«Τα κερδοσκοπικά παιχνίδια που γίνονται εκτός Ελλάδας μεταξύ αργού πετρελαίου και διυλισμένου προϊόντος πάνω σε αυτό το χρηματιστηριακό προϊόν είναι που έφτασαν σε αυτή την τιμή την βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης» τόνισε ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου, σχετικά με την χθεσινή ανάρτηση του Υπουργού Ανάπτυξης, περί αθέμιτης κερδοφορίας στο 26% των πρατηρίων στα οποία έγιναν έλεγχοι από την ΔΙΜΕΑ.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο, ο κ. Ασμάτογλου ανέφερε «έχει ακριβύνει η βενζίνη και έχει φτάσει σε αυτά τα επίπεδα και φταίει ο πρατηριούχος; Ο πρατηριούχος είναι ο τελευταίος ο οποίος έχει άμεση επαφή ο καταναλωτής και αυτόν βλέπει. Η βενζίνη που έχει φτάσει στα 2,5 ευρώ είναι ο πρατηριούχος ο φταίχτης;
Σήμερα η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς τιμές του αργού είναι 110 δολάρια. Στο παρελθόν υπήρχαν διεθνείς τιμές του αργού στα 137 δολάρια το βαρέλι και η τιμή της αμόλυβδης ήταν στο 1,87 χωρίς να αλλάξει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και χωρίς να αλλάξει ο ΦΠΑ».
«Σε αυτά όλα δεν φταίει ο πρατηριούχος, όμως φαίνεται ότι υπάρχει κερδοσκοπία. Ποιος είναι ο ορισμός της κερδοσκοπίας σε μια ελεύθερη οικονομία όταν έχει έναν ολόκληρο πίνακα, τεράστιο με πολύ μεγάλες τιμές το πρατήριο και βλέπουμε και κάνουμε την επιλογή μας;» διερώτηθη ο ίδιος. Απαντώντας στο γιατί οι τιμές παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις από το ένα πρατήριο στο άλλο, ο κ. Ασμάτογλου έδωσε την εξήγηση πως η τιμή αγοράς και χρέωσης του καυσίμου είναι διαφορετική σε κάθε επιχείρηση, γιατί μπαίνουν μέσα οι επενδύσεις που έχει κάνει η κάθε εταιρεία.
«Εγώ αγοράζω σε τιμή διαφορετική από τον συνάδελφό μου γιατί υπάρχει διαφορετική συμφωνία με την εταιρεία μου. Άρα σε αυτή την ελεύθερη οικονομία που ζούμε και γι΄ αυτό επιλέγουμε να πάμε εκεί που μας συμφέρει υπάρχει αυτή η διαφορετική τιμή. Για το θέμα της αθέμιτης κερδοσκοπίας όπως το είπαν, θα πω ότι σε περιόδους κρίσης υπάρχει η επιβολή πλαφόν του κέρδους. Έρχεται λοιπόν το κράτος και λέει ότι θα κερδίζεις τα ίδια λεφτά με το 2021.
Το δεχόμαστε, σε μια περίοδο που έχουν αυξηθεί οι μισθοί και καλώς αυξήθηκαν και έχει τριπλασιαστεί το ρεύμα. Δεχόμαστε όμως να είναι πράγματι αυτή η κερδοφορία μας. Αν όμως υπάρχει μια παράβαση από το 1,5% που κέρδιζε ο πρατηριούχος στο 2%, είναι μέσα στο ένα στα τέσσερα (σ.σ. όπου διαπιστώθηκε αθέμιτη κερδοφορία).
Αν αυτό θεωρείται ότι είναι πράγματι αυτό που ανεβάζει τις τιμές του καυσίμου ή έχει φτάσει την βενζίνη σε αυτά τα επίπεδα εγώ δεν το πιστεύω. Είναι αμελητέο. Σε αυτή την τιμή που έχει φτάσει η βενζίνη δεν φταίει ο πρατηριούχος» επανέλαβε ο κ. Ασμάτογλου.
Σημειώνοντας ότι η Ιταλία μείωσε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης όπως αντίστοιχα έκαναν και η Ολλανδία, η Γερμανία, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να υποδείξει ο ίδιος κανέναν για κερδοσκοπία. «Αυτό το ξέρει το κράτος από τους ελέγχους που κάνει. Έχει κάνει και έλεγχο στα διυλιστήρια ο κ. Γεωργιάδης και πολύ καλά έκανε, γιατί είναι ο μοναδικός υπουργός που το έχει κάνει και είναι πολύ έμπειρος στο κομμάτι αυτό αλλά ξέρει πολύ καλά ότι η παραβατικότητα που είδε είναι πολύ μικρή στην τσέπη μας» κατέληξε ο κ. Ασμάτογλου.