόγω και των ανοιχτών Δημοτικών σχολείων, αλλά και στην περαιτέρω εξοικείωση των χρηστών, πολλοί εκ των οποίων πιθανότατα αντικατέστησαν το χαρτί με μηνύματα.
Έρχεται το know your customer – τι ακριβώς είναι
Με μία νέα εφαρμογή, η οποία θα είναι διαθέσιμη τις προσεχείς ημέρες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα κάνει πράξη την εξ΄αποστάσεως επικαιροποίηση των στοιχείων των πολιτών με τις τράπεζες, απλουστεύοντας τη διαδικασία της συλλογής και απόδοσης δικαιολογητικών μέσω φυσικής παρουσίας.
Όπως εξηγεί ο κ. Ζαριφόπουλος, σήμερα για την επικαιροποίηση των στοιχείων μας με τις τράπεζες, έγχαρτα καταθέτουμε στις τράπεζες το εκκαθαριστικό μας σημείωμα, που περιέχει πολλά προσωπικά μας δεδομένα, στοιχεία του συζύγου ή της συζύγου, εάν ένας πολίτης παίρνει επίδομα αναπηρίας, κ.λ.π.
Με το know your customer «η τράπεζα θα μπορεί να αντλεί αυτόματα μόνο το στοιχείο που αφορά το σύνολο των αποδοχών του πολίτη χωρίς να χρειάζεται καν να σκανάρουμε και να ανεβάζουμε έντυπα και δεν θα έχει τις λεπτομέρειες που έχει σήμερα, όταν εγχάρτως καταθέτει ο πολίτης το εκκαθαριστικό του σημείωμα και ουσιαστικά παραχωρεί και στοιχεία που δεν είναι απαραίτητα αλλά περιλαμβάνονται σε αυτό. Ακούγονται πολλά για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει προστατευτικά» σημειώνει.