Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να λάβει την άνευ προηγουμένου απόφαση για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία
Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης θα χρειαστεί να κλείσουν εργοστάσια και στη Γερμανία.
Οι 21.000 εργαζόμενοι που είχαν συγκεντρωθεί εκεί, άρχισαν να του φωνάζουν auf wiedersehen, «άντε γεια». Σε δηλώσεις τους ανέφεραν οτι αυτό ισοδυναμεί με ομολογία χρεοκοπίας.
Σε αυτό το κλίμα έντασης και εργασιακής ανασφάλειας αναμένεται η διεύθυνση της Volkswagen να συναντηθεί με εκπροσώπους των εργαζομένων μετά από την ανακοίνωση-βόμβα ότι πιθανώς να υπάρξουν επώδυνες περικοπές σε θέσεις εργασίας ή και κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία, προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να πετύχει τους στόχους της σε επίπεδο κερδοφορίας.
Ο CFO της Volkswagen, Arno Antlitz και ο επικεφαλής της μάρκας VW, Thomas Schaefer, θα παρουσιάσουν με λεπτομέρειες τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στο Βόλφσμπουργκ, μια μικρή πόλη στη βορειοδυτική Γερμανία που χτίστηκε για να στεγάσει το τεράστιο εργοστάσιο της Volkswagen.
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο, η οποία εξελέγη από τους εργαζόμενους, θα καταστήσει ξεκάθαρη τη «σκληρή αντίστασή» της στις περικοπές, όπως είπε η ίδια στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα.
Η Καβάλο προειδοποίησε ότι η διοίκηση θα είναι «πολύ άβολα» στη συνάντηση, η οποία αναμένεται να διαρκέσει αρκετές ώρες.
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να λάβει την άνευ προηγουμένου απόφαση για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία και τον τερματισμό μιας δεκαετούς περιόδου όπου οι θέσεις εργασίας ήταν εγγυημένες σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους κατά 10 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει σε περιθώριο κέρδους 6,5% για τη μάρκα έως το 2026, από 2,3% τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους.
Τα συνδικάτα και η διοίκηση της Volkswagen στη Γερμανία πρόκειται να διαπραγματευτούν για αύξηση μισθού τον Οκτώβριο, αλλά οι εκπρόσωποι των εργαζομένων θέλουν να έχουν μια ευρεία συζήτηση για τις επιλογές της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τον Thomas Knabel, εκπρόσωπο του συνδικάτου IG Metall στη Volkswagen.
Για πρώτη φορά, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είναι αποφασισμένη να καταγγείλει συλλογικές συμβάσεις εργασίας που αποκλείουν απολύσεις εργαζομένων μέχρι το 2029.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος της Volkswagen έχει μαζί του την Audi, την Scoda αλλά ο «ασθενής» είναι η ίδια η Volkswagen. Έπεσε έξω κυρίως στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με πολύ λιγότερες πωλήσεις απ’ ότι υπολόγιζε και δεν αποκλείει τώρα κλείσιμο μονάδων παραγωγής στην ίδια τη Γερμανία, πράγμα που σημαίνει μαζικές απολύσεις.
Δείτε το ρεπορτάζ της ΕΡΤ
Στο θέμα παρενέβη ήδη και ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, αναζητώντας επαφή με τη διοίκηση της εταιρείας. Η Γερμανία πρέπει να μείνει χώρα με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, είπε ο υπουργός Εργασίας Χιουμπέρτους Χέιλ.
Η πολιτεία μπορεί να βοηθήσει, διότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της εταιρείας εμφανίστηκε με τον τερματισμό της επιδότησης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο τέλος του περασμένου έτους. Νέα επιδότηση δεν υπάρχει στον ορίζοντα, αλλά στο τραπέζι είναι τώρα τα φορολογικά κίνητρα, κατ’ αρχήν για υπηρεσιακά αυτοκίνητα επιχειρήσεων και οργανισμών. Αυτό θα έδινε μια ανάσα και στη Volkswagen, αν και αυτή τη στιγμή όλα δείχνουν ότι βρίσκεται σε μετωπική σύγκρουση με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα.
Κι όλα αυτά, ένα χρόνο πριν από τις γερμανικές εκλογές, που πιθανόν να αποτελέσει ένα ακόμα πλήγμα για την τρικομματική κυβέρνηση του Σολτς.