ΗΠΑ

Η συμφωνία ΗΠΑ – Γαλλίας για νέα αεροπλανοφόρα θα μπορούσε να διορθώσει το ρήγμα

Το AUKUS δημιούργησε ένα αδιέξοδο, αλλά τα γαλλικά και αμερικανικά στρατηγικά συμφέροντα παραμένουν ευθυγραμμισμένα. Η βαθύτερη συνεργασία σε αεροπλανοφόρα, είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσουν μια συνεργασία οι ΗΠΑ και η Γαλλία.

Ο στενότερος θαλάσσιος συντονισμός έχει νόημα, καθώς τόσο η Γαλλία όσο και οι ΗΠΑ, επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τεράστιες αποκλειστικές οικονομικές ζώνες, έχουν κοινό συμφέρον να ενισχύσουν την ασφάλεια στη θάλασσα, την επιβολή του νόμου και τους νομικούς κανόνες στη θάλασσα.

Ενώ η Αμερική είναι πρόθυμη να αντιμετωπίσει μια σειρά από προκλήσεις για την ασφάλεια στη θάλασσα, η Γαλλία βρίσκεται στα πρώτα στάδια ενός προγράμματος ανακεφαλαιοποίησης αεροπλανοφόρου. Ο υπάρχων αερομεταφορέας του, FS  Charles de Gaulle  (R91), πρόκειται να αποσυρθεί στα τέλη της δεκαετίας του 2030. Για να αντικαταστήσει το παλιό flat-top, η Γαλλία σκοπεύει να κατασκευάσει ένα μεσαίου μεγέθους πυρηνικό αεροπλανοφόρο και έχει προσεγγίσει τις ΗΠΑ για τεχνολογική υποστήριξη.  

Αυτό θα ήταν  ίσως μια εύκολη συνεργασία. Η Αμερική και η Γαλλία εργάζονται ήδη μαζί σε αυτά τα θαλάσσια ζητήματα. Η επιβεβαίωση μιας βαθύτερης συνεργατικής προσέγγισης σε αυτές τις δύο εξέχουσες στρατηγικές ανάγκες, προσφέρει πραγματική αξία και για τα δύο μέρη.

Όσον αφορά το κύρος και την ισχύ στη θάλασσα, το μόνο σκάφος που ταιριάζει με τη στρατηγική αξία του πυρηνικού υποβρυχίου, είναι το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο. 

Η Αμερική και η Γαλλία, έχουν πολλά να προσφέρουν μεταξύ τους σε ένα κοινό έργο αεροπλανοφόρου. Η Αμερική διαθέτει την ακατέργαστη τεχνολογία, την τεχνογνωσία ενσωμάτωσης και την ευρύτερη εμπειρία με τα σχέδια μεταφορέων. Η Γαλλία, με την ανάπτυξη ενός μικρότερου αερομεταφορέα περίπου 75.000 τόνων, προσφέρει στις ΗΠΑ μείωση κινδύνου και επίδειξη αρχής της σύγχρονης χρησιμότητας των μικρών μεταφορέων.  

Το EMALS δίνει ένα πλεονέκτημα

Η Γαλλία επιθυμεί να εκμεταλλευτεί το EMALS, το νέο ηλεκτρομαγνητικό σύστημα «εκτόξευσης και ανάκτησης» της Αμερικής. Τα συστήματα καταπέλτη βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού του αεροπλανοφόρου  και, κατά ειρωνικό τρόπο, αρχικά προηγήθηκαν από κοινή συνεργασία ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου. Η Γαλλία χρειάζεται την τεχνολογία εκτόξευσης και ανάκτησης για τη λειτουργία βαρύτερων αεροσκαφών. 

«Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ έλαβε απόφαση να εγκρίνει μια ενδεχόμενη στρατιωτική πώληση στην κυβέρνηση της Γαλλίας του συστήματος εκτόξευσης ηλεκτρομαγνητικών αεροσκαφών (EMALS), του προηγμένου εξοπλισμού σύλληψης (AAG) και του σχετικού εξοπλισμού για εκτιμώμενο κόστος 1,321 δισεκατομμυρίων δολαρίων», η δήλωσε η DSCA σε δελτίο τύπου στις 21 Δεκεμβρίου.

Οι ΗΠΑ και η Γαλλία εργάζονται ήδη για να μεταφέρουν το EMALS στον επόμενο γαλλικό αερομεταφορέα. Οι επίσημες συζητήσεις ξεκίνησαν στα τέλη του 2018, όταν και οι δύο χώρες υπέγραψαν μια «Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής για Υπόθεση Μελέτης», ένα πρώτο βήμα για τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού υψηλής τεχνολογίας. Οι εκτιμήσεις κόστους της «κατά προσέγγιση τάξης μεγέθους» παρουσιάστηκαν το 2019. Οι τεχνικές συζητήσεις συνεχίστηκαν και τον Δεκέμβριο του 2020,  με τον Πρόεδρο Μακρόν να  ανακοινώνει, ότι το έργο του αερομεταφορέα προχωρούσε. 

Τι είναι το EMALS;

Το Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS), χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητική τεχνολογία για την εκτόξευση αεροσκαφών από τα καταστρώματα των αεροπλανοφόρων και έχει μια σειρά πλεονεκτημάτων σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα εκτόξευσης.

Επί του παρόντος, οι περισσότερες χώρες χρησιμοποιούν συστήματα ατμοκαταπέλτη στα αεροπλανοφόρα τους. Ωστόσο, οι καταπέλτες που κινούνται με ατμό έχουν μια σειρά από μειονεκτήματα. Λόγω του ότι είναι τόσο ογκώδη συστήματα, απαιτούν πολλή εργασία για τους σκοπούς της διαχείρισης και της συντήρησης.

Έχουν φτάσει σε ένα όριο όσον αφορά την παραγωγή ενέργειας, και ως εκ τούτου, δεν θα μπορούν να χειριστούν μελλοντικά μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Δεδομένων ορισμένων από αυτούς τους περιορισμούς, η General Atomics έχει αναπτύξει το EMALS για τα νεότερα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Οι διάφοροι περιορισμοί που σχετίζονται με τον καταπέλτη με υποστήριξη ατμού, είναι ο λόγος πίσω από τη γαλλική ετοιμότητα, να αποκτήσει το EMALS για το νέο φουτουριστικό αεροπλανοφόρο της.

Το EMALS που αναπτύχθηκε από την General Atomics, έχει αυξημένη επιχειρησιακή ικανότητα εκτόξευσης, ευέλικτη αρχιτεκτονική για να ταιριάζει σε διαφορετικές πλατφόρμες, ικανή να εκτοξεύει ένα ευρύ φάσμα βαρών αεροσκαφών. Αναμένεται να μειώσει το κόστος επάνδρωσης και του κύκλου ζωής, τη θερμική υπογραφή, το βάρος και τον εγκατεστημένο όγκο της επάνω πλευράς.

Ο τεράστιος αερομεταφορέας που κατασκευάζει η Γαλλία για τον οποίο εξαγοράζεται η EMALS, θα είναι μεγαλύτερος από τον υπάρχοντα. Το σύστημα ηλεκτρομαγνητικού καταπέλτη θα χρησιμοποιηθεί για την εκτόξευση μαχητικών αεροσκαφών Rafale και μια θαλάσσια παραλλαγή του Future Combat Air System (FCAS), το οποίο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Η επιτυχία του EMALS που καταγράφηκε στο αμερικανικό αεροπλάνο Ford, το έκανε μια πολύ σημαντική και δελεαστική αγορά για το Γαλλικό Ναυτικό. Θα επιτρέψει στη Γαλλία να μειώσει το κόστος, να μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό και να επιτρέψει στον νέο αερομεταφορέα επόμενης γενιάς να γίνει πιο αποτελεσματικός και ευέλικτος.

Η οξυδέρκεια των ΗΠΑ στην έγκριση της αγοράς, θα μπορούσε να είναι μια προσπάθεια, για την επίσπευση της εξομάλυνσης της σχέσης μεταξύ των δύο εταίρων, ο καθένας απαραίτητος για τον άλλον.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ