Συναγερμός έχει σημάνει στα τελωνεία όλης της χώρας, με τους υπεύθυνους να επιδίδονται σε μπαράζ ελέγχων προκειμένου να διαπιστωθεί αν κάποια εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν εκτελωνιστεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ή οι εισαγωγείς τους έχουν παραποιήσει τα έγγραφά τους για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr σχεδόν όλες οι εισαγωγικές εταιρείες αναγκάζονται να απασχολούν υπαλλήλους τους σε καθημερινή βάση για να διαπιστώσουν αν το μοντέλο που έχει εισαχθεί ως μεταχειρισμένο ανήκει στην υποκατηγορία Q ή W και έπρεπε να ταξινομηθεί με αυξημένο ή μειωμένο συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης.
Αυτό γιατί κάποιοι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς παραποιούσαν τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων ή ακόμη και τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης με αποτέλεσμα να απατούν το Ελληνικό Δημόσιο.
Ωστόσο, οι Τελωνειακές Αρχές μόλις αντιλήφθηκαν τι συμβαίνει ξεκίνησαν αυστηρούς ελέγχους στις εισαγωγές μεταχειρισμένων από κάποιους συγκεκριμένους εισαγωγείς και διαπίστωσαν ότι πολλά αυτοκίνητα έχουν εισαχθεί και κυκλοφορούν κανονικά στη χώρα μας χωρίς όμως να έχουν καταβληθεί οι ανάλογοι δασμοί. Αμέσως οι Αρχές κινητοποιήθηκαν και δόθηκε εντολή δέσμευσης των αυτοκινήτων μέχρις ότου εξοφληθούν οι επιπλέον χρεώσεις με τα ανάλογα πρόστιμα. Εδώ ωστόσο, έχει παρατηρηθεί ένα μεγάλο πρόβλημα. Οι επιτήδειοι εισαγωγείς προκειμένου να την βγάλουν «καθαρή» έχουν δελεάσει τους αγοραστές των αυτοκινήτων να φαίνεται ότι τα έχουν εισάγει εκείνοι μειώνοντας έτσι κατά περίπου 200-300 ευρώ την τιμή απόκτησης.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι αγοραστές έχουν δεχθεί χωρίς όμως να έχουν συνειδητοποιήσει ότι όποια παράβαση διαπιστωθεί από το Τελωνείο θα επιβαρύνει εκείνους και όχι τον έμπορο. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, οι ανυποψίαστοι καταναλωτές πληρώνουν αρκετά ακριβότερο το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημά τους και μέχρι να εξοφλήσουν τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί.
Σημειώνεται, πως υπάρχουν και περιπτώσεις στις οποίες ο πρώτος εισαγωγέας που φαίνεται στα χαρτιά του τελωνείου έχει πουλήσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα σε κάποιον άλλο καταναλωτή, ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την εισαγωγή.
Ωστόσο, επειδή για το αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του δεν έχουν πληρωθεί οι ανάλογοι δασμοί αυτό δεσμεύεται από τις τελωνειακές Αρχές. Έτσι, αν δεν πληρώσει ο τελευταίος ιδιοκτήτης τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα, το όχημα παραμένει δεσμευμένο και επίσης δεν μπορεί να μεταβιβαστεί. Συνίσταται λοιπόν προσοχή. Όταν κάποιος έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προτείνει να φαίνεστε εσείς ο «εισαγωγέας» για να γλιτώσετε κάποια χρήματα καλό θα είναι να το ξανασκεφτείτε. Ο κίνδυνος να σας δεσμεύσουν το αυτοκίνητο και να μπλέξετε με τα τελωνεία ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα είναι ορατός.