Οικονομία

Το «καμπανάκι» των Γερμανών παραγωγών για τις τιμές

Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί παραγωγοί φρούτων και λαχανικών ασκούν κριτική στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετς γιατί πιέζουν προς τα κάτω τις τιμές των προϊόντων τους.

Η εξέλιξη αυτή, δηλαδή, το γεγονός ότι οι γερμανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετς συμπιέζουν τις τιμές των παραγωγών ενδεχομένως να αφορά και τους Έλληνες εξαγωγείς φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι στέλνουν τα προϊόντα τους στη Γερμανία.

Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο του γραφείου οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο επισημαίνεται ότι οι Γερμανοί παραγωγοί φρούτων και λαχανικών ασκούν έντονη κριτική όσον αφορά την πρακτική των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου, οι οποίες λόγω της δεσπόζουσας θέσης τους σε μία άκρως ανταγωνιστική αγορά συμπιέζουν υπέρμετρα τις τιμές και περιορίζουν ασφυκτικά τα περιθώρια κέρδους των παραγωγών, με βάση την εφημερίδα Lebensmittelzeitung.

Επιπρόσθετα, η υψηλή ευαισθητοποίηση των Γερμανών καταναλωτών σε ζητήματα σχέσης τιμής/ποιότητας των προϊόντων συντελεί στην περαιτέρω πτώση των τιμών.

Αν και οι τιμές παραγωγού έχουν αφομοιώσει σε μεγάλο ποσοστό τις υψηλές αυξήσεις στο κόστος παραγωγής (όπως αυξήσεις στον κατώτατο μισθό, λιπάσματα και μεταφορικά), οι Γερμανοί παραγωγοί αναφέρουν ότι δέχονται έντονες πιέσεις, κυρίως από τις εκπτωτικές αλυσίδες, για περαιτέρω μειώσεις στις τιμές των προϊόντων τους.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. C. Weseloh διευθύνοντα σύμβουλο της Ομοσπονδιακής Ένωσης Οργανώσεων Παραγωγών Οπωροκηπευτικών, η ανασφάλεια που διέπει τον γερμανικό πρωτογενή τομέα για νέες παραγωγικές επενδύσεις εντείνεται, καθώς δεν υφίστανται, σε παγκόσμιο επίπεδο, ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, ειδικότερα στις προδιαγραφές και τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις των αγροδιατροφικών προϊόντων, τους μισθούς των εργατών γης, τη διαθεσιμότητα, τις τιμές των φυτοφαρμάκων.

Πρόσφατη έκθεση του ιδίου γραφείου, τον Φεβρουάριο του 2024, ειδικά για την αγορά νωπών φρούτων και λαχανικών στη Γερμανία, αναφέρει πως λόγω αυξημένων καταναλωτικών αναγκών της χώρας και του χαμηλού ποσοστού αυτάρκειας, είναι καθαρός εισαγωγέας.

Η Ελλάδα κατείχε το 2022 την 16η θέση μεταξύ των σημαντικοτέρων εξαγωγέων στη γερμανική αγορά.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Destatis, το 2022 η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τα λαχανικά, εξήγαγε στη Γερμανία κυρίως αγγούρια και σπαράγγια, ενώ, σε ό,τι αφορά τα φρούτα, εσπεριδοειδή (με τα πορτοκάλια να κυριαρχούν), σταφύλια, κεράσια και φράουλες.

Οι ελληνικές εξαγωγές φρούτων και λαχανικών στην Γερμανία ανέρχονται στο ποσό των 263 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ