Η αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin πρότεινε στο Νέο Δελχί μαχητικά αεροσκάφη F-21 και τη δημιουργία εγκατάστασης παραγωγής στην Ινδία, σε μία προσπάθεια να πάρει το πάνω χέρι εναντίον ανταγωνιστικών εταιρειών.
Ο αμερικανικός αμυντικός γίγαντας Lockheed Martin, έθεσε ξανά το μαχητικό αεροσκάφος F-21 για αποκλειστική χρήση της Ινδίας, ενώ το απεικόνισε ως το καταλληλότερο αεροσκάφος για την ινδική Πολεμική Αεροπορία.
Η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει ότι εάν η ινδική Πολεμική Αεροπορία (IAF), συμφωνήσει σε μια συμφωνία παγκόσμιας πρωτιάς για 114 μαχητικά αξίας περίπου 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο πλαίσιο του MMRCA 2.0, τα μαχητικά F-21 δεν θα πωληθούν σε καμία άλλη χώρα.
Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα από τους EurAsian Times, η Lockheed εξετάζει μια συμφωνία για μαχητικά αεροσκάφη με την IAF και έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τη δημιουργία μιας εγκατάστασης συντήρησης, επισκευής και γενικής επισκευής (MRO) στη χώρα. Η Lockheed ανταγωνίζεται μερικούς από τους καλύτερους κατασκευαστές αεροσκαφών παγκοσμίως, για αυτό το επικερδές συμβόλαιο της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές των μέσων ενημέρωσης , ο William Blair, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των επιχειρήσεων Lockheed Martin's India, έβαλε εκ νέου το μαχητικό αεροπλάνο F-21, ισχυριζόμενος ότι είναι ειδικά διαμορφωμένο για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της IAF και είναι η καλύτερη επιλογή στη δύναμη της αναζήτησης για 114 νέα μαχητικά αεροσκάφη.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε ιδανική θέση για να συνεργάζεται με ινδικές εταιρείες, σε τομείς όπως οι μη επανδρωμένες πλατφόρμες, η τεχνητή νοημοσύνη, ο κβαντικός υπολογιστής και η μηχανική μάθηση.
Η Lockheed συμφώνησε να παράγει το αεροσκάφος στην Ινδία με τον όμιλο Tata και έχει δεσμευτεί να μην πουλήσει το F-21 σε καμία άλλη χώρα, υπό την προϋπόθεση ότι η πώληση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι εξασφαλισμένη.
Εάν η εταιρεία κερδίσει τη συμφωνία, ο Μπλερ είπε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί στο υψηλότερο επίπεδο ιθαγενοποίησης στο αεροπλάνο και θα δημιουργήσει το εργοστάσιο παραγωγής στην Ινδία και για την εξαγωγική αγορά.
Νέο συμβόλαιο μαχητικού αεροσκάφους της Ινδίας
Η ινδική Πολεμική Αεροπορία υπέβαλε RFI (Request for Information), ή αρχική προσφορά πριν από δύο χρόνια για την αγορά 114 μαχητικών για περίπου 18 δισεκατομμύρια δολάρια, που θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς στρατιωτικών προμηθειών στον κόσμο.
Η Lockheed προσπαθεί επίσης να συνεργαστεί με τις ινδικές βιομηχανίες, για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της χώρας για στρατιωτικές τεχνολογίες και πλατφόρμες νέας εποχής στους τομείς της ξηράς, της θάλασσας, του διαστήματος και του κυβερνοχώρου, σύμφωνα με τον Μπλερ.
F-21 για να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό
Αν και το F-21 είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του F-16, περιέχει πολλά από τα ίδια χαρακτηριστικά με το F-16V, το οποίο έχει πουληθεί στο Μπαχρέιν, την Ελλάδα, τη Σλοβακία, τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν.
Η Lockheed Martin στοχεύει να κάνει αυτή την πώληση να ακούγεται ελκυστική για την Ινδία, ωστόσο, αντιμετωπίζει τον έντονο ανταγωνισμό από άλλους κατασκευαστές από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και τη Ρωσία, οι οποίοι όλοι προωθούν τα τελευταία τους μαχητικά αεροσκάφη για αυτή τη τεράστια συμφωνία.
Η ινδική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει μόνο 30 μοίρες μαχητικών, έναντι 42 μοιρών που έχει εγκριθεί. Στις 26 Φεβρουαρίου 2019, ινδικά αεροπλάνα διέσχισαν τη Γραμμή Ελέγχου, τα de facto σύνορα με το Πακιστάν, και κατέστρεψαν ένα στρατόπεδο εκπαίδευσης τρομοκρατών κοντά στο Μπαλακότ.
Σε αντίποινα, πακιστανικά F-16 και άλλα αεροσκάφη πέρασαν επίσης τα σύνορα μια μέρα αργότερα για να στοχεύσουν ινδικές βάσεις. Σύμφωνα με την ινδική κυβέρνηση, ένα MiG-21 της IAF είχε εμπλοκή ( κλειστή αερομαχία ) με τα πακιστανικά μαχητικά αεροσκάφη και κατέρριψε ένα αεροπλάνο.
Η Lockheed Martin θα πρέπει επίσης να εξηγήσει στην ινδική κυβέρνηση, πώς το MiG-21 της IAF κατάφερε να καταρρίψει το προϊόν της εταιρείας, το F-16 του Πακιστάν. Δεν είναι περίεργο, ότι η Lockheed Martin εμπορεύεται το F-21 ως νέο μαχητικό αεροσκάφος που λέει ότι θα συμβάλει στην αύξηση της ικανότητας της IAF;
Ίσως, η παροχή μιας νέας σειράς αναβαθμίσεων και η προβολή του ως ένα νέο αεροσκάφος με πολλά εγχώρια εξαρτήματα, θα μπορούσε να είναι μια σταθερή τακτική για την εταιρεία να κατευνάσει τις ανησυχίες της Ινδίας.
Επιπλέον, υπάρχει ο έντονος ενδοαμερικανικός ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών αφού κατά τη διάρκεια της Aero India, μια άλλη αμερικανική αεροδιαστημική εταιρεία, η Boeing, έκανε μια «ρελάνς» στη Lockheed Martin. Η Boeing έγραψε στο Twitter, «Combat Proven, Future Ready, and Still Called the F/A-18 Super Hornet», κοροϊδεύοντας το νέο μαχητικό F-21 της Lockheed Martin, το οποίο πολλοί το θεωρούν ως την ανανεωμένη έκδοση του F-16.
Είναι το Rafale ο πιθανός νικητής;
Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα από τους Eurasian Times, ο Στρατάρχης Chopra (Retd) παρατήρησε ότι το γαλλικής κατασκευής Rafale, είχε ακόμα ένα πλεονέκτημα έναντι του Eurofighter, το οποίο είχε προηγουμένως δρομολογηθεί από το γαλλικό μαχητικό πολλαπλών ρόλων.
Επιπλέον, ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας, Στρατάρχης VR Chaudhari, ο αρχηγός της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας, ισχυρίστηκε ότι η IAF είναι ικανοποιημένη με τις δυνατότητες του αεροσκάφους, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει εάν θα είναι ο τελικός υποψήφιος.
Πέρυσι, ο τότε Αρχηγός της Αεροπορίας RKS Bhadauria είχε δηλώσει για πρώτη φορά, ότι εξετάζεται η αγορά δύο ακόμη μοιρών μαχητικών αεροσκαφών Rafale. Παρόλο που χώρες όπως η Γαλλία και η Αίγυπτος έχουν ήδη εκμεταλλευτεί αεροπλάνα Rafale, αυτά που παραδόθηκαν στην Ινδία έχουν τροποποιηθεί προσεκτικά για να ανταποκρίνονται στις τρέχουσες ανάγκες της IAF.
Ένας επιπρόσθετος λόγος που οι Ινδοί εμπιστεύονται το Rafale, είναι ότι οι πιλότοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα σκοπευτικά και τα συστήματα στόχευσης που τοποθετούνται στο κράνος και μπορούν να εκτοξεύσουν πυρομαχικά με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Τα ινδικά Rafales μπορούν εύκολα να απογειωθούν από αεροπορικές βάσεις μεγάλου υψομέτρου, όπως το Leh και το συρόμενο σύστημα δολώματος του είναι ικανό να εκτρέψει τις εισερχόμενες απειλές πυραύλων.
Η Ινδία θα μπορεί να εμπλακεί με πακιστανικά τζετ από μεγάλη εμβέλεια, χωρίς φόβο ότι θα εντοπιστεί, λόγω του πακέτου όπλων που προσφέρει το Rafale. Θα τολμήσουμε να πούμε ότι περιμένει τους Τούρκους πιλότους από τα Ελληνικά Rafale στο Αιγαίο.
Εν τω μεταξύ, ως μέρος των ινδικών προσπαθειών για τη βελτίωση της θνησιμότητας των εγχώριων ανεπτυγμένων ελαφρών αεροσκαφών Tejas Combat (LCA), η Πολεμική Αεροπορία της χώρας έχει κάνει παραγγελίες για γαλλικούς πυραύλους AASM HAMMER, που χρησιμοποιούνται επίσης σε μαχητικά Rafale (συστατικό στοιχείο του οπλοστασίου των Rafale και των Mirage-2000).
Οι παραγγελίες δόθηκαν στο πλαίσιο της οδού προμηθειών έκτακτης ανάγκης, που παραχωρήθηκε στις ένοπλες δυνάμεις εν μέσω μιας συνεχιζόμενης αντιπαράθεσης με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό της Κίνας PLA στη Γραμμή Πραγματικού Ελέγχου (LAC).
Το HAMMER, όταν ενσωματωθεί με το LCA Tejas, θα του επιτρέψει να χτυπήσει επίγειους στόχους και ενισχυμένες αποθήκες σε βεληνεκές έως και 70 km.
Το Highly Agile Modular Munition Extended Range (HAMMER), η εξαγωγική έκδοση του γαλλικού Armement Air-Sol Modulaire (AASM), είναι ένας αρθρωτός πύραυλος αέρος-εδάφους νέας γενιάς που αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Safran.
Έχει αυτονομία πάνω από 70 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον όμιλο Safran , καθιστώντας το ιδανικό για πρόσκρουση σε θέσεις εδάφους. Η προωστική ικανότητα του πυραύλου HAMMER σημαίνει, ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε χαμηλά υψόμετρα και λοφώδη εδάφη όπως τα σύνορα Ινδο-Κίνας.
Το AASM Hammer είναι συμβατό με διαφορετικά στάνταρ σώματα βομβών (125, 250, 500 και 1000 kg) και είναι αυτόνομο και ανθεκτικό στο μπλοκάρισμα.
Είναι ένας πύραυλος πυρός και έχει την ικανότητα να χτυπά πολλούς στόχους ταυτόχρονα, κινητούς και ακίνητους. Για μια τυπική αποστολή βαθιάς κρούσης που μπορεί να χρειαστεί να μεταφέρει, ο πύραυλος χρησιμοποιεί μονούς, διπλούς ή τριπλούς προσαρμογείς αποθήκευσης, καθώς και υβριδισμό αδρανειακής / GPS της Sagem's Hemispheric Resonating Gyro.