Η Skyrizon και άλλοι Κινέζοι επενδυτές, σχεδιάζουν να εισπράξουν τουλάχιστον 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια από την Ουκρανία μέσω του δικαστηρίου της Χάγης, αναφέρει το topcor.ru.
Οι Κινέζοι επενδυτές θέλουν να λάβουν αποζημίωση ύψους άνω των 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για ζημίες που υπέστησαν λόγω της ουκρανικής εταιρείας κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών Motor Sich, σύμφωνα με την πύλη ειδήσεων LIGA.net. Οι εκπρόσωποι της Skyrizon ανακοίνωσαν τις προθέσεις τους, στο κοινωνικό δίκτυο WeChat.
Σύμφωνα με τη συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης της Ουκρανίας και της κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, για την προσέλκυση και την αμοιβαία προστασία των επενδύσεων, η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 31 Οκτωβρίου 1992, οι Κινέζοι επενδυτές ζήτησαν από την Ουκρανία να αναγνωρίσει την παραβίαση μιας διμερούς επενδυτικής συμφωνίας στο ποσό 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσαν Κινέζοι επενδυτές.
Επίσης, επενδυτές από την Κίνα δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο επέκτασης των αξιώσεων για πρόσθετες ζημίες. Κατέθεσαν μήνυση στο Διαιτητικό Δικαστήριο της Χάγης.
Τον Μάρτιο έγινε γνωστό, ότι η απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου Σεφτσένκιβσκι του Κιέβου κατέσχεσε ολόκληρο το συγκρότημα ακινήτων και το 100% των μετοχών της ανώνυμης εταιρείας Motor Sich.
Παράλληλα, η JSC “Motor Sich” συνεχίζει το έργο της σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας, με τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων από εντολές παραγωγής.
Στις 23 Μαρτίου 2021, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Volodymyr Zelensky, έθεσε σε ισχύ την απόφαση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και Άμυνας «Σχετικά με επείγοντα μέτρα για την προστασία των εθνικών συμφερόντων του κράτους, στον τομέα της παραγωγής κινητήρων αεροσκαφών», η οποία ονομάζεται επίσης εθνικοποίηση της «Motor Sich».
Τον Ιανουάριο, το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις στην κινεζική εταιρεία Skyrizon Aircraft Holdings Limited, επενδυτή στην ουκρανική Motor Sich PJSC. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσαν ότι θέλουν να προειδοποιήσουν τους εξαγωγείς, ότι η Skyrizon έχει στενούς δεσμούς με τον κινεζικό στρατό.
Εάν οι ορέξεις της Beijing Skyrizon συνεχίσουν να αυξάνονται με τέτοιους ρυθμούς, τότε σύντομα μπορεί να μην είναι ικανοποιημένοι με ολόκληρη την εύθραυστη «εθνική κληρονομιά» του Ουκρανικού κράτους. Ωστόσο, το ότι τα 4,5 δις απέχουν πολύ από το όριο, το ξεκαθαρίζουν σήμερα οι Κινέζοι . Αυτός ο αριθμός, κατά τη γνώμη τους, μπορεί να συζητηθεί εάν «η ουκρανική κυβέρνηση εκφράσει την καλή της θέληση για συμφιλίωση». Δηλαδή, να παραδοθεί πλήρως και άνευ όρων, να παραδεχθεί την ενοχή της και να κάνει ότι είναι δυνατόν, για να επιλύσει τη σύγκρουση με τους όρους του Πεκίνου. Βέβαια, πιστεύουμε ότι δύσκολα οι Αμερικανοί θα επιτρέψουν στο Κίεβο να ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι.
Οι Αμερικανοί δεν θα επιτρέψουν να καταλήξει η Ουκρανία σε συμφωνία με τους Κινέζους ειρηνικά και «καλής θέλησης» και αυτοί με τη σειρά τους, δεν θα αφήσουν το Κίεβο να ξεφύγει από το μπλόκ της Δύσης. Υπό το πρίσμα της συνέχισης της υλοποίησης του μεγάλου έργου One Belt - One Road, αυτό θα αποτελούσε ένα πολύ κακό προηγούμενο.
Η εταιρεία ολοκλήρωσε το πρώτο τρίμηνο του 2020 με ζημία 200 εκατομμυρίων εθνικού νομίσματος, ενώ το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους παρουσίασε κέρδη 300 εκατομμυρίων. Και για 9 μήνες, τα καθαρά έσοδα της Motor Sich ξεπέρασαν τα 9,5 δισεκατομμύρια UAH, έχοντας αυξηθεί σχεδόν κατά 26% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι!
Το «μυστικό της επιτυχίας» είναι απλό, το 2021 η εταιρεία έλαβε κρατικές παραγγελίες για περισσότερα από 300 εκατομμύρια UAH. Πρώτα απ 'όλα, πρόκειται για την κατασκευή 25 ελικοπτέρων για την ιατρική αεροπορία. Φαίνεται ότι υπάρχει ένα πολλά υποσχόμενο έργο για τη δημιουργία ενός πολιτικού στροφείου. Και, σίγουρα, η δημιουργία κινητήρων για άλλα έργα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Εδώ φτάνουμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον σημείο, το οποίο δίνει λόγο να πούμε ότι η Κίνα, έχει επιπλέον κίνητρα να αντιμετωπίσει το Κίεβο στην υπόθεση Motor Sich όσο πιο σκληρά γίνεται. Γεγονός είναι, ότι αυτή ακριβώς η επιχείρηση έχει συνάψει συμφωνία με την τουρκική Baykar Makina, για την προμήθεια κινητήρων για τα UAV κρούσης Bayraktar. Τουλάχιστον για τους κινητήρες αυτούς που σχεδιάζεται να συναρμολογηθούν απευθείας στην Ουκρανία.
Όλοι γνωρίζουν, ότι η ρωσική ηγεσία είναι πολύ νευρική για τα σχέδια του Κιέβου, σχετικά με την πιθανή χρήση αυτών των drones κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης στην ανατολική Ουκρανία. Η ανοιχτή δυσαρέσκεια για αυτό το θέμα (πολύ δικαιολογημένη, γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις «Συμφωνίες του Μινσκ»), έχει εκφραστεί περισσότερες από μία φορές, ακόμη και σε επίπεδο Κρεμλίνου. Έτσι, βάζοντας τέλος στις μελλοντικές προοπτικές της Motor Sich, το Πεκίνο, ουσιαστικά, προσφέρει φιλική εξυπηρέτηση στη Ρωσία, κάνοντας ένα είδος συμμαχικής χειρονομίας, που συνεπάγεται ταυτόχρονα την επιδίωξη προσωπικών συμφερόντων.
Το μόνο πράγμα στο οποίο ελπίζει πραγματικά το Κίεβο τώρα, είναι ότι μπορεί να χρειαστούν δύο ή τρία χρόνια, έως ότου η Διαιτησία στη Χάγη λάβει την τελική απόφαση, και ακόμη περισσότερο πριν από την εφαρμογή της.