Ο φινλανδικός γίγαντας των τηλεπικοινωνιών ανακοίνωσε την μείωση των θέσεων εργασίας κατά 5.-10.000 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, στα πλαίσια περικοπών για τον περιορισμό των εξόδων.
Αυτή τη στιγμή, η Nokia απασχολεί περίπου 90.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο, έχοντας απολύσει χιλιάδες από το 2016, οπότε και αγόρασε την εταιρεία κατασκευής συσκευών τηλεπικοινωνίας, Alcatel- Lucent.
Στο σχέδιο της Nokia για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνονται οι επενδύσεις στην τεχνολογία των ψηφιακών cloud και η έρευνα γύρω από τις ψηφιακές υποδομές, ενώ φιλοδοξεί να «συγχρονιστεί» με άλλες εταιρείες όσον αφορά την αξιοποίηση της 5G τεχνολογίας.
Όσον αφορά τις περικοπές, εκπρόσωπος της Nokia σχολίασε μιλώντας στο BBC ότι «Σε αυτό το στάδιο, κάνουμε απλώς εκτιμήσεις όσον αφορά τις θέσεις εργασίας που ενδεχομένως θα περικοπούν. Είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε με λεπτομέρεια, Έχουμε ενημερώσει τα τοπικά διοικητικά συμβούλια των παραρτημάτων μας και οι διαβουλεύσεις θα ξεκινήσουν σύντομα, όπου αυτό είναι δυνατό».
Ο Πέκα Λούντμαρκ, διευθύνον στέλεχος της Nokia, σχολίασε επίσης: «Οι αποφάσεις με πιθανό αντίκτυπο στους εργαζόμενούς μας δεν λαμβάνονται αψήφιστα. Προτεραιότητά μου είναι να εξασφαλίσω πως όλοι όσοι θα επηρεαστούν από αυτό θα λάβουν την απαραίτητη υποστήριξη καθ’ όλη την εκπόνηση της διαδικασίας».
Η Nokia αποτελούσε κάποτε την μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων του κόσμου, ωστόσο έμεινε πίσω έπειτα από την κυκλοφορία των smartphone με οθόνες αφής και πρόσβαση στο ίντερνετ, στην οποία υπήρξαν πρωτοπόρες η Apple με τα iPhone της και η Samsung με τα Android.
Έχοντας πουλήσει το κομμάτι της εταιρείας της που ασχολούταν με τα κινητά στην Microsoft, η Nokia στράφηκε τα τελευταία χρόνια περισσότερο στην κατασκευή άλλου εξοπλισμού τηλεπικοινωνίας.
Τον Νοέμβριο του 2014 και μετά από την συμφωνία με την Microsoft, η Nokia ανακοίνωσε τα σχέδιά της να χορηγήσει άδεια για σχεδιασμό των προϊόντων και τεχνολογιών για τρίτους κατασκευαστές, κυρίως για να καταστεί δυνατή η συνέχιση της παρουσίας για το εμπορικό σήμα της Nokia στην αγορά των καταναλωτών.