ΗΠΑ
Ενημερώθηκε στις:

Ζώντας δίπλα στα τζετ F-35: Όταν η ηχομόνωση δεν αποτελεί επιλογή

Το F-35 Joint Strike Fighter έχει σχεδιαστεί για να πολεμά και να κερδίζει ενάντια στους πιο προηγμένους τεχνολογικά αντιπάλους στον κόσμο. Ένας αντίπαλος για τον οποίο δεν ήταν έτοιμος, ωστόσο, ήταν η εξάπλωση των προαστίων.

Το F-35 Joint Strike Fighter, είναι εξοπλισμένο με έναν από τους ισχυρότερους κινητήρες στρατιωτικών αεροσκαφών στον κόσμο. Η κατασκευή του F-35 ενός μαχητικού μονοκινητήρα, εξασφάλισε την ανάγκη για έναν ιδιαίτερα ισχυρό κινητήρα. Ο κινητήρας Pratt & Whitney F135 αποδίδει ώθηση 43.000 λιβρών, με ένα αεροσκάφος 70.000 λιβρών, φορτωμένο με όπλα και καύσιμα στον αέρα με τη δύναμη και την ευελιξία να νικήσει τις απειλές.

Ένα από τα λιγότερο γνωστά προβλήματα του F-35, τουλάχιστον σε εθνικό επίπεδο, είναι το πόσο θορυβώδες είναι. Αυτό έχει γίνει ένα ζήτημα σε κοινότητες που περιβάλλουν στρατιωτικές αεροπορικές βάσεις σε κάθε χώρα. Καθώς το F-35 πρόκειται να αντικαταστήσει παλαιότερα τζετ όπως τα F-16 Fighting Falcon, AV-8B Harrier και F/A-18 Hornet και πολλούς άλλους τύπους αεροσκαφών, οι κοινότητες οργανώνονται ενάντια σε ένα τζετ που πολλοί θεωρούν απειλή για την ποιότητα ζωής τους.

Σύμφωνα με το  rts.ch, ενώ στην Ελβετία ορισμένοι δήμοι όπως ο Meiringen (BE) φοβούνται την άφιξη μαχητικών αεροπλάνων F-35, στη Νορβηγία, η Πολεμική Αεροπορία έχει λάβει μεγάλα μέτρα για την καταπολέμηση του θορύβου.

Το 2019, ο ελβετικός στρατός πραγματοποίησε τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του F-35 και έβγαλε τα πρώτα του συμπεράσματα. Αυτά εκπέμπουν τρία ντεσιμπέλ περισσότερα από τα πιο δυνατά μαχητικά αεροπλάνα μέχρι σήμερα, τα F/A-18.

Ωστόσο, η Viola Amherd, επικεφαλής του Υπουργείου Άμυνας, θέλει να είναι καθησυχαστική: «οι ετήσιες ενοχλήσεις θα παραμείνουν οι ίδιες, επειδή τα πιο θορυβώδη F-35 θα πετούν λιγότερο συχνά», δηλώνει.

Πιστεύει, ότι οι πρόσθετες επενδύσεις στον έλεγχο του θορύβου θα είναι άχρηστες. Είναι όμως πράγματι αυτό; Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει 21 από αυτά τα αεροπλάνα, έχει εφαρμόσει πολλά μέτρα για την καταπολέμηση του θορύβου, όπως εξηγείται από το πρόγραμμα Mise au Point την Κυριακή.

Σε μια νορβηγική αεροπορική βάση, οι προσόψεις, οι στέγες και τα παράθυρα των κτιρίων που λειτουργούν έχουν μονωθεί χάρη σε μια επένδυση περίπου 25 εκατομμυρίων φράγκων.

«Το F-35 είναι πιο θορυβώδες. Πραγματικά αισθάνεστε ότι υπάρχει περισσότερος θόρυβος και το λάβαμε υπόψη κατά τη δημιουργία της βάσης», λέει ο Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας Ørland Øivind Gunnerud.

Ο στρατός έχει επίσης βάλει σε εφαρμογή σχέδιο για τους κατοίκους που βρίσκονται σε άμεση γειτνίαση με την πίστα. «Υπάρχουν περίπου 100 ή 200 φάρμες, αγοράσαμε αυτές τις παρτίδες και προσφέραμε στους ανθρώπους ένα νέο σπίτι κάπου αλλού. Και για όσους δεν ήθελαν να μετακομίσουν, τα σπίτια τους ήταν απομονωμένα», προσθέτει ο διοικητής.

Ανησυχίες στην Ελβετία

Στην Ελβετία, τα όρια θορύβου για στρατιωτικά αεροδρόμια είναι λιγότερο αυστηρά, από ότι για τα πολιτικά αεροδρόμια. Όμως, παρόλα αυτά, οι οριακές τιμές ξεπερνιούνται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το 2009, εγκαταστάθηκαν ηχομονωτικά παράθυρα, με δαπάνες του Υπουργείου Άμυνας, στο αγρόκτημα των Zumbrunns που ζουν 250 μέτρα από τις πλαγιές του Meirignen. Αλλά ο Bernhard Zumbrunn δεν καθησυχάζεται από την άφιξη του νέου αεροσκάφους. «Τι θα κάνουμε εμείς οι κάτοικοι της συνοικίας Unterbach; Πρέπει να πω ότι με βάζει σε σκέψεις», παραδέχεται στον Mise au Point.

Οι αναφορές θορύβου, επιβεβαιώνουν τις προειδοποιήσεις από αξιωματούχους ότι ο συνδυασμός της απομόνωσης στο σπίτι που προκαλείται από την πανδημία με το βρυχηθμό των μαχητικών αεροσκαφών F-35, θα προκαλούσε πρόσθετο άγχος στους κατοίκους σε έναν ήδη αβέβαιο χρόνο.

Ανησυχεί επίσης  το πώς τα F-35 επηρεάζουν την υγεία των κατοίκων που ζουν κάτω από αυτά, τόσο όσον αφορά την απώλεια ακοής όσο και τον αντίκτυπο του στρες.

Σύγκριση επιπέδων θορύβου: F-35 και άλλα αεροσκάφη

Σύμφωνα με το safeskiescleanwaterwi.org που αναπαράγει το Arizona Star, το μαχητικό F-35 προβάλλει 121 ντεσιμπέλ (db) θορύβου στο έδαφος, 25 ντεσιμπέλ περισσότερο από το F-16, στην ίδια ταχύτητα και ύψος. Αργότερα, το Star διόρθωσε την εκτίμηση του θορύβου των F-35 στα 98 db, με βάση τους αριθμούς που παρείχε ο  ειδικός Davis-Monthan. Αλλά οι αριθμοί του Davis-Monthan έρχονται σε αντίθεση με 6 χρόνια συνεπών εκθέσεων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Πέντε ανεξάρτητα  έγγραφα  ( εκθέσεις ) της Πολεμικής Αεροπορίας, δείχνουν ότι στα περισσότερα υψόμετρα και ταχύτητες, ο θόρυβος στο έδαφος κάτω από το F-35 θα είναι κατά μέσο όρο 16 ντεσιμπέλ υψηλότερος από το δυνατότερο F-16 που πετά  (διαφορά περίπου 60 φορές τη φυσική ενέργεια και περισσότερο από τρεις φορές πιο δυνατά αντιληπτικά).

Αυτές οι πέντε εκθέσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, δείχνουν ότι ο ισχυρισμός του Davis-Monthan είναι εντελώς λανθασμένος. Και, ανεξάρτητα από την πραγματική διαφορά μεταξύ του F-35 και του F-16, θα είναι τουλάχιστον 25 db πιο δυνατά από τα A10 , τα οποία είναι τα πιο συχνά αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας,  μια διαφορά περίπου 400 φορές την φυσική ενέργεια, η οποία θα ακούγεται περίπου 6 φορές πιο δυνατά.

Τυπικά δεδομένα από τις δηλώσεις περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Πολεμικής Αεροπορίας, αναφέρουν ότι το F-35 είναι πολύ πιο δυνατό από όλα τα άλλα μαχητικά. 

Με την πιθανή αγορά των αεροσκαφών F-35  από την Ελλάδα, θα υπάρξει ενδεχομένως παρόμοιο πρόβλημα καθώς τα περισσότερα στρατιωτικά αεροδρόμια της χώρας μας, βρίσκονται πλησίον σε κατοικημένες περιοχές, αφού ο σχεδιασμός κατασκευής τους έγινε πριν από πολλά χρόνια που ο αστικός σχεδιασμός των περιοχών ήταν σε μικρότερη ανάπτυξη από σήμερα.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Δεν προλαβαίνει να σωθεί ο Ζελένσκι-Οι Ρώσοι προελαύνουν στην Καλίνοβκα και περικύκλωσαν τους Ουκρανούς στην Κρασνογκορόβκα (Βίντεο)

Μόνο απόγνωση είναι νόμος του Κιέβου για απαλλαγή ποινικών ευθυνών σε Ουκρανούς στρατιώτες σε περίπτωση λιποταξίας...