Οικονομία
Ενημερώθηκε στις:

Χαράτσι σε κάθε παραγγελία βάζουν τα σούπερ μάρκετ - Τι θα πληρώσουμε για τις αγορές με κατ' οίκον παραδόσεις

«Η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται», δήλωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και μάλιστα κατά τη διάρκει επίσκεψη του σε ένα σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη δυσκολία των ελληνικών νοικοκυριών».

Ήδη από την 1η Μαρτίου ξεκίνησε η εφαρμογή των μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση. σχετικά με τη μείωση των τιμών σε μια σειρά από κωδικούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Και ενώ οι καταναλωτές θα πρέπει να δούν στα ράφια φθηνότερα περί τα 4.000, καταναλωτικά προϊόντα και απορρυπαντικά,  η πλειοψηφία των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχουν ξεκινήσει να επιβάλουν χρεώσεις στις παραγγελίες κατ’οίκον ανάλογα με τον λογαριασμό που κάνει ο κάθε πελάτης.

Το νέο "χαράτσι" αναμένεται να επιβαρύνοι αρκετά μεγάλο αριθμό καταναλωτών καθώς ολοένα και περισσότεροι προτιμούν πλέον αυτόν τον τρόπο αγορών, καθώς εξυπηρετεί, είτε γιατί δεν υπάρχει χρόνος μέσα στην καθημερινότητα για ψώνια, είτε γιατί ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με προβλήματα υγείας είναι δύσκολο να μετακινηθούν.

Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό στις μεγάλες αγορές, στην πλειοψηφία άνω των 90 ευρώ, δεν υπάρχει κάποια χρέωση.

Τέλος, παραμένει η λειτουργία click and collect σε αρκετές αλυσίδες, δηλαδή στέλνοντας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας την παραγγελία, η οποία τον περιμένει στο σούπερ μάρκετ και απλά ο πελάτης πηγαίνει στο φυσικό κατάστημα και παραλαμβάνει.

Μετά τον Σκλαβενίτη, από τις 5 Μαρτίου και ο Μασούτης ξεκινά να χρεώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και διανομές κατ’ οίκον, με βάση το κόστος της εκάστοτε παραγγελίας, ενώ από 90 ευρώ και πάνω, δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα xristika.gr

Ειδικότερα, το εν λόγω σούπερ μάρκετ θα χρεώνει 3,5 ευρώ για παραγγελίες από 20 έως 39,99 ευρώ και 2,5 ευρώ για παραγγελίες από 40 έως 89,99 ευρώ.

Επίσης, κατεβάζει στα 20 ευρώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας, από 40 ευρώ που είναι μέχρι τώρα, καθώς αφενός δεν έκανε προσιτό το ηλεκτρονικό της κατάστημα για μικρότερες παραγγελίες και αφετέρου η ανυπαρξία οποιασδήποτε χρέωσης καθιστούσε το εν λόγω κανάλι πωλήσεων εξαιρετικά κοστοβόρο.

Παραμένει δωρεάν το click and collect, δηλαδή όταν ο καταναλωτής παραγγέλνει ηλεκτρονικά, αλλά επιλέγει να παραλάβει ο ίδιος την παραγγελία από το κατάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης επιβάλλει:

5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ
2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ
Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω
Δεν υπάρχει ελάχιστο όριο παραγγελίας.

Πολιτική δωρεάν μεταφορικών μόνο για παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ εφαρμόζει και το e-fresh.gr, με τα έξοδα αποστολής να κυμαίνονται από 2 έως 3 ευρώ, αναλόγως του ύψους της παραγγελίας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και παρέχει δωρεάν διανομή για παραγγελίες πάνω από 45 ευρώ

Στο My Market στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα οι χρεώσεις για μεταφορικά κυμαίνονται από 1,50€ έως 3,00€ για παραγγελίες από 40,01€ έως 90,00€. Για όλες τις παραγγελίες από 90,00€ και άνω τα μεταφορικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, για παραγγελίες από 40,01€ και άνω, 10€ μεταφορικά με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300€. Εάν επιλέξετε ως τρόπο πληρωμής την “αντικαταβολή” υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3€.

Ο «Κρητικός» εφαρμόζει χρέωση ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας για την υπηρεσία Express Delivery, ενώ για τις απλές παραδόσεις χρέωση επιβάλλεται για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ.

Τέλος να σημειώσουμε ότι τα Lidl δεν διαθέτουν υπηρεσία παράδοσης κατ΄οίκον αφού εκτιμούν ότι θα αυξήσει το κόστος των προϊόντων τους.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ