Οικονομία
Ενημερώθηκε στις:

Αγωγός υδρογόνου από τον Κόλπο προς την Ευρώπη δια μέσω Ελλάδος υποβαθμίζει πλήρως και ολοκληρωτικά την Τουρκία

Η RINA, μια πολυεθνική εταιρεία επιθεώρησης, πιστοποίησης και συμβουλευτικής μηχανικής, και η AFRY, ηγέτης στην Ευρώπη στη μηχανολογία, το σχεδιασμό και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, έχουν αναλάβει μια αρχική μελέτη για το πώς η περιοχή του Κόλπου και η Ευρώπη θα μπορούσαν να συνδεθούν απευθείας με έναν αγωγό μεταφοράς υδρογόνου, βασικό συστατικό σε φιλικά προς το κλίμα ενεργειακά και βιομηχανικά συστήματα του μέλλοντος.

Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μια μεταμορφωτική ευκαιρία για την πλήρη απελευθέρωση των τεράστιων δυνατοτήτων του Κόλπου ως οικονομικά αποδοτικής πηγής υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την Ευρώπη.

Με άφθονα αποθέματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και Φυσικού Αερίου, η περιοχή του Κόλπου πρόκειται να γίνει κορυφαίος παγκόσμιος παραγωγός πράσινου και μπλε υδρογόνου, αμμωνίας και άλλων προϊόντων σύνθεσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ιδέα ενός αγωγού υδρογόνου που συνδέει το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο και διασχίζει τη Μεσόγειο Θάλασσα προς την Ευρώπη μπορεί να φαίνεται φιλόδοξη, αλλά η αρχική εκτίμηση δείχνει την σκοπιμότητά του.

Η ανάλυση δείχνει ότι μια κατάλληλη διαμόρφωση αγωγού θα μπορούσε να μεταφέρει 100 TWh ή περίπου 2,5 εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως.

Επιπλέον, με την κατασκευή πρόσθετων αγωγών ίδιας φύσης, η μεταφορική ικανότητα θα μπορούσε να αυξηθεί σημαντικά.

Το κόστος μεταφοράς υδρογόνου μέσω αυτού του αγωγού φαίνεται αρχικά σε περίπου 1,2 EUR/kg H2.

Οι χώρες του Κόλπου, με τη σειρά τους, θα μπορούσαν να προμηθεύουν πράσινο και μπλε υδρογόνο στον οικονομικό κόμβο της Ευρώπης με μικρό κόστος παράδοσης υδρογόνου (LCODH) περίπου 2,7 EUR/kg ξεκινώντας από τη δεκαετία του 2030, μειώνοντας το σε περίπου 2,3 EUR/kg μακροπρόθεσμα.

Οι πρόσφατες γεωπολιτικές προκλήσεις ανάγκασαν την Ευρώπη να εξερευνήσει εναλλακτικές οδούς για την ενεργειακή ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης της Ανατολικής Μεσογείου και της Ευρώπης με αγωγό, που διερευνήθηκε για το έργο EastMed Natural Gas.

Ταυτόχρονα, η συζήτηση για την εξαγωγή υδρογόνου και των προϊόντων σύνθεσής του από τον Κόλπο στην Ευρώπη σχεδιάζονταν να γίνει με πλοία.

Αυτές οι επιλογές λαμβάνουν επιδοτήσεις από την ΕΕ και προωθούν τη δραστηριότητα στη βιομηχανία αερίου/υδρογόνου, αλλά ενδέχεται να μην είναι πιο αποτελεσματικές για τις μεταφορές χύδην.

Ο σχεδιασμός όμως ενός ανταγωνιστικού αγωγού από την περιοχή του Κόλπου στο εγγύς μέλλον θα μπορούσε να προσφέρει μια βιώσιμη λύση στην ΕΕ.

Ο Αντόνιο Νοντάρι, μέλος της Εκτελεστικής Ομάδας Διαχείρισης της AFRY Management Consulting δήλωσε: «Η συνεργασία μεταξύ RINA και AFRY παρέχει μια μοναδική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα άποψη μιας σημαντικής ευκαιρίας να κάνουμε ένα βήμα μπροστά στη μετάβαση της πράσινης ενέργειας για την Ευρώπη και την περιοχή MENA.

Εκτός από την κατανόηση των ευκαιριών, η ομάδα εμπειρογνωμόνων που εργάστηκε σε αυτήν την έκθεση έχει μια ρεαλιστική άποψη για τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν και έχει τις λύσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων».

Ο Αντρέα Μπομπάρντι, εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της RINA δήλωσε: «Μέσω της συνδυασμένης τεχνογνωσίας της AFRY και της RINA, αυτή η πρώτη στο είδος της μελέτη εξετάζει εναλλακτικά δρομολόγια, τεχνικές παραμέτρους και σκοπιμότητα, ειδικά για το τμήμα του αγωγού βαθέων υδάτων, καθώς και την γεωστρατηγική συνθήκη πλαισίου αλλά και τις οικονομικές εκτιμήσεις ανώτατου επιπέδου για απευθείας σύνδεση αγωγού υδρογόνου μεταξύ του Κόλπου και της Ευρώπης ως στοιχείο ενός ολοκληρωμένου συστήματος πράσινης ενέργειας και βιομηχανίας σε όλη την Ευρώπη και της περιοχής ΜΕΝΑ'.

Αν σε αυτόν τον αγωγό μεταφοράς υδρογόνου προσθέσουμε και τον αγωγό East Med, τον οποίο πολλοί θέλουν να “ θάψουν αλλά δεν θα τους περάσει”, και συμπέσουν και οι αγωγοί να διέλθουν από ελληνικό έδαφος, η γεωπολιτική, οικονομική και στρατηγική αξίας της χώρας μας θα ήταν απλά τεράστια.  

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ