Ένοπλες Συρράξεις

Στρατηγικής σημασίας Ρωσικό σιδηροδρομικό "By-Pass" της γέφυρας του Κέρτς-Τι φοβάται ο Πούτιν και τι προσδοκούν οι Ουκρανοί;

Είναι γνωστό  ότι μέρος  του Σχεδίου  ενεργείας της αποτυχημένης εαρινής Ουκρανικής επίθεσης, ήταν να αποκόψει ή στη χειρότερη περίπτωση να υποβαθμίσει τις Ρωσικές Επίγειες "Γραμμές Επικοινωνίας "(GLOC) μεταξύ  Ρωσίας- Κριμαίας και της περιοχής Χερσώνα.

Στόχος των Ουκρανών ήταν η  στέρηση καυσίμων-πυρομαχικών των  μαχόμενων Ρώσων στον Χερσώνα. 

Σε αυτό κατατείνουν οι Ουκρανικές  πυραυλικές επιθέσεις της 22ας Ιουνίου 2023, όπου δύο (2)  Βρετανικοί πύραυλοι"Storm Shadow" έπληξαν τις γέφυρες Chongar και Sivash.

Τέλος είναι γνωστό ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η Ουκρανία θα παραλάβει τον Ιούνιο τα πρώτα F-16, γεγονός που θα αυξήσει ραγδαία την πιθανότητα προσβολής της γέφυρας του Κέρτς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σιδηροδρομικό "By-Pass" των Ρώσων της γέφυρας του Κέρτς

Οι Ρώσοι αντιλήφθηκαν τα παραπάνω και αποφάσισαν να "κατασκευάσουν στρατιωτικό σιδηρόδρομο παράκαμψης εν μέσω κινδύνων για τη γέφυρα της Κριμαίας", όπως επισημαίνει Διεθνές ΜΜΕ, επισημαίνοντας:

"Έρχονται αναφορές ότι η Ρωσική Ομοσπονδία αναπτύσσει έναν στρατιωτικό σιδηρόδρομο εμπορευμάτων γύρω από τη γέφυρα της Κριμαίας. Αυτά που κοινοποιούνται σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης υποτίθεται ότι δείχνουν την πρόοδο στην κατασκευή αυτής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτά  σύμφωνα με πληροφορίες καταγράφηκαν από άτομα που περνούσαν από την περιοχή κατασκευής.

Τα βίντεο κλιπ παρέχουν μια απεικόνιση ότι η Ρωσική Ομοσπονδία χρησιμοποιεί ένα σιδηροδρομικό σύστημα τροχαίου υλικού για τη χάραξη των τροχιών της γραμμής, ουσιαστικά ρυθμίζοντας τις γραμμές αυτόματα σύμφωνα με προγραμματισμένες συντεταγμένες.

Πριν από αυτό, τα γύρω χωράφια είχαν ισοπεδωθεί για να καταστεί δυνατή η απρόσκοπτη κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής.

Σύμφωνα με ρωσικές πηγές, προβλέπεται ότι αυτός ο νέος σιδηρόδρομος στρατιωτικού εφοδιασμού θα εξυπηρετεί τον ρωσικό στρατό στην Κριμαία και επίσης τις δίδυμες ζώνες συγκρούσεων στην Ουκρανία – Μελιτόπολη και Ντόνετσκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η γραμμή προέρχεται από το Rostov-on-Don, τοποθετώντας την πόλη ως τον κύριο προμηθευτή στρατιωτικών πόρων στον ρωσικό στρατό.

Η σιδηροδρομική γραμμή στην πόλη Dzhankoy - τον κόμβο της συνοικίας Dzhankoy στη Βόρεια Κριμαία, με πληθυσμό που ξεπερνά τους 35.000.

Ξεκίνησε πέρυσι η κατασκευή

Πράγματι, η κατασκευαστική δραστηριότητα δεν είναι πρόσφατη επιχείρηση. Οι αρχικές εκθέσεις των εργασιών στη νέα σιδηροδρομική γραμμή εμφανίστηκαν στα τέλη του προηγούμενου έτους.

Το σχέδιο φαίνεται να είναι μια κίνηση για τη μείωση της εξάρτησης από την Ευθεία Γέφυρα του Κερτς ως οδό διέλευσης για στρατιωτικές προμήθειες, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη μάχη με τον ουκρανικό στρατό τους τελευταίους 24 μήνες.

Η Γέφυρα  του Κέρτς θεωρείται παράγοντας υψηλού κινδύνου από τον ρωσικό στρατό.

Μόλις πριν από μέρες, ο Αντιστράτηγος Kyrylo Budanov, επικεφαλής της Ουκρανικής Στρατιωτικής Υπηρεσίας Πληροφοριών [GUR], σε μια ανάρτηση στο κανάλι του στο Telegram, προέτρεψε τους πολίτες να αποφύγουν την ευθεία γέφυρα του Κερτς τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

Αυτό πυροδότησε την εικασία ότι το στρατιωτικό προσωπικό της Ουκρανίας μπορεί να επαναλάβει τα επιθετικά χτυπήματά του στη γέφυρα.

Η ανάρτηση του Μπουντάνοφ έγραφε: «Οι αντίπαλοί μας θα πρέπει να προετοιμαστούν για περισσότερες εκπλήξεις και συμβουλεύω τον απλό λαό να μην χρησιμοποιήσει τη λεγόμενη γέφυρα της Κριμαίας». Το μήνυμά του ανέφερε τον δεκαετή πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας που ξεκίνησε με την «κατοχή της ουκρανικής Κριμαίας».

Ο Αντιστράτηγος τόνισε ότι η Ρωσία έχει χάσει το ένα τέταρτο των πολεμικών πλοίων της, αναγκάζοντάς την να αποσύρει τον στόλο της στην καυκάσια ακτογραμμή και να αλλάξει δρομολόγιο στην αεροπορία, καθώς αεροδρόμια και στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην Κριμαία αντιμετώπιζαν επίμονα εχθρικά πυρά.

Η  σιδηροδρομική κατασκευή των Ρώσων συνεχίζεται "ανεμπόδιστα" από τους Ουκρανούς

Ορισμένοι ειδικοί παρατηρούν ότι η συνεχιζόμενη κατασκευή του νέου σιδηροδρόμου παράκαμψης προχωρά σχετικά ανεμπόδιστα.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι τους τελευταίους μήνες, δεν υπήρξαν απόπειρες επιθέσεων στην κατασκευή από τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις και το σχέδιο συνεχίζεται απτόητο.

Αυτό το σημείο είναι κρίσιμο δεδομένου ότι αυτός ο σιδηρόδρομος μπορεί να είναι πιο  σημαντικό πλεονέκτημα για τον ρωσικό στρατό πάνω από τη γέφυρα της Κριμαίας.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές εικασίες ότι οι ουκρανικές δυνάμεις ενδέχεται να στοχοποιήσουν τον σιδηρόδρομο μετά την έναρξη λειτουργίας του.

Το 2022, η ευθεία γέφυρα του Κερτς χτυπήθηκε αρχικά, ενώ  ακολούθησαν και άλλες επιθέσεις.

Παρά τις επανειλημμένες επιθέσεις, η Γέφυρα παραμένει και σήμερα.

Ωστόσο, οι δυτικές αναφορές πληροφοριών συμβουλεύουν ότι η επιχειρησιακή του ικανότητα έχει τεθεί σε κίνδυνο λόγω επιθέσεων από τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις, υποκινώντας την εισαγωγή νέων κανόνων και διαδικασιών για τη διέλευση της γέφυρας.

Οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες προσθέτουν ότι «τα φορτηγά και η παροχή καυσίμων συνεχίζουν να διέρχονται μέσω πορθμείων» αντί της γέφυρας."

Εκτίμηση

Άποψή μας είναι ότι οι Ρώσοι προετοιμάζονται για τα χειρότερα αναφορικά με την επιβιωσιμότητα της γέφυρας του Κέρτς, μετά την ανακοίνωση ΗΠΑ-ΝΑΤΟ ότι τα πρώτα F-16 θα αφιχθούν στην Ουκρανία στις αρχές του Καλοκαιριού.

Ο Πούτιν θεωρεί όχι άδικα, ότι η εν λόγω γέφυρα για στρατηγικούς αλλά και ψυχολογικούς λόγους θα αποτελέσει κορυφαίο-συμβολικό  στόχο των "Ουκρανικών" F-16  και γιαυτό προέβη στην κατασκευή της παραπάνω σιδηροδρομικής γραμμής, εκτιμώντας ότι θα δύναται να την υπερασπιστεί ευχερέστερα αφενός, αφετέρου ακόμη και σε περίπτωση προσβολής της θα μπορεί συντομότερα να την αποκαταστήσει.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ