Οικονομία

Κάβα...καβάτζα; Χωρίς αλκοόλ αυτά τα Χριστούγεννα; Δείτε τον λόγο για την...υπέρτατη απειλή!

Πριν από εννέα δεκαετίες, η ποτοαπαγόρευση κράτησε τις Ηνωμένες Πολιτείες σε αγωνία για 13 χρόνια. Κάθε σταγόνα αλκοόλ εξαφανιζόταν από τους δρόμους (πέρα από την παράνομη κυκλοφορία). Όταν τελείωσε το 1933, τα επίπεδα αλκοολισμού όχι μόνο δεν έπεσαν, αλλά υπήρξε μια αύξηση στη ζήτηση για ποτά που ματαίωσε όλες τις κυβερνητικές προσπάθειες. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Όχι εξαιτίας ενός νόμου ή μιας πολιτικής αλλαγής, αλλά λόγω των βάρβαρων ελλείψεων στις οποίες μας οδήγησε η πανδημία.

Δεν είναι ότι δεν υπάρχει αλκοόλ, είναι ότι δεν υπάρχουν μπουκάλια για να το βάλεις. Έρχονται μαύρα μαντάτα για τα Χριστούγεννα.

Για μήνες, οι διανομείς φοβούνταν το χειρότερο: έχουν καταγράψει έλλειψη αποθεμάτων γνωστών εμπορικών σημάτων : Absolut, Beefeater, Jameson ή Seagram's. Τα αφρώδη κρασιά είναι επίσης σπάνια. Ούτε κρασί ούτε σαμπάνια. Οι τέσσερις μάρκες που αναφέρονται συνήθως εισάγονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, οπότε η πιο λογική υπόθεση θα ήταν να πιστεύουμε ότι όλα αυτά οφείλονται στο Brexit και στην καταστροφή των αποστολών στα σύνορα, στην έλλειψη φορτηγών και στα γραφειοκρατικά προβλήματα. Αλλά όχι, το πρόβλημα πηγαίνει παραπέρα.

Τα οινοποιεία δυσκολεύονται να εμφιαλώσουν το κρασί γιατί έχουν αρχίσει να τους λείπουν υλικά. Πιο συγκεκριμένα: γυαλί, φελλοί και ετικέτες. Το χαρτόνι είναι 30% πιο ακριβό ενώ υπάρχουν και προβλήματα προμήθειας για τις κάψουλες αλουμινίου που καλύπτουν τα μπουκάλια. «Υπάρχουν σταφύλια, αυτό που δεν υπάρχει είναι γυαλί για τα μπουκάλια», εξήγησε η Ισπανική Ομοσπονδία Οίνου (FEV).

Ουσιαστικά όλο το χάος έχει την προέλευσή του στην πανδημία που έπληξε ολόκληρο τον κόσμο πριν από περισσότερο από ένα χρόνο. Στην πορεία της τα εργοστάσια κατέβασαν το επίπεδο παραγωγής τους,αν δεν το σταμάτησαν τελείως. Οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να φύγουν από τα σπίτια τους, τα μπαρ έκλεισαν, η νυχτερινή ζωή των κλαμπ και των τζόγου σταμάτησε να υπάρχει . Και τώρα, με την επιστροφή στην «κανονικότητα», η ζήτηση έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Και το χειρότερο: δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί.

«Η έναρξη λειτουργίας μιας βιομηχανικής μονάδας απαιτεί χρόνο, όσο κι αν θέλουμε τα μπουκάλια, δεν μπορούν να τα φτιάξουν», εξήγησε ο Víctor Manuel Aragonés, από την Reyes Grupo, στην El Español . Πολλές από αυτές τις συσκευασίες κατασκευάζονται στην Κίνα. Και τα χρησιμοποιούν για δική τους κατανάλωση. Αποτέλεσμα: δεν υπάρχει υλικό για τη Δύση. Αλλά δεν έρχονται μόνο εμπόδια από την Κίνα. Η αποστολή με εμπορευματοκιβώτια έχει γίνει 350% πιο ακριβή. Και υπάρχουν ήδη εταιρείες της Καραϊβικής (εξαγωγείς σε ρούμι) που προτιμούν να ναυλώσουν αεροπλάνο παρά να πληρώσουν για ένα πλοίο.

 

Και φυσικά η κατάσταση χειροτερεύει περισσότερο αν συνυπολογιστεί ότι σε δύο μήνες ξεκινούν τα χριστουγεννιάτικα πάρτι.

 

Παίζει λοιπόν κάποιο ρόλο και το Brexit ή όχι; Πολλά από τα πιο διάσημα τζιν και ουίσκι που καταναλώνονται διεθνώς προέρχονται απευθείας από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα Westbourne, Tanqueray, Bombay ή Hendrick's του Martin Miller είναι μερικές μόνο από τις μάρκες που παράγονται στη βρετανική χώρα. Και ναι, το Brexit προκαλεί επίσης όλεθρο σε όλα τα μέτωπα , καθώς επηρεάζονται οι εξαγωγές τους σε ευρωπαϊκές χώρες. Όχι μόνο λόγω των τιμολογίων, αλλά και λόγω της κρίσης των φορτηγών που υφίστανται στο νησί και που έχει οδηγήσει σε θύελλα προβλημάτων εφοδιασμού στα πρατήρια καυσίμων λόγω έλλειψης ειδικευμένων επαγγελματιών για τη μεταφορά των εμπορευμάτων.

Πόσο μπορεί να διαρκέσει αυτό; Δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία. Οι ειδικοί της συντεχνίας δεν τολμούν να δώσουν ημερομηνία. Αλλά δεν φαίνεται ότι θα γίνει σύντομα.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ