Σύμφωνα με πρόσφατο δελτίο τύπου του αμερικανικού στρατού, στρατιώτες και μηχανικοί των ΗΠΑ δοκιμάζουν τώρα το νεότερο σύστημα διαφυγής αέρος (airdrop system) στο κέντρο δοκιμών Army Yuma Proving Ground.
Το μέρος αυτό αποτελεί εδώ και καιρό το κέντρο υπερσύγχρονων δοκιμών των νέων αναπτυσσόμενων και επιχειρησιακών συστημάτων διαφυγής αέρος, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Rapid Rigging De-Rigging Airdrop System, γνωστό και ως RRDAS, το οποίο υπόσχεται να μεταφέρει στους Αμερικανούς στρατιώτες τον εξοπλισμό που χρειάζονται πιο γρήγορα από ποτέ.
Συμβατικά φορτία τυπικά επενδύονται με χαρτονένια υλικά σχήματος κυψέλης μεταξύ του οχήματος ή άλλων βαρέων αντικειμένων και της ατσάλινης παλέτας που τα μεταφέρει από το αεροσκάφος στο έδαφος. Ακόμη και με καλά αλεξίπτωτα φορτίων και με μία τέλεια προσγείωση, πολλαπλές στρώσεις του καλύμματος-"κυψέλης" καταστρέφονται όταν βρεθούν σε επαφή με το έδαφος. Το RRDAS ωστόσο θέλει να μειώσει δραματικά τον αριθμό της επένδυσης των φορτίων που χρειάζεται για να εξαφανιστεί η ισχύς της σύγκρουσης, αντικαθιστώντας αυτό το χαρτονένιο κάλυμμα με επαναχρησιμοποιήσιμες μονάδες αερόσακων. Οι αερόσακοι, οι οποίοι θα φουσκώνουν μόνοι τους, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ελάχιστο υψόμετρο 230 μέτρων και θα μεταφέρουν φορτία βάρους μεταξύ 2.300 και 10.000 κιλών.
Οι Δηλώσεις
"Όταν πετά στον αέρα, ο περιβάλλων αέρος θα συμπιέζει όλους τους αερόσακους, οι οποίοι στην βάση τους κατασκευάζονται από ύφασμα," δήλωσε ο Matthew Rohe, βοηθητικός επικεφαλής προϊόντων για το τμήμα Εναέρια Μεταφορά Φορτίων του εκτελεστικού γραφείου προγραμμάτων μαχητικής υποστήριξης και υποστήριξης μαχητικής υπηρεσίας του αμερικανικού στρατού.
Η μειωμένη χρήση της τωρινής επένδυσης των φορτίων θα μειώσει τον χρόνο προετοιμασίας ενός αερομεταφερόμενου οχήματος ή φορτίου κατά 25%, ωστόσο οι δοκιμαστές είναι περισσότερο ενθουσιασμένοι για την μείωση του χρόνου παράταξης ενός τέτοιου αερομεταφερόμενου οχήματος ή φορτίου που προσγειώθηκε κατά 40%, αφού αυτό θα τους βοηθά να βγαίνουν από την ζώνη κινδύνου πολύ γρηγορότερα.
"Το τελικό στάδιο θα μειώσει τον χρόνο αποσυναρμολόγησης κατά δύο με δυόμιση ώρες, κυρίως μέσω της μείωσης χρήσης επένδυσης τύπου κυψέλης, έτσι ώστε οι στρατιώτες να μην χρειάζεται να χρησιμοποιούν τσεκούρια, φτυάρια και αξίνες," δήλωσε ο David Emond, επικεφαλής επιχειρήσεων για το τμήμα διαχείρισης προϊόντων της δύναμης συστημάτων υποστήριξης. "Σήμερα, μόλις το όχημα συνθλίψει το προστατευτικό κάλυμμα, οι στρατιώτες πρέπει να κόψουν όλη την επένδυση γύρω από τις ρόδες του οχήματος για να μπορέσουν να φύγουν οδηγώντας το."
Το σύστημα θα διαθέτει επίσης χαρακτηριστικά που θα διασφαλίζουν πως το αερομεταφερόμενο όχημα θα προσγειώνεται προς τα πάνω.