Ρωσία

Ρωσικό «θηρίο» φορτίου: τα πάντα για το Ilyushin IL-76 - Tο έκτο πιο δημοφιλές στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος στον κόσμο

Αν ψάχνετε για μερικά βαρέως τύπου, εξαιρετικά ανθεκτικά αεροπλάνα φορτίου, η πρώην Σοβιετική σφαίρα είναι σίγουρα το μέρος που πρέπει να κοιτάξετε. Υπάρχει μια χούφτα αεροσκαφών που σχεδιάστηκαν κατά τη σοβιετική εποχή,  είτε για να ανυψώνουν τεράστιες ποσότητες φορτίου είτε να λειτουργούν σε σκληρά περιβάλλοντα της Σιβηρίας ή και τα δύο. Και ενώ μπορεί να είναι λίγο υπερβολικά σχεδιασμένα για τις περισσότερες αποστολές αυτές τις μέρες, σίγουρα φαίνονται και ακούγονται συναρπαστικά.

Ενώ το εξακινητήριο Antonov An-225 τραβάει πολύ την προσοχή ως το μεγαλύτερο αεροπλάνο φορτίου, αξίζει να θυμηθούμε και το Ilyushin IL-76. Αυτός ο σχετικά αφανής ήρωας της εφοδιαστικής, εξακολουθεί να πετάει γύρω για έναν αριθμό χειριστών,  πολλοί από αυτούς στη Βόρεια Αφρική, τη Ρωσία και τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες. Είναι το αγαπημένο των αεροπορικών δυνάμεων σε πολλές από αυτές τις χώρες, αλλά εκτελεί και αποστολές πολιτικού φορτίου.

Τα ρωσικά αεροσκάφη Ilyushin Il-76, κατατάσσονται στο έκτο δημοφιλέστερο στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος στον κόσμο, σύμφωνα με τον κατάλογο World Air Forces 2022 του περιοδικού FlightGlobal που έλαβε το TASS.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι περισσότερα από 200 στρατιωτικά μεταφορικά αεροσκάφη Il-76, ήταν σε υπηρεσία σε όλο τον κόσμο. Τα ρωσικά στρατιωτικά μεταφορικά αεροπλάνα αντιπροσώπευαν το 5% του παγκόσμιου στόλου στρατιωτικών μεταφορικών αεροσκαφών. Τα αμερικανικά αεροπλάνα C-130 Hercules, ήταν στην κορυφή της κατάταξης με 872 αεροσκάφη (20% του συνόλου) ενώ τα αεροπλάνα των ΗΠΑ King Air κατέλαβαν την τρίτη θέση (280 αεροπλάνα, 7%).

Από τότε που το στρατιωτικό μεταφορικό αεροπλάνο Il-76 που αναπτύχθηκε από την Ilyushin Aircraft Company (μέρος της United Aircraft Corporation ενσωματωμένη στην κρατική τεχνολογική εταιρεία Rostec), πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του, η Ρωσία παρήγαγε περίπου 1.000 από αυτά σε 22 τροποποιήσεις. Τα στρατιωτικά μεταφορικά αεροσκάφη Il-76 είναι επιχειρησιακά σε 24 χώρες στην Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Το IL-76MD-90A είναι η τελευταία τροποποίηση του αεροπλάνου Il-76 (πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 2012). Η Ρωσία παράγει επίσης το εναέριο δεξαμενόπλοιο ανεφοδιασμού Il-78M-90A, που βασίζεται σε αυτήν την πλατφόρμα (πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 2018). Και οι δύο τύποι μπορούν να λειτουργήσουν σε οποιαδήποτε περιοχή του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Αρκτικής και της Ανταρκτικής.

Από τον Δεκέμβριο του 2021, 4.300 στρατιωτικά μεταφορικά αεροσκάφη βρίσκονταν σε επιχειρησιακή υπηρεσία σε όλο τον κόσμο, αναφέρει η έκθεση.

Λίγο ιστορικό Ilyushin IL-76

Το IL-76 σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1960, για να είναι ένα εξαιρετικά στιβαρό, για όλες τις χρήσεις ανυψωτικό βαρέων. Έπρεπε να μπορεί να λειτουργεί μέσα και έξω από περίπλοκους διαδρόμους και να χειρίζεται τα χειρότερα που θα μπορούσε να του επιφέρει ο ακραίος ρωσικός καιρός. Σε αυτόν τον στόχο, φαίνεται ότι πέτυχε.

Τα αεροπλάνα κατασκευάστηκαν στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν, 860 κατασκευάστηκαν από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν σταμάτησε η παραγωγή. Αργότερα υπήρξε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, που τοποθέτησε νέους, πιο αθόρυβους κινητήρες στο IL-76 προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις θορύβου.

Αν το κοιτάξετε προσεκτικά θα δείτε  ότι το IL-76, όπως και πολλά παλιά σοβιετικά αεροσκάφη, έχει γυαλί στο κάτω μισό της μύτης του. Αυτό έγινε ειδικά για έναν πλοηγό, ώστε να μπορεί να έχει εξαιρετική θέα προς τα έξω, ειδικά κατά την προσγείωση. Ένας πλοηγός σε αυτή τη θέση θα μπορούσε πολύ πιο εύκολα να εντοπίσει διαδρόμους και να ρίξει ζώνες κ.λπ.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ