Προ ολίγων ημερών, χρεοκόπησε και η Avianca, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς στη Λατινική Αμερική, καθώς οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις σε όλη την ευρύτερη περιοχή εξανάγκασαν τις εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος τον στόλο των αεροσκαφών τους.
Η υπαγωγή στο άρθρο 11 επιτρέπει στη χιλιανή Latam να συνεχίσει τη λειτουργία της, ενώ παράλληλα θα ετοιμάζει σχέδιο πληρωμής των πιστωτών της και αναδιάρθρωση της εταιρείας. Η Latam, μέτοχοι της οποία είναι η οικογένεια Cueto της Χιλής και η Delta Air Lines συνεχίζει να λειτουργεί με μειωμένο πρόγραμμα και έχει υποχρεώσεις δανείου 900 εκατ. δολαρίων, το ποίο έλαβε από τους μετόχους της, μεταξύ των οποίων η οικογένεια Cueto, η οικογένεια Amaro και η Qatar Airways. Η Latam έχει διαθέσιμη ρευστότητα 1,3 δισ. δολ.
Οι αεροπορικές σε όλο τον κόσμο – και ειδικά εκείνες της Λατινικής Αμερικής – έχουν δεχθεί βαρύτατο πλήγμα από τον κορωνοϊό που οδήγησε στις ταξιδιωτικές απαγορεύσεις.
Οι θυγατρικές της Latam στη Βραζιλία, την Παραγουάη και την Αργεντινή δεν συμμετέχουν στην αίτηση πτώχευσης, η οποία κατατέθηκε στη Νέα Υόρκη.
Ωστόσο, ο αντίκτυπος θα είναι μεγάλος καθώς η Latam με έδρα το Σαντιάγο τη Χιλής εξυπηρετεί πάνω από 70 εκατ. επιβάτες τον χρόνο με πάνω από 300 αεροσκάφη, ενώ έχει χρέος πάνω από 7 δισ. δολ.
Η εταιρεία έχει ήδη περικόψει τις τελευταίες εβδομάδες πάνω από 1.850 θέσεις εργασίας σε Χιλή, Κολομβία, Εκουαδόρ και Περού από το εργατικό της δυναμικό που ανέρχεται συνολικά σε 40.000 άτομα, ενώ προηγουμένως είχε κόψει ο 95% των δραστηριοτήτων της.
Μέχρι στιγμής, η Latam δεν είχε πρόσβαση σε κρατικά πακέτα διάσωσης που δημιουργήθηκαν για να μειώσουν τις συνέπειες της πανδημίας. Είναι πάντως σε εξέλιξη συνομιλίες με τις κυβερνήσεις της Χιλής, της Βραζιλίας, της Κολομβίας και του Περού για την παροχή επιπλέον χρηματοδότησης, σύμφωνα με την αεροπορική.