Μπορεί ακόμα να αργεί η καλοκαιρινή σεζόν, ωστόσο τα μηνύματα που έρχονται είναι ανησυχητικά σχετικά με το που θα κυμανθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε δεν πάρθηκε κάποια οριστική απόφαση, αλλά εξετάστηκαν τα δεδομένα που διαμορφώνονται.
Αυτό που θα ακολουθήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι συναντήσεις του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη με τους ακτοοπλόους, προκειμένου να τους καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, ούτως ώστε να συμφωνήσουν στην μη αύξηση των τιμών.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία για να «σβήσουν» οι προαναγγελθείσες αυξήσεις και να μην περάσουν στο επιβατικό κοινό.
Κοινός στόχος, τόσο για την κυβέρνηση όσο και για ακτοπλοϊκές, είναι να καταβληθούν όλες οι δυνατές προσπάθειες ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων από 1η Μαΐ 2025. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας έχει αρχίσει συζητήσεις με τις ακτοπλοϊκές, την ΠΝΟ και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή.
Ο Χρήστος Στυλιανίδης έχει επίσης αρχίσει συζητήσεις με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να χαρτογραφήσει πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Αύξηση τιμών των εισιτηρίων θα προκαλέσει ζημιά στις ακτοπλοϊκές, αφού θα μειώσει την κίνηση, την ίδια ώρα που δέχονται ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες.
Όπως έγραψε σήμερα το newmoney.gr η πρόταση των ακτοοπλόων είναι να καλυφθεί με επιδότηση προς τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων η διαφορά της τιμής μεταξύ του καυσίμου που καίνε τώρα τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας και του ακριβότερου MGO με περιεκτικότητα μόλις 0,001% σε θείο, το οποίο θα καταναλώνουν υποχρεωτικά από 1η Μαΐου 2025 τα πλοία, προκειμένου να αποφευχθεί η αναγκαστική εκ των πραγμάτων αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 12%.
«Την πρόταση αυτή την έχω πει στον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη» αποκάλυψε στο newmoney ο Διονύσης Θεοδωράτος πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας:
«Αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα κόστος πετρελαίου για το VLSFO στα 100 ευρώ. Το MGO κάνει 130. Τα 30 ευρώ που είναι η διαφορά προτείνουμε να τα επιδοτήσει το κράτος στις εταιρείες πετρελαιειδών και να μας το πουλάει σε τιμή VLSFO ώστε να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου. Ας επιδοτηθούν οι εταιρείας εμπορίας και όχι οι ακτοπλοϊκές. Να το κοιτάξουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Ναυτιλίας» και προσέθεσε: «Κάποια άλλη άμεση λύση δεν βλέπω».
Σύσκεψη Μητσοτάκη – Στυλιανίδη για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news