Σε πρόσφατο άρθρο μας αναφερθήγκαμε στό γεγονός ότι λόγω των σεισμών στην Τουρκία, εξοπλισμός εταιρειών αμυντικής βιομηχανίας και Μονάδες της 1ης Στρατιάς από την Αν. Θράκη μεταφέρονται άρον-άρον στις πληγείσες περιοχές.
Μεταξύ του εν λόγω εξοπλισμού των αμυντικών εταιρειών της Τουρκίας, συγκαταλέγονται ορισμένα συστήματα επικοινωνίας , διάφορα μηχανήματα εκσκαφής και ειδικά συστήματα αισθητήρων, καθώς και το UGV BARKAN
Το μη επανδρωμένο επίγειο όχημα BARKAN, που αναπτύχθηκε από τη HAVELSAN, εστάλη στη ζώνη του σεισμού.
To μη επανδρωμένο επίγειο όχημα (Ugv) Barkan
Το μη επανδρωμένο όχημα εδάφους (UGV) της HAVELSAN, Barkan, το οποίο θα διαδραματίσει ρόλο σε κοινές ρομποτικές επιχειρήσεις με άλλες μη επανδρωμένες πλατφόρμες θα προωθήσει το όραμα της ιδέας του «ψηφιακού στρατεύματος» της εταιρείας HAVELSAN , αναφέρεται σε σχετικό άρθρο, το οποίο συνεχίζοντας αναφέρει τα εξής:
Η HAVELSAN διεξάγει μελέτες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στη ρομποτική και τις αυτόνομες τεχνολογίες από το 2019.
Ο Muhittin Solmaz, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, δήλωσε στο Anadolu Agency (AA) ότι έχουν αρχίσει να εργάζονται σε μη επανδρωμένα εναέρια και χερσαία οχήματα υπό την ομπρέλα ρομποτικών αυτόνομων συστημάτων.
Είπε ότι θέλουν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (TSK) στο πεδίο και να υποστηρίξουν τους πόρους τους σχεδιάζοντας από κοινού τις αποστολές μαζί με μη επανδρωμένα εναέρια και χερσαία οχήματα και μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα στο μέλλον όταν χρειαστεί.
«Το Barkan έχει αναπτυχθεί ως UGV πρώτου επιπέδου μεσαίας κατηγορίας και θα μπορεί να συνεργάζεται με το UAV κάτω από το σύννεφο που ονομάζεται Baha ή με άλλα drones», είπε. «Έχουμε φτάσει σε μια δομή όπου μπορούν να μοιράζονται καθήκοντα και να συνεργάζονται σε ένα κοπάδι».
Η εταιρεία ανέπτυξε προηγουμένως δύο πρωτότυπα UGV, είπε ο Solmaz, ενώ το Barkan έχει περάσει πολλές δοκιμές μέχρι στιγμής. Μετά τις δοκιμές πεδίου στο Barkan, πρόσθεσε, σίγουρα θα υπάρξουν κάποιες τροποποιήσεις στα οχήματα σύμφωνα με την ανατροφοδότηση από το πεδίο.
Το συγκεκριμένο UGV αναπτύχθηκε για να διεξάγει ένοπλη αναγνώριση και επιτήρηση και να υποστηρίζει δυνάμεις στο πεδίο της μάχης.
Είπε ότι έχουν επίσης ενσωματώσει τηλεκατευθυνόμενο οπλικό σύστημα στο όχημα, το οποίο παρέχει την δυνατότητα στον χειριστή μέσω του τηλεχειριστηρίου την δυνατότητας ολόπλευρης όρασης.
Η πρώτη κιόλας δοκιμή του KAPGAN σε πεδίο έγινε πρόσφατα στη Σαμψούντα με την ανάπτυξη βαρέως πολυβόλου 12,7 χιλιοστών σε αυτό. Ο KAPGAN έπληξε με επιτυχία το στόχο. Πραγματοποιήθηκαν δύο ξεχωριστές δοκιμές τόσο τη νύχτα όσο και τη μέρα, κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών το KAPGAN κατάφερε να προσδιορίσει το περιβάλλον του και να βρει το δικό του δρόμο στις δύσκολες συνθήκες ενός ανώμαλου εδάφους.
Για να αυξήσει την εμβέλεια επικοινωνίας του KAPGAN, που είναι πλέον 5 χιλιόμετρα, η HAVELSAN συνεχίζει τις αναπτυξιακές της δραστηριότητες σε θέματα όπως η αυτόνομη ικανότητα, οι αλγόριθμοι σμήνων, τα διάφορα είδη σημάτων ευκαιρίας και η οπτική πλοήγηση σε περίπτωση απώλειας GPS.
Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι οι Τούρκοι θα χρησιμοποιήσουν το UGV KARGAN στις πληγείσες περιοχές από τους σεισμούς, σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Με αυτόν τον τρόπο δευτερευόντως στην παρούσα φάση, θα εξετάσουν την επιχειρησιακή του απόδοση σε ένα αστικό περιβάλλον, το οποίο προσομοιάζει με ανάλογο αστικό περιβάλλον σε μια πολεμική σύγκρουση.
Κοινώς οι Τούρκοι δοκιμάζουν σε συνθήκες κατεστραμμένου αστικού περιβάλλοντος, UGV (μη επανδρωμένο χερσαίο όχημα) για εξαγωγή συμπερασμάτων τόσο για ειρηνικές όσο και για πολεμικές αποστολές.