Οικονομία
Ενημερώθηκε στις:

Ακρίβεια: "Βογκάει" το ελληνικό νοικοκυριό - Σουπερμάρκετ, ηλεκτρικό και βενζίνη «αδειάζουν» τσέπες

Οι μεγάλες πιέσεις που έχει αρχίσει να δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί από τις σημαντικές ανατιμήσεις σε ενεργειακά προϊόντα και καύσιμα άρχισαν να αποτυπώνονται στις αποδείξεις του σουπερμάρκετ.

Αν και στο δεκάμηνο η αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) καταγράφει ρυθμό αύξησης εσόδων 2%, τον Νοέμβριο οι πωλήσεις σημειώνουν μείωση, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen ΙQ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ΙQ, η βδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14/11 εμφανίζει υποχώρηση 6,6% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια πέρυσι τέτοιες μέρες εκτός από τα καταστήματα τροφίμων η υπόλοιπη αγορά ήταν σε lockdown.

Να σημειωθεί πάντως πως η πτωτική τάση είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πληθωρισμός με χρονοκαθυστέρηση

Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο CEO της NielsenIQ κ. Βάιος Δημοράγκας,  στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) «o πληθωρισμός στα FMCGs είναι συγκρατημένος μέχρι τον Οκτώβριο κατά συνέπεια  δεν έχει επηρεάσει αυτός καθαυτός την κατανάλωση  σημαντικά. Ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% τον Οκτώβριο φαίνεται ότι είναι αυτός που έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό την αγορά των σούπερ μάρκετ».

Τον Οκτώβριο οι τιμές στα προϊόντα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν με ρυθμό 1%, ένα ποσοστό το οποίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μεγάλος πληθωρισμός, ανέφερε ο κ. Δημοράγκας. «Μπορούμε να πιθανολογήσουμε ότι ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% επηρέασε και τις αγορές των ταχυκίνητων με τον καταναλωτή να περιορίζει τις δαπάνες του προκειμένου να διαχειριστεί  τα αυξημένα έξοδα στους λογαριασμούς και στη βενζίνη» αναφέρει ο κ. Δημοράγκας.

Η λίστα της ακρίβειας

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με την Nielsen IQ, εντοπίζονται στις μέσες τιμές των σπορέλαιων (+34,2%), των ελαιολάδων (+16,3%), των προϊόντων σάλτσας (+9,4%), των έτοιμων παιδικών τροφών (+7,7%), των κάψουλων καφέ (+6,3%), των κατεψυγμένων λαχανικών (+7,1%), των πιτών (+3,1%), των παγωτών (+3,7%) και των κρασιών (+6,3%).

Αντίθετα, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, η οποία το 2020 γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, τον Οκτώβριο υποχώρησε, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους για τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Η μείωση σε όγκο κυμάνθηκε στο 4,4%, σε αξία η πτώση ήταν στο 2,2% όταν η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 2,3%.

Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν και τα είδη οικιακής χρήσης στο -2,6%.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...