Κινεζική εταιρεία, έχει αναπτύξει πλοία drone υψηλής ταχύτητας ικανά να «αναχαιτίζουν» και να «πολιορκούν» εχθρικούς στόχους, ισχυρίστηκαν κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Ένα μη επανδρωμένο ταχύπλοο που αναπτύχθηκε από την Yunzhou Tech, κορυφαία εταιρεία ανάπτυξης μη επανδρωμένων οχημάτων επιφανείας, πέτυχε μια σημαντική ανακάλυψη στη δυναμική συνεργατική τεχνολογία αντιπαράθεσής του, η οποία θα μπορούσε γρήγορα να αναχαιτίσει, να πολιορκήσει και να εκδιώξει επεμβατικούς στόχους, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο στην ανάπτυξη εξοπλισμού θαλάσσιων μη επανδρωμένων πληροφοριών, σύμφωνα με τους Global Times.
Σε σύγκριση με τα επανδρωμένα πλοία, τα drones πλοίων έχουν τα πλεονεκτήματα του χαμηλού κόστους, των πολλαπλών λειτουργιών, της ισχυρής επεκτασιμότητας, της υψηλής κινητικότητας και της μεγάλης διάρκειας. Μπορούν να προσαρμοστούν σε ειδικά και ακραία περιβάλλοντα και έχουν τεράστια πλεονεκτήματα στη θαλάσσια ανάπτυξη και την προστασία των δικαιωμάτων.
Ένα βίντεο που δημοσίευσε η εταιρεία, δείχνει έξι ταχύπλοα μη επανδρωμένα σκάφη να ταξιδεύουν και να φυλάνε την κινεζική θαλάσσια επικράτεια, σε ένα εξαιρετικά δυναμικό, πολύπλοκο περιβάλλον. Διεξάγουν συλλογική αντίληψη, παρακολούθηση υψηλής ταχύτητας, συλλογή αποδεικτικών στοιχείων, αναχαίτιση και εκδίωξη άγνωστων στόχων στη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας, τα σμήνη drone πλοίων μπορούν να λάβουν αποφάσεις εντελώς μόνα τους.
Ως βασικός τρόπος λειτουργίας του μέλλοντος, με μη επανδρωμένο έξυπνο εξοπλισμό στη θάλασσα, τα σμήνη μη επανδρωμένων πλοίων αποτελούν το επίκεντρο της βιομηχανίας. Η εγχώρια έρευνα για τα σμήνη μη επανδρωμένων πλοίων ξεκίνησε αργά, με τις ΗΠΑ, το Ισραήλ και άλλες χώρες να επιβάλλουν τεχνολογικό αποκλεισμό στην Κίνα. Η εταιρεία έχει σημειώσει αξιοσημείωτα επιτεύγματα, ακολουθώντας τον δρόμο της ανεξάρτητης έρευνας και ανάπτυξης, δήλωσε στους Global Times ο Cheng Liang, γενικός διευθυντής της Yunzhou Tech.
Η Yunzhou Tech πραγματοποίησε μια συλλογική επίδειξη ενός μη επανδρωμένου σμήνους 56 σκαφών σε μια κινεζική θαλάσσια περιοχή, όπου επαλήθευσε την αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού διαδρομής, του ελέγχου σχηματισμού και των αλγορίθμων επίλυσης συγκρούσεων μέσα στο σύμπλεγμα και έδειξε προσομοιώσεις μικρών μη επανδρωμένων πλοίων, έναντι μεγάλων επιφανειακών στόχων και τεχνολογία αυτόνομου μετασχηματισμού πολλαπλών σχηματισμών, σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ για σμήνη μη επανδρωμένων πλοίων.
Οι ειδικοί του κλάδου είπαν, ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα για τα μη επανδρωμένα πλοία υψηλής ταχύτητας σε συνθήκες ανοικτής θάλασσας και εξαιρετικά δυναμικά περιβάλλοντα μάχης. Για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να ελέγξεις τις διαδρομές, να διατηρήσεις την ακρίβεια και να σταθεροποιήσεις την πλατφόρμα. Ως εκ τούτου, η δυναμική συνεργασία μεταξύ μη επανδρωμένων πλοίων υψηλής ταχύτητας, πρέπει να λύσει τα προβλήματα της αμοιβαίας αντίληψης, της συγχώνευσης πληροφοριών και της απόφασης δράσης.
Η συνεργατική τεχνολογία αντιπαράθεσης των σμηνών μη επανδρωμένων πλοίων, είναι ένα προηγμένο στάδιο ανάπτυξης πληροφοριών μη επανδρωμένου εξοπλισμού και εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές άγνωστες τεχνικές δυσκολίες, είπαν.
Ο Zhang Yunfei, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία με τον Cheng, είπε ότι «η εταιρεία διαθέτει 10 τεχνολογίες που οδηγούν τον κόσμο και η τεχνολογία των πλοίων drone της, βρίσκεται σε παρόμοιο επίπεδο με τις ΗΠΑ».
Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν εφαρμοστεί ευρέως στις περιβαλλοντικές μετρήσεις, τη μηχανική των ωκεανών, τη δημόσια ασφάλεια, τις μεταφορές, τα πολιτιστικά ταξίδια και αναψυχή και άλλους τομείς. Για παράδειγμα, τα μη επανδρωμένα πλοία, παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάσωση από έκρηξη, στην επιστημονική έρευνα στο Νότιο Πόλο και στην επεξεργασία των λυμάτων.
Ο Τσενγκ αποκάλυψε ότι ένα μητρικό πλοίο, το πρώτο ερευνητικό πλοίο στον κόσμο ικανό για έξυπνο τηλεχειρισμό και αυτόνομη πλοήγηση, θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.
Το πλοίο θα είναι το πρώτο μητρικό πλοίο στον κόσμο, που θα πραγματοποιήσει τη συντονισμένη λειτουργία εναέριων, επιφανειακών και υποβρύχιων μη επανδρωμένων συστημάτων.
Η Κίνα έχει ακτογραμμή 18.000 χιλιομέτρων και 3 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα θαλάσσιων περιοχών υπό τη δικαιοδοσία της. Η ενίσχυση της θαλάσσιας οικονομίας και η διασφάλιση των θαλάσσιων δικαιωμάτων και συμφερόντων, επηρεάζουν την εθνική ασφάλεια και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
«Πιστεύουμε ότι τα μη επανδρωμένα πλοία θα παίξουν σημαντικό ρόλο σε αυτό», είπε ο Zhang.