Η συνεργασία Ουκρανίας-Τουρκίας στον αμυντικό κλάδο βασίζεται σε ένα win-win μοντέλο, δήλωσε ο απεσταλμένος του Κιέβου στην Άγκυρα την Παρασκευή.
«Οι κινητήρες της Ουκρανίας χρησιμοποιούνται ήδη στο τουρκικό UAV AKINCI. Η Ουκρανία έχει σοβαρή εμπειρία στον τομέα του διαστήματος, των αερομεταφορών, των αεροσκαφών και των κινητήρων αρμάτων, ραντάρ. Όλοι αυτοί οι τομείς υπόσχονται προοπτική συνεργασία", δήλωσε ο Andrii Sybiha καθώς απάντησε σε ερωτήσεις στο Twitter με το hashtag #BuyukelciyeSor ή το AsktheAmb Ambassador, το οποίο ξεκίνησε για να τιμήσει την 29η επέτειο των διπλωματικών σχέσεων Ουκρανίας-Τουρκίας.
Η στάση της Τουρκίας για την Κριμαία είναι σταθερή και αμετάβλητη, δήλωσε ο Sybiha για τη στρατηγική εταιρική σχέση Ουκρανίας-Τουρκίας για την Κριμαία.
"Επίσης, η συνεργασία μας για την προστασία των δικαιωμάτων των Τάταρων της Κριμαίας είναι πολύ αποτελεσματική. Πιστεύω ότι θα είναι έτσι από τώρα και στο εξής επειδή δεν μπορεί να υπάρξει εξήγηση για την επιθετικότητα και την παραβίαση του διεθνούς δικαίου", είπε.
Σχετικά με το όραμα της Ουκρανίας για τις διμερείς σχέσεις με την Κίνα στο μέλλον, ο πρέσβης δήλωσε ότι η Τουρκία είναι ο βασικός εταίρος της Ουκρανίας στην περιοχή του Εύξεινου Πόντου με βάση τη γεωγραφική θέση και τη γεωπολιτική κατάσταση της περιοχής. "Η Κίνα είναι στρατηγικός εταίρος για την Ουκρανία και θα αναπτύξουμε ενεργά τη συνεργασία μας με αυτήν τη χώρα".
Όσον αφορά τη συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών, είπε: "Πιστεύουμε ότι το 2021 θα πρέπει να είναι το έτος ολοκλήρωσης της μακράς διαπραγματευτικής διαδικασίας και υπογραφής της συμφωνίας".
Εκτίμηση
Έχουμε επισημάνει ότι η Τουρκία έχει υπογράψει στρατηγική συνεργασία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας με την Τουρκία. Η τελευταία αντιλαμβανόμενη ότι θα έχει πρόβλημα στη συνέχιση εξοπλιστικών της προγραμμάτων, λόγω του εμπάργκο οπλικών συστημάτων και απαρτίων από χώρες της Δύσης, στράφηκε για εξυπηρέτηση των αναγκών της στην Ουκρανία. Έτσι η Τουρκία ευελπιστεί να συνεχίσει την παραγωγή UAV Akinci, πατά το εμπάργκο Καναδά και Μ.Βρετανίας αναφορικά με απάρτια αυτού ,χάρη στην ουκρανική βοήθεια, και σε αντάλλαγμα τα πουλάει με ευνοϊκούς όρους σε αυτήν. Το ίδιο προσβλέπει και για το εγχώριο άρμα Altai του οποίου η παραγωγή καθυστερεί λόγω μη προμήθειας κινητήρων από την Γερμανία, η οποία αν συνεχιστεί θα στρέψει την Τουρκία προς την Ουκρανία