Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία, που περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα, υποχρεώνουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να προβούν σε αλλαγές στα δρομολόγιά τους και εκτινάσσουν τα ναύλα. Η εξέλιξη αυτή αν και διαταράσσει το παγκόσμιο εμπόριο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες, δίνει ώθηση στις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg η κεφαλαιοποίηση των μεγαλύτερων εισηγμένων του πλανήτη αυξήθηκε κατά 22 δισ. δολάρια από τις 12 Δεκεμβρίου, όταν οι επιθέσεις άρχισαν να κλιμακώνονται.
Η νέα κρίση του Σουέζ
Μεγάλος αριθμός πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων επιλέγουν να αποφύγουν την περιοχή, όπου το κόστος ασφάλισης καλπάζει. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Διώρυγα του Σουέζ για να “κόψουν” ανάμεσα σε Ασία και Ευρώπη και πρέπει να επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους κατά χιλιάδες μίλια γύρω από την Αφρική για να πραγματοποιήσουν τις παραδόσεις τους.
Η Keuhne+Nagel, ένας κολοσσός των logistics, ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, ότι 103 containerships έχουν αλλάξει τα δρομολόγιά τους, κάνοντας τον γύρο της Αφρικής, εκτιμώντας μάλιστα ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σημαντικά.
Υπό τις συνθήκες αυτές η χρηματιστηριακή αξία των εταιρειών που φιγουράρουν στον δείκτη Solactive Global Shipping Index προσέγγισε 190 δισ. δολάρια, όταν στις 12 Δεκεμβρίου ήταν στα 166,2 δισ. δολάρια.