Μια εκπληκτική νέα έκθεση, ισχυρίζεται ότι η Κίνα αναπτύσσει κρυφά πυραύλους τύπου “Δούρειου Ίππου” κρυμμένους σε εμπορευματοκιβώτια, σε μια εποχή που η ναυτιλία και η επιμελητεία αποτελούν βασικό παγκόσμιο επίκεντρο.
Οι νέοι ισχυρισμοί, που προβλήθηκαν σε έκθεση της The US Sun , αναφέρουν ότι οι πύραυλοι θα μπορούσαν να "απελευθερωθούν σε εχθρικά λιμάνια" και θα συγκαλυφθούν μεταξύ του τεράστιου στόλου της χώρας από φορτηγά και αλιευτικά σκάφη, τα οποία στη συνέχεια θα μπορούσαν να "μετατραπούν σε πολεμικά πλοία" χρησιμοποιώντας τους μυστικούς πύραυλους.
Οι πύραυλοι θα μπορούσαν «να συνδυάζονται απρόσκοπτα» με εκατοντάδες άλλα εμπορευματοκιβώτια στα πλοία, αναφέρει η έκθεση. Τα ναυτιλιακά πλοία είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν από τα πολεμικά πλοία σε περίπτωση πολέμου, σημειώνει η έκθεση.
Τα εμπορευματοκιβώτια, τα οποία μοιάζουν με κανονικά εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς, μπορούν να μπουν κρυφά σε πλοία και θα «συνδυάζονται άψογα» με τα άλλα εμπορευματοκιβώτια στα φορτηγά.
Το Πεκίνο, το οποίο έχει έναν συντριπτικό αριθμό τέτοιων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα μπορούσε να κρύβει τέτοια όπλα στα πλοία και ο τεράστιος αριθμός τέτοιων πλοίων, θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατο τον εντοπισμό σε περίπτωση πολέμου.
Κάτω από ένα τέτοιο σενάριο, η Κίνα θα μπορούσε να εισάγει λαθραία πυραύλους είτε μέσα είτε κοντά σε ένα εχθρικό λιμάνι και στη συνέχεια να τους εξαπολύσει σε μια αιφνιδιαστική επίθεση.
Σύμφωνα με τον Rick Fisher, ανώτερος συνεργάτης στις στρατιωτικές υποθέσεις της Ασίας στο International Assessment and Strategy Center είπε στη Sun online, ότι ενώ δεν έχει επιβεβαιωθεί από το Πεκίνο ότι υπάρχουν τέτοια όπλα, είναι πιθανό να τα έχουν στην πραγματικότητα.
Εάν η Κίνα έχει πράγματι τέτοιους πυραύλους, το Stockton Center for International Law σημειώνει ότι ενδέχεται να παραβιάζουν το Νόμο του Ναυτικού Πολέμου.
«Η αποτυχία συμμόρφωσης με το δίκαιο των ένοπλων συγκρούσεων, ενσωματώνοντας κρυφά εμπορικά πλοία στην προσπάθεια της Κίνας για πολεμική υποστήριξη, θέτει σε κίνδυνο τους πολίτες ναυτικούς και θέτει σε κίνδυνο όλα τα πολιτικά πλοία που ενδέχεται να επιχειρούν στην περιοχή των εχθροπραξιών», έγραψε το Κέντρο.
Την ίδια στιγμή, ένας συνταξιούχος αρχηγός πληροφοριών προειδοποιεί ότι ένας τέτοιος πύραυλος πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα αποτελούσε σημαντική απειλή για το Ναυτικό των ΗΠΑ. Ο απόστρατος πλοίαρχος του Ναυτικού Τζιμ Φανέλ, προειδοποίησε για τον σημαντικό κίνδυνο που θα αποτελούσε ένα τέτοιο όπλο για τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους.
Όλα αυτά προκύπτουν καθώς οι εντάσεις μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων έχουν κλιμακωθεί, με τον Κινέζο Πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ να αναγνωρίζει την αδυναμία του Τζο Μπάιντεν και την έλλειψη εστίασής του στην Κίνα. Πηγές αναφέρουν ότι οι πύραυλοι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 2016 σε έκθεση όπλων και από τότε, υπάρχουν εικασίες, που τώρα πιστεύεται περισσότερο από ποτέ, ότι η Κίνα έχει πλέον το σύστημα παράδοσης σε υπηρεσία με το κινεζικό ναυτικό.
Ο Fisher σημείωσε ότι ένα τέτοιο όπλο, θα συγχωνευόταν με τη στρατιωτική στρατηγική της Κίνας και πιθανότατα θα χρησιμοποιηθεί ως επιθετικό όπλο πρώτου χτυπήματος κατά της Δύσης, με την ικανότητα να μεταφέρει τέτοια όπλα σε λιμάνια οπουδήποτε στον κόσμο.
Ο Fisher είπε στη Sun: «Οι κινεζικές στρατηγικές προτιμήσεις για αιφνιδιασμό, θα μπορούσαν να υποστηρίξουν έντονα την απόκτηση» τέτοιων πυραύλων.
Σημείωσε ότι οποιοιδήποτε τέτοιοι πύραυλοι θα αναπτυχθούν σε «μη περιγραφικά μικρά κινεζικά πλοία προκειμένου να πραγματοποιήσουν αιφνιδιαστικές επιδρομές με πυραύλους κατά της άμυνας της ξηράς, για να βοηθήσουν ή να ακολουθήσουν αμφίβιες ή αερομεταφερόμενες δυνάμεις εισβολής».
Ο Fisher είπε ότι τέτοιοι εκτοξευτές πυραύλων, μπορούν να μεταφερθούν λαθραία μέσω λιμένων ή ακόμη και μέσω λιμένων εισόδου σε αυτοκινητόδρομο. Στη συνέχεια, θα αποθηκευτούν σε κτίρια ελεγχόμενα από το κλίμα εντός εμβέλειας των αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων και θα αναπτυχθούν όταν χρειαζόταν για στρατιωτικές επιχειρήσεις. Τέτοια όπλα, είπε ο Fisher, θα «προσφέρουν στην ηγεσία της Κίνας ένα ευρύ φάσμα επιλογών».
Είπε ότι τέτοια όπλα, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν «τη χρήση μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χιλιάδων αλιευτικών πλοίων ή αποθηκευμένων εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια, για την πραγματοποίηση στρατιωτικών ή τρομοκρατικών επιθέσεων με τρόπο που μπορεί να απορριφθεί, εάν είναι επιθυμητό».
«Το ΚΚΚ (Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα) είναι πλήρως ικανό να χρησιμοποιεί πυραύλους με εμπορευματοκιβώτια, για να σπείρει χάος όταν το επιθυμεί», ισχυρίζεται ο Fisher.
Ένα τέτοιο σενάριο, είπε, θα ήταν η τοποθέτηση κινεζικών δοχείων εκτόξευσης πυραύλων κοντά στο λιμάνι του Σιάτλ, για παράδειγμα. Οι Κινέζοι θα χρησιμοποιούσαν αυτούς τους πυραύλους για να αναπτύξουν πυραύλους οπλισμένους με κεφαλή EMP, πάνω από μια κοντινή βάση πυρηνικών βαλλιστικών υποβρυχίων, πρότεινε ο Fisher.
«Η έκρηξη του EMP μπορεί να αφαιρέσει ηλεκτρονικά στοιχεία στα (υποβρύχια) και σε όλη τη βάση χωρίς να χρειάζεται να εκτοξευτεί πυρηνικός πύραυλος από την Κίνα», είπε.
Το Law Enforcement Today δημοσίευσε πρόσφατα μια ιστορία σχετικά με τη σημαντική απειλή που αποτελούν τα EMP για τη χώρα μας.
«Η Ουάσιγκτον θα βρισκόταν σε χάος, δεν θα ήξερε σε ποιον να αντεπιτεθεί και ίσως η Κίνα χρησιμοποιεί την αμερικανική αντιπερισπασμό για να ξεκινήσει τον πραγματικό της στόχο, τη στρατιωτική κατάκτηση της Ταϊβάν», ανέφερε.
Ωστόσο, είναι πιθανό ότι σε ένα τέτοιο σενάριο, η Ταϊβάν θα φαινόταν ως «μικρό ψάρι» για το Πεκίνο. Μια τέτοια έκρηξη EMP θα γονάτιζε τη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών.
Αμερικανοί αξιωματούχοι πιστεύουν, ότι τα όπλα που αναπτύσσονται έτσι στο πλαίσιο ενός σεναρίου συστήματος ανάπτυξης εμπορευματοκιβωτίων, είναι ένας προηγμένος πύραυλος κατά πλοίων που ονομάζεται YJ-18C, μια έκδοση του ρωσικού όπλου Club-K.
Οι πύραυλοι θα χωρούσαν σε ένα τυπικό εμπορευματοκιβώτιο 8×8,5×20 ή 40 ποδιών. Ο πύραυλος, σύμφωνα με το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών, έχει ταχύτητα έως και 3 Mach, τρεις φορές την ταχύτητα του ήχου ή 2.300 mph.
Το ενδεχόμενο η Κίνα να διαθέτει ένα τέτοιο όπλο διαθέσιμο για ανάπτυξη, παρουσιάζει τεράστια προβλήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μεγάλους αριθμούς (συνήθως, αλλά όχι πρόσφατα) να εισέρχονται στα λιμάνια των ΗΠΑ τόσο στη δυτική όσο και στην ανατολική ακτή, τοποθετώντας τους πιθανώς στην εμβέλεια της πλειοψηφίας των μεγάλων πόλεων των ΗΠΑ καθώς και ο στόλος των ΗΠΑ.
«Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η ικανότητα, θα απαιτηθεί ένα εντελώς νέο καθεστώς ελέγχου για όλα τα εμπορικά πλοία με σημαία ΛΔΚ που προορίζονται για λιμάνια των ΗΠΑ», είπε ο Φανέλ.