Lada (Project 677)
Ρωσία

Τέλος καλό όλα καλά; Η Μόσχα παρέλαβε το πρώτο diesel-ηλεκτρικό υποβρύχιο κλάσης Lada μετά από πολλές καθυστερήσεις

Το ρωσικό πολεμικό ναυτικό παρέλαβε το πρώτο υποβρύχιο κλάσης Lada του προγράμματος Project 677 που παράχθηκε μαζικά. Το σκάφος ονομάστηκε Kronstadt και τέθηκε σε λειτουργία εντός του ρωσικού πολεμικού ναυτικού τις τελευταίες ώρες. Είναι ένα ιδιαίτερο σκάφος εξαιτίας του diesel-ηλεκτρικού συστήματος προώθησής του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και η ανάπτυξη της εν λόγω ρωσικής κλάσης υποβρυχίων ναυτικής περιπολίας συνάντησε αρκετά προβλήματα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις, το υποβρύχιο τελικά εντάχθηκε στον Βόρειο Στόλο του ρωσικού πολεμικού ναυτικού επιβεβαιώνοντας πως η Μόσχα είναι αποφασισμένη να ολοκληρώσει με επιτυχία το εν λόγω πρόγραμμα. Πρόκειται συγκεκριμένα για υποβρύχια με συμβατικά συστήματα προώθησης (δηλαδή όχι πυρηνοκίνητα), τα οποία δυσκόλεψαν και τους Αμερικανούς εκτός από τους Ρώσους.

Κατασκευασμένο στο ναυπηγείο Admiralty Shipyards στην Αγία Πετρούπολη, το Kronstadt είναι περίπου 61 μέτρα σε μήκος και έχει εκτόπισμα 2.700 τόνων κάτω από την επιφάνεια του νερού. Ο οπλισμός του περιλαμβάνει πυραύλους κρουζ επίγειας επίθεσης τύπου Kalibr που εκτοξεύονται από 6 σωλήνες τορπιλών 21 ιντσών. Αυτοί οι σωλήνες μπορούν να εκτοξεύσουν και τορπίλες ή νάρκες.

Το ρωσικό υπουργείο άμυνας μίλησε για μέγιστο βάθος πλεύσης μεγαλύτερο των 300 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του νερού, όπως επίσης ανέφερε την δυνατότητα του σκάφους να επιχειρεί υποβρύχια για μεγάλες χρονικές περιόδους χωρίς την ανάγκη ανάδυσης. Επίσης το υποβρύχιο επιδεικνύει μεγάλο επίπεδο αυτοματοποιήσεων και ως αποτέλεσμα επιχειρεί με πλήρωμα μόλις 35 ατόμων.

Η κλάση Lada αποτελεί ακόμη ένα εύστοχο παράδειγμα της προθυμίας της Μόσχας να αναγεννήσει τον περιβόητο στόλο υποβρυχίων της σοβιετικής εποχής. Τα τελευταία 10 χρόνια το ρωσικό πολεμικό ναυτικό παρέλαβε 24 διαφορετικά υποβρύχια, νούμερο 8 φορές μεγαλύτερο από όσα παρέλαβε την προηγούμενη δεκαετία.

Πολλές Δυσκολίες και Καθυστερήσεις

Αν και σήμερα οι Ρώσοι πανηγυρίζουν την έναρξη λειτουργίας του Kronstadt, κάποια χρόνια πριν τα βρήκαν σκούρα κατά την ανάπτυξη και παραγωγή του. Στόχος της κλάσης Lada ήταν να αντικαταστήσει την γερασμένη κλάση συμβατικών υποβρυχίων Kilo του στόλου της Μόσχας.

Η κλάση Lada διαθέτει νέο σχεδιασμό, νέα κατασκευή κύτους και σύγχρονα στοιχεία, όπως ένα υπερσύγχρονο σόναρ ρωσικής τεχνολογίας για το οποίο γνωρίζουμε πολύ λίγα.

Τα προβλήματα όμως εμφανίστηκαν στον τομέα του συστήματος προώθησης. Όπως προαναφέραμε η κλάση Lada σχεδιάστηκε ως μία κλάση υποβρυχίων με diesel-ηλεκτρικό σύστημα προώθησης. Ήταν προγραμματισμένο να προστεθεί σε αυτά τα σκάφη ένα σύστημα προώθησης που λειτουργεί χωρίς αέρα (air-independent propulsion system - AIP), σύστημα το οποίο θα επέτρεπε στην κλάση Lada να μένει κάτω από την επιφάνεια του νερού για παρατεταμένες χρονικές περιόδου. Ωστόσο κάτι πήγε πολύ λάθος και οι Ρώσοι εγκατέλειψαν ολοκληρωτικά αυτήν την πολύ χρήσιμη προσθήκη. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σκάφος Kronstadt καθυστέρησε εντυπωσιακά πολύ. Ακούμπησε την θάλασσα το 2005, καθελκύστηκε το 2018 ωστόσο μόνο σήμερα τέθηκε σε λειτουργία επίσημα.

Όπως και να έχει η Μόσχα ευελπιστεί πως τα προβλήματα ανήκουν στο παρελθόν.

GALLERY

Lada (Project 677)
Lada (Project 677)
Lada (Project 677)
Lada (Project 677)
Lada (Project 677)
Lada (Project 677)
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ