Η έλλειψη των ημιαγωγών, που συνεχίσει να προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κρατά ακόμη χαμηλά τις παραγωγές των εργοστασίων, με αποτέλεσμα μεγάλη μερίδα πολιτών να στρέφεται στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Ελλείψει νέων αυτοκινήτων, πολλοί στόλοι μέσω μίσθωσης αναγκάζονται να επεκτείνουν τις συμβάσεις τους. Πλέον, οι εταιρείες ενοικίασης αγοράζουν ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αντί να πουλούν αυτά που ήδη έχουν κάνει τον κύκλο τους. Τα προβλήματα των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν επιδεινωθεί μετά το νέο κύμα της πανδημίας από την αύξηση της παραλλαγής Όμικρον.
Από τη μία δεν υπάρχει μεγάλο αγοραστικό κοινό και από την άλλη δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό έχει ως συνέπεια να δημιουργείται μια ισορροπία με τις τιμές των μεταχειρισμένων να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.
Αύξηση στις διαδικτυακές πωλήσεις
Ωστόσο, το 2021 σημειώθηκαν μεγάλα ποσοστά πωλήσεων στα μεταχειρισμένα, με τις συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 9% το 2020. Τα ηλεκτρικά συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αυτών που αναζητούν την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων. Μεγάλες αυξήσεις τιμών, σύμφωνα με τα στοιχεία της INDICATA που διαχειρίζεται το λογισμικό πληροφοριών αγοράς και διαχείρισης των αποθεμάτων μεταχειρισμένων οχημάτων, σημειώθηκαν στη Μεγ. Βρετανία (32,6%), στην Πολωνία (20,9%), στην Ισπανία (19,9%) και στη Γερμανία (15,2%). Στην Ελλάδα τα μικρά αυτοκίνητα πωλούνται πλέον 500 ευρώ περισσότερο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, με το ποσό αυτό να ανεβαίνει αρκετά αν πρόκειται για μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Τα BEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη είναι το Renault Zoe, το Audi e-Tron και το BMW i3, ενώ τα τρία κορυφαία σε πωλήσεις pug in υβριδικά είναι τα Toyota: C-HR, το Yaris και το Corolla.
Το VW Golf παραμένει το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ακολουθούμενο από το Renault Clio και το VW Polo.