Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει καταδείξει μεταξύ άλλων την εφευρετικότητα των εμπολέμων και την ταχεία προσαρμογή τους στα νέα επιχειρησιακά δεδομένα, που υπαγορεύονται στο πεδίο της μάχης από τα οπλικά συστήματα-μέσα και την τακτική χρησιμοποίησή τους από τον αντίπαλο.
Στο Πενταπόσταγμα αναφέραμε ότι, ένα έξυπνο παθητικό μέτρο αυτοπροστασίας με ελαστικά των Ρωσικών βομβαρδιστικών TU-95 περιορίζει τις καταστροφές από επιθέσεις Ουκρανικών drones kamikaze.
Κομβικό στοιχείο για τις στρατηγικές αμυντικές επιχειρήσεις της Ρωσίας είναι η αεροπορική βάση Engels-2, που χρησιμεύει ως ο «οικοδεσπότης» ενός σημαντικού συμπλέγματος του τρομερού στόλου στρατηγικών βομβαρδιστικών μεγάλης εμβέλειας της χώρας.
Οι Ουκρανοί ενημερώθηκαν για αυτήν την τεχνική του Ρωσικού καμουφλάζ, χάριν στο Αμερικανικό αστερισμό μικροσκοπικών δορυφόρων με την ονομασία «Umbra».
Χρησιμοποιώντας εικόνες Umbra SAR που ελήφθησαν από τη στρατιωτική βάση Engels-2 στη Ρωσία, η δυτική εταιρεία SATIM Inc. , εντόπισε ευδιάκριτα «ανώμαλους» μετασχηματισμούς στις υπογραφές SAR των βομβαρδιστικών TU-95 και TU-160.
Οι αντανακλάσεις σημάτων, που συναντώνται κατά τον έλεγχο, εμφανίζουν χαρακτηριστικά που δεν συμπίπτουν με τη γνώριμη γεωμετρική δομή και τη σύνθεση υλικού που είναι εγγενής στο αεροσκάφος. Αυτή η ανωμαλία, μπορεί να είναι ενδεικτική των καινοτόμων τεχνικών καμουφλάζ, που θεσπίστηκαν με πρωταρχικό στόχο την προστασία των αεροσκαφών από την πιθανή απειλή χτυπημάτων από drone.
Στο παρελθόν, έχουν αποκαλυφθεί στοιχεία που υποδεικνύουν συντονισμένες προσπάθειες εκ μέρους των Ρώσων, για να συσκοτίσουν τις πραγματικές κλίμακες διαφόρων αντικειμένων. Υποθέτει κανείς ότι, τέτοιες σχολαστικές προσπάθειες μπορεί κάλλιστα να εξυπηρετούν διπλούς σκοπούς: πρώτον να λειτουργούν ως αποτελεσματικό αποτρεπτικό μέσο έναντι επιθέσεων που εκτοξεύονται από μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα και δεύτερον, να αποφεύγουν επιτυχώς πυραυλικά συστήματα που είναι εξοπλισμένα με εξελιγμένες κάμερες αναγνώρισης στόχων.
Τι είναι το Umbra
Το Umbra είναι ένας αστερισμός μικροσκοπικών δορυφόρων, που έχουν σχεδιαστεί για να συλλέγουν περίπλοκα δεδομένα από την επιφάνεια της Γης. Χρησιμοποιούν τον επαναστατικό μηχανισμό του ραντάρ συνθετικού διαφράγματος, μιας προηγμένης τεχνολογίας, που τους δίνει τη δυνατότητα να καταγράφουν εικόνες ανεπηρέαστες από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες της γεωγραφικής περιοχής στόχου.
Επιπλέον, η έλευση της προηγμένης τεχνολογίας έδωσε τη δυνατότητα στις σύγχρονες συσκευές να καταγράφουν κρίσιμα σήματα ραντάρ, συμπεριλαμβανομένων αυτών που εκπέμπονται από εξελιγμένα μαχητικά αεροσκάφη.
Αρχικά, σχεδιάστηκε ως μια απλή φοιτητική startup που βρίσκεται στην περιοχή της Σάντα Μπάρμπαρα, η ανερχόμενη εταιρεία SATIM η οποία τράβηξε την προσοχή του Πενταγώνου και στη συνέχεια υπάχθηκε για την εκπλήρωση των ειδικών και περίπλοκων αναγκών της. Επί του παρόντος, αυτή η εταιρεία, παρέχει στις αρμόδιες αρχές τις ενημερωμένες εικόνες σε συνδυασμό με δεδομένα ραντάρ, που προέρχονται από στρατηγικές ζώνες σε όλο τον κόσμο που θα μπορούσαν ενδεχομένως να αφορούν τις δυνάμεις ασφαλείας των ΗΠΑ.
Όπως προαναφέραμε, πρόσφατα περιστατικά στη ρωσική αεροπορική βάση, Ένγκελς-2, έριξαν φως σε μια ενδιαφέρουσα πρακτική: συγκεκριμένα, τη χρήση ελαστικών αυτοκινήτων ως προστατευτικών καλυμμάτων στα ρωσικά βομβαρδιστικά Tu-95 και το Tu-160.
Έχει παρατηρηθεί ότι, υπήρξε μια περιέργως συχνή ενσωμάτωση παλαιών ελαστικών σε στρατιωτικούς ελιγμούς. Αυτά χρησιμοποιούνται για την κάλυψη εξοπλισμού που βρίσκεται κοντά στην πρώτη γραμμή. Η χρήση ελαστικών, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος διαφόρων προσπαθειών καμουφλάζ. Αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό και σε εγκαταστάσεις υποδομής.
Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την άμυνα κατά των επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, η Ρωσική Ομοσπονδία προστατεύει το οπλοστάσιο των αεροσκαφών της - περιλαμβάνει όχι μόνο βομβαρδιστικά αλλά και μαχητικά αεροσκάφη - που είναι τοποθετημένα στο ύπαιθρο σε αεροδιάδρομους.
Μετά από αυτό, εμφανίστηκαν αναφορές ότι η Ρωσία βρίσκεται στη μεταβατική φάση της ανέγερσης των πρώτων κινητών υπόστεγων της , τα οποία είναι κατασκευαστικά σχεδιασμένα με χαλύβδινες κολώνες και ένα πλέγμα οροφής διασταύρωσης για βελτιωμένη αντοχή.
Έγινε ερώτηση στην εταιρεία από χρήστη του διαδικτύου. Το ερώτημα ήταν: «Επηρέασαν οι τροποποιήσεις τη λειτουργική αποτελεσματικότητα των αλγορίθμων ATR;» Η εταιρεία απάντησε, διαβεβαιώνοντας ότι η επίδραση του καμουφλάζ στα αποτελέσματα του τερματικού σταθμού ήταν ελάχιστη.
Παρά τις συμπληρωματικές αντανακλάσεις από τα φτερά, η λύση της εταιρείας SATIM είναι σε θέση, στις περισσότερες περιπτώσεις, να διακρίνει αυτά τα είδη δειγμάτων λόγω της εμφάνισης ορισμένων ζωτικών στοιχείων του αεροσκάφους στην υπογραφή SAR.
«Είναι αξιοσημείωτο ότι, ανάλογα φαινόμενα έχουν διακριθεί στις χειμερινές εικόνες, όπου τα αεροσκάφη καλύπτονται από στρώμα χιονιού, ένας παράγοντας που ενσωματώνεται σχολαστικά στις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης μας», σημείωσε η SATIM.