Όταν ένα F-35C Joint Strike Fighter στις 24 Ιανουαρίου, χτύπησε το πίσω μέρος του αεροπλανοφόρου Carl Vinson ενώ ερχόταν για προσγείωση , πέρασε το κατάστρωμα πτήσης και έπεσε στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας , το πλήρωμα του θαλάμου πτήσης απάντησε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα για να ξεκινήσει τις προσπάθειες κατάσβεσης.
Σε κάθε Πτέρυγα Μάχης , Πολεμική Μοίρα και βεβαίως σε αεροπλανοφόρα υπάρχουν οι ομάδες διάσωσης - πυρόσβεσης και περισυλλογής, που σκοπός τους είναι η διάσωση του εμπλεκόμενου προσωπικού ( ιπτάμενου και τεχνικού ) καθώς και η περισυλλογή του ιπτάμενου μέσου που ενεπλάκει.
Σύμφωνα με το defensenews, στην περίπτωση του αεροπλανοφόρου Carl Vinson μέσα σε 45 λεπτά, το πλοίο είχε ανακάμψει πλήρως και ήταν έτοιμο να απογειώσει και να προσγειώσει ξανά αεροσκάφος.
Μετά τη συντριβή, το Πολεμικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι «προχωρούσε σε διευθετήσεις επιχειρήσεων ανάκτησης» για το αεροσκάφος, αλλά δεν έδωσε άλλες λεπτομέρειες.
Ο πλοίαρχος Jay Young, ο επόπτης του Πολεμικού Ναυτικού του Diving & Salvage , εξήγησε ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις ανάκτησης βαθέων υδάτων χωρίζονται συνήθως σε δύο μέρη, την έρευνα και τα τμήματα διάσωσης.
Για να εντοπίσει οτιδήποτε θέλει το Πολεμικό Ναυτικό - όπως ένα F-35C - η ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα πολύ αποτελεσματικό για βαθιές καταδύσεις αυτόνομο υποβρύχιο όχημα που ονομάζεται "Hugin ", το οποίο μπορεί να πάει 20.000 πόδια κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού.
«Σε μια περίοδο 20 ωρών, με το Hugin, μπορούμε να αναζητήσουμε μια περιοχή περίπου 25 τετραγωνικών μιλίων και με το ρυμουλκούμενο μας σύστημα, η ίδια περιοχή θα διαρκούσε περίπου ένα μήνα», εξήγησε ο Young.
Στη συνέχεια, το υποβρύχιο αντικείμενο που μας ενδιαφέρει -- για παράδειγμα, ένα αεροσκάφος που είχε πέσει από την πλευρά ενός πλοίου, το Πολεμικό Ναυτικό έχει ένα τηλεχειριζόμενο όχημα που ονομάζεται CURV 21 , το οποίο μπορεί επίσης να βουτήξει στα 20.000 πόδια. Ο Young εξήγησε ότι το CURV και άλλα τηλεχειριζόμενα οχήματα χρησιμοποιούνται για την «επιβεβαίωση του αντικειμένου ότι είναι αυτό που θέλουμε να ανακτήσουμε. Θα συνδέσει το rigging στο αντικείμενο ... για να υποστηρίξει τη σύνδεση στο σύστημα διάσωσης για να φέρει το αντικείμενο μέχρι την επιφάνεια».
Έπειτα, το μόνο που μένει είναι να αφεθεί το Flyaway Deep Ocean Salvage System, «ένα φορητό σύστημα ανύψωσης με αντιστάθμιση κίνησης συνδεδεμένο μέσω της μπούμας του γερανού του πλοίου», για να σηκώσει το βυθισμένο αντικείμενο, όπως στην περίπτωσή μας το μαχητικό πολλαπλών ρόλων F-35C.
Σύμφωνα με το military, πέρυσι, το Πολεμικό Ναυτικό έδειξε ότι αυτά τα όρια βάθους απέχουν πολύ από το να είναι φιλόδοξα, ανακτώντας ένα ελικόπτερο MH-60S από βάθος 19.075 ποδιών από την ακτή της Οκινάουα της Ιαπωνίας και θέτοντας ένα ρεκόρ βάθους διάσωσης για την ομάδα στην πορεία.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις 29 Ιανουαρίου, η ιαπωνική ακτοφυλακή δημοσίευσε θαλάσσιο συναγερμό για να μείνει αποκλεισμένη μια περιοχή δυτικά των Φιλιππίνων και νότια του Χονγκ Κονγκ, τη γενική περιοχή όπου συνέβη η συντριβή του F-35C, λόγω «επιχειρήσεων διάσωσης… μέχρι νεωτέρας », αλλά δεν αναφερόταν ρητά στο ατύχημα του Vinson.
Το βαθύτερο τμήμα της Θάλασσας της Νότιας Κίνας είναι περίπου 18.000 πόδια και, σύμφωνα με το Google Earth, το βάθος στις συντεταγμένες για την ιαπωνική ειδοποίηση πλοήγησης είναι περίπου 13.000 πόδια.
Ο Bradley Martin , ερευνητής της Rand Corp. και πρώην καπετάνιος του Πολεμικού Ναυτικού, είπε στο Military.com σε συνέντευξή του, ότι η προσπάθεια να φέρεις τα χαμένα αεροσκάφη όπως το F-35 «είναι μια απολύτως φυσιολογική αντίδραση στο ατύχημα».
Πρόσθεσε ότι «κάτι παρόμοιο πιθανότατα θα συμβεί ανεξάρτητα από το τι αεροσκάφος μπορεί να είναι». Ο Μάρτιν σημείωσε, ότι τα συντρίμμια θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ερευνητές να κατανοήσουν καλύτερα τη συντριβή, αλλά πρόσθεσε ότι υπάρχουν και ζητήματα ασφαλείας.
Λέει ότι η ομάδα του ανακτά όλα τα είδη των πραγμάτων, αρκετά τακτικά από τα βάθη του ωκεανού. Το 2021, πραγματοποίησαν πέντε επιχειρήσεις, έξι το 2020 και τέσσερις το 2019 και το 2018 η καθεμία. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, κανένα δεν φαίνεται να ήταν F-35.