Εντυπωσιακή ήταν η επιχείρηση ενός αμερικανικού σκάφους, για την επιτυχή ανύψωση των συντριμμιών του F-35C που γλίστρησε από το αεροπλανοφόρο κατά την προσέγγιση.
Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας και με τίτλο : Πρόλαβαν την Κίνα οι Αμερικάνοι! Με ειδικό σκάφος ανασύρθηκαν τα συντρίμμια του F-35C, αναφέραμε ότι το F-35C, που υπάγεται στους "Αργοναύτες" της Μοίρας Μαχητικών Κρούσης (VFA-147), ανασύρθηκε από τον πυθμένα της Θάλασσας της Νότιας Κίνας με προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού που επέβαινε στο υπεράκτιο σκάφος DSCV Picasso, το οποίο είχε αναχωρήσει από την Οκινάουα στις 23 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την υπηρεσία.
Τα συντρίμμια του αεροσκάφους ανασύρθηκαν από τον πυθμένα της θάλασσας, περίπου 12.400 πόδια κάτω από την επιφάνεια, από μια ομάδα που αποτελείται από δύτες της 7ης Task Force του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και μια ομάδα διάσωσης και καταδύσεων του Ναυτικού, σύμφωνα με δελτίο τύπου.
Η ομάδα χρησιμοποίησε ένα τηλεχειριζόμενο όχημα για να ανασύρει τα συντρίμμια, τα οποία τελικά ανασύρθηκαν από έναν γερανό που ήταν συνδεδεμένος στο πλοίο Πικάσο. Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ισχυρίστηκαν, ότι το Picasso είναι ένα πλοίο κινεζικής κατασκευής και λειτουργίας της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με τη South China Morning Post με έδρα το Χονγκ Κονγκ .
Σύμφωνα με την έκθεση, το Picasso κατασκευάστηκε από την China Merchants Heavy Industries, μία από τις τρεις κορυφαίες κρατικές ναυπηγικές εταιρείες, και ανήκει και λειτουργεί από την Ultra Deep Solutions (UDS), έναν χειριστή βαρέων κατασκευαστικών σκαφών βαθιάς κατάδυσης με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Να θυμίσουμε ότι το F-35C του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, είχε ένα πρόβλημα προσγείωσης στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου Carl Vinson στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τον Ιανουάριο. Ο πιλότος εκτινάχθηκε επιτυχώς, αλλά επτά Αμερικανοί στρατιωτικοί τραυματίστηκαν σύμφωνα με πληροφορίες στο περιστατικό που αναφέρθηκε στις 24 Ιανουαρίου. Αυτό ήταν το τρίτο ατύχημα με το F-35 τους τελευταίους έξι μήνες.
Ωστόσο, αυτή η συντριβή απέκτησε σημασία για την τοποθεσία της, τη σφοδρή αμφισβητούμενη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπου ο 7ος στόλος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ εκτελεί συχνά Επιχειρήσεις Ελευθερίας Πλοήγησης (FONOPs), προς μεγάλη δυσφορία της Κίνας. Αξιοσημείωτο είναι, ότι η Κίνα διεκδικεί σχεδόν ολόκληρη τη Νότια Σινική Θάλασσα και παραμένει εγκλωβισμένη σε εδαφικές διαφορές με πολλές χώρες του ASEAN.
Το πλοίο κινεζικής κατασκευής ανέκτησε το αμερικανικό τζετ;
Τα DSCV (Diving Support Construction Vessel), είναι εξειδικευμένα σκάφη που χρησιμοποιούνται για διάσωση, εγκατάσταση, επιθεώρηση και επισκευή σε βαθιά θάλασσα. Το Picasso είναι ένα από τα πιο προηγμένα DSCV , με τηλεχειριζόμενο όχημα Curv-21 ικανό να καταδύεται σε βάθη άνω των 3.000 μέτρων.
Το Curv-21 εγκατέστησε ειδικές γραμμές ανύψωσης και ανύψωσης στο F-35C Lightning II, κατά τη διάρκεια της αποστολής διάσωσης την περασμένη εβδομάδα.
Τα DSCV που κατασκευάστηκαν στην Κίνα χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν για την ανάκτηση αεροσκαφών από τον βυθό της θάλασσας. Το Van Gogh, ένα άλλο DSCV από την εταιρεία της Σιγκαπούρης, συμμετείχε επίσης στην αποστολή διάσωσης όταν ένα F-35A της Ιαπωνικής Αεροπορικής Δύναμης Αυτοάμυνας, έπεσε στον Ειρηνικό Ωκεανό το 2019.
Σύμφωνα με την κρατική κινεζική εφημερίδα Global Times, το Van Gogh κατασκευάστηκε επίσης από την CMHI και είναι ένα από τα πέντε κινεζικά πλοία που διαχειρίζεται η UDS.
Ο Song Zhongping, ένας Κινέζος στρατιωτικός αναλυτής, είπε ότι η Κίνα είναι παγκόσμιος ηγέτης στη ναυπηγική βιομηχανία, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι κινεζικά πλοία συμμετείχαν στην αποστολή. «Αυτό δείχνει την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας», σημείωσε.
Είναι πολύ ενδιαφέρον, ότι ένα κινεζικό σκάφος χρησιμοποιήθηκε για την ανάκτηση ενός μαχητικού αεροσκάφους του αμερικανικού στρατού, που συνετρίβη σε μια περίοδο που οι δύο χώρες βρίσκονται σε διαμάχη στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού.
Τα συντρίμμια ανακαλύφθηκαν στη βόρεια Θάλασσα της Νότιας Κίνας, περίπου 300 χιλιόμετρα (185 μίλια) δυτικά των Φιλιππίνων και 565 χιλιόμετρα ανατολικά των αμφισβητούμενων νησιών Paracel (νησιά Xisha).
Δεδομένης της κρίσιμης θέσης της συντριβής, υπήρχε ανησυχία ότι ο κινεζικός στρατός μπορεί να επιχειρήσει να περισυλλέξει τα συντρίμμια. Προηγουμένως, τον περασμένο Νοέμβριο, ένα F-35B της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας, είχε συντριβεί από το αεροπλανοφόρο Queen Elizabeth στη Μεσόγειο Θάλασσα. Εκείνη την εποχή, η Δύση ανησυχούσε για μια πιθανή ρωσική κλοπή της τεχνολογίας stealth F-35.
DSCV Πικάσο
Το PICASSO είναι ένα προηγμένο DSCV που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για ανάπτυξη σε βαθιά νερά παγκοσμίως, σύμφωνα με την Ultra Deep Solutions.
Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με υπεράκτιους γερανούς 140 τόνων, πετρελαιοηλεκτρική πρόωση ελεγχόμενης συχνότητας, εξαιρετικά αποδοτικούς προωθητήρες αζιμουθίου, σύστημα δυναμικής τοποθέτησης και πετρελαιοηλεκτρική πρόωση ελεγχόμενης συχνότητας (3.000 μέτρα βάθος νερού).
Ένα τεράστιο κατάστρωμα πλατφόρμας επιφάνειας 1.300 m2 είναι ιδανικό για συντήρηση φρεατίου, επιθεώρηση και καταδύσεις κατασκευής. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει έως και 130 άτομα. Κινητοποιήθηκε για να πραγματοποιήσει δοκιμές βαθιάς κατάδυσης ανοιχτά του Χονγκ Κονγκ τον Ιανουάριο του 2018.
Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης που προβάλλουν ένα σκάφος που κατασκευάζεται στη χώρα τους ως το επίκεντρο της επιχείρησης διάσωσης των ΗΠΑ, θα μπορούσε να είναι ενδεικτικό της προθυμίας του να συνεργαστεί με τις ΗΠΑ.