Ένοπλες Συρράξεις

Σαφάρι ανεύρεσης πιλότων από ΗΠΑ-Μ.Βρετανία- H Δύση δίνει στο Κίεβο μαχητικά MiG-29, Su-24 & F-16-Τι αλλάζει στο μέτωπο

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, με τις απώλειες να αυξάνονται διαρκώς σε όλες τις ειδικότητες του στρατιωτικού προσωπικού των εμπολέμων, ακουμπώντας και αυτή την λίαν κρίσιμη ειδικότητα των πιλότων μαχητικών αεροσκαφών.

Καλά είναι τα μαχητικά αεροσκάφη Σοβιετικής προέλευσης που δόθηκαν από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες ως βοήθεια στο Κίεβο και ακόμη καλύτερα θα είναι τα F-16 που θα του δοθούν, ωστόσο το ερώτημα είναι ποιός θα τα πετάξει;

Σε αυτό το ερώτημα  επιχειρεί να δώσει απάντηση με άρθρο του, λίαν έγκριτο Βουλγαρικό ΜΜΕ,  με κυριότερα σημεία κατά την εκτίμησή μας να είναι τα ακόλουθα: 

"Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αναζητούν απόστρατους πιλότους σοβιετικών μαχητικών για την Ουκρανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ουκρανία θα χρειαστεί πιλότους για να πετάξει με σοβιετικά και αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη F-16. Μια τέτοια ανάγκη είναι γνωστή εδώ και πολύ καιρό, καθώς η Ουκρανία χάνει αεροπλάνα στη μάχη με τη ρωσική αεροπορία.

Η διάρκεια εκπαίδευσης Ουκρανών πιλότων στα F-16

Ωστόσο, η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων για τη λειτουργία του F-16 θα πάρει χρόνο. Αυτό δεν είναι μυστικό αφού η Ουάσιγκτον και το Κίεβο αναγνωρίζουν αυτό το γεγονός. Και είναι απολύτως λογικό. Ωστόσο, το πόσο θα διαρκέσει παραμένει μυστήριο για διάφορους λόγους.

Πρώτον, Ουκρανοί πιλότοι που εξακολουθούν να είναι σε υπηρεσία ή  οι απόστρατοι πιλότοι  της χώρας έχουν πετάξει σοβιετικά μαχητικά μέχρι τώρα.

Η "μετάβαση" από Σοβιετικά σε Δυτικά μαχητικά αεροσκάφη, στη συγκεκριμένη περίπτωση στα Αμερικανικά F-16 δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αξιωματούχος του Κιέβου πιστεύει ότι ένας Ουκρανός πιλότος μπορεί να εκπαιδευτεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά σύμφωνα με την άποψη της Ουάσιγκτον, θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μήνες για μια τέτοια εκπαίδευση και δεν θα είναι πλήρης.

Δεύτερον, υπάρχουν από καιρό προτάσεις για την πρόσληψη πιλότων που έχουν πετάξει αεροσκάφη σοβιετικής σχεδίασης στη διάρκεια της ζωής τους. Μια τέτοια πρόταση έχει  νόημα, αφού η Ουκρανία παρέλαβε MiG-29 από την Πολωνία και τη Σλοβακία.

Αυτή η προοπτική είναι πιο σημαντική τώρα, αφού το Κίεβο δεν έχει ακόμη σαφή γνώση σχετικά με το από ποιόν και πόσα αεροσκάφη F-16 θα πάρει και πότε αυτό  θα συμβεί .

Η στρατολόγηση πιλότων από ΗΠΑ-Μ.Βρετανία για Σοβιετικής προέλευσης μαχητικά της Ουκρανίας

Ορισμένοι λογαριασμοί αναφέρουν μια τουρκική έκθεση, σύμφωνα με την οποία τις τελευταίες εβδομάδες, εκπρόσωποι  ειδικών υπηρεσιών χωρών του ΝΑΤΟ, κυρίως της Μεγάλης Βρετανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, προσεγγίζουν εν ενεργεία και απόστρατους πιλότους σοβιετικών αεροσκαφών από τις χώρες που χρησιμοποιούν τέτοια αεροσκάφη.

Πρώτα απ 'όλα, η έμφαση δίνεται σε όσους πετούν τα MiG-29, Su-24, L-39 και Mi-8/24. Η στρατολόγηση πραγματοποιείται στο πλαίσιο νέων παραδόσεων αεροπορικού εξοπλισμού, που προορίζονται για τη στελέχωση περίπου τεσσάρων νέων Μοιρών της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς η προετοιμασία του προσωπικού από τους Ουκρανούς απαιτεί πολύ χρόνο και πόρους.

Σύμφωνα με γνωστά στοιχεία, έγιναν διαπραγματεύσεις με Σουδανούς, Λίβυους, Αιγύπτιους πιλότους και  πιλότους από την Αγκόλα.

Υποβλήθηκαν επίσης αναφορές  για την στρατολόγηση  πρώην πιλότων της Αφγανικής Πολεμικής Αεροπορίας που εγκατέλειψαν τη χώρα το 2021.

Η αναζήτηση πιλότων επεκτείνεται και για τα F-16

Ωστόσο, μια τέτοια αναζήτηση προσωπικού μπορεί να μην περιορίζεται μόνο σε πρώην σοβιετικούς πιλότους μαχητικών, αφού είναι πολύ πιθανό πρώην πιλότοι F-16 να εκφράσουν επίσης την επιθυμία να γίνουν μέρος ενός μισθοφορικού τμήματος στην Ουκρανία.

Η Ουκρανία μπορεί να επωφεληθεί από τέτοια πιθανότητα, αφού θα απαιτηθεί χρόνος  για την εκπαίδευση ενός πιλότου από την αρχή στο F-16.

Υπάρχει και μια τρίτη πιθανότητα.

Ήδη εκπαιδευμένοι και σημερινοί πιλότοι του ΝΑΤΟ και συμμάχων να φέρουν τη σημαία της Ουκρανίας.

Αυτή η πιθανότητα δεν πρέπει να αγνοηθεί, αλλά εγκυμονεί πολύ υψηλούς κινδύνους. Μια τέτοια ενέργεια θα σήμαινε έναν επίσημο πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ, που θα προκληθεί από υπαιτιότητα του ΝΑΤΟ.

Η διεθνής κοινότητα μπορεί να αντιδράσει αρκετάσε μια τέτοια πρόταση.

Το πρόβλημα των αεροδρομίων για την Ουκρανία

Η Ουκρανία θα πρέπει να λύσει ένα άλλο πρόβλημα, τα αεροδρόμια από τα οποία θα απογειωθούν οι πιλότοι, αφού δεν έχει αυτήν τη στιγμή την δυνατότητα παροχής ασφάλειας στα F-16.

Αυτό το μαχητικό χρειάζεται  ασφαλείς διαδρόμους αποπροσγείωσης και η τυχόν καταστροφή αυτών από βομβαρδισμούς ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών μπορεί γρήγορα και εύκολα να καθήλωνει τα ουκρανικά F-16.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν και άλλες προτάσεις που είναι λογικές. Κατασκευή νέας υποδομής βαθιά στη δυτική Ουκρανία κοντά στα σύνορα με την Πολωνία. Αυτό σημαίνει ότι τα ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη ενδέχεται να αρνηθούν να βομβαρδίσουν μια τέτοια βάση, καθώς ο κίνδυνος ανακριβών χτυπημάτων σε αυτήν είναι μεγάλος.

Δηλαδή, εάν ένας ρωσικός πύραυλος χτυπήσει το πολωνικό έδαφος, σημαίνει ότι η Βαρσοβία μπορεί να ενεργοποιήσει το άρθρο 5 της Συνθήκης του Βορείου Ατλαντικού.

Σήμερα η Πολωνία δείχνει ότι  είναι έτοιμη να διεξαγάγει πόλεμο με τη Ρωσία, και σε ορισμένα σχόλια «θεωρείται» ακόμη και πρόθυμη να το κάνει.

Απολογισμός

Υπάρχουν ευκαιρίες για την Ουκρανία να έχει πιλότους  για F-16 και  σοβιετικά μαχητικά.

Πιθανότατα, η Ουάσιγκτον και το Λονδίνο να  είναι ακόμη και πρόθυμοι να πληρώσουν αυτούς τους μισθοφόρους, αλλά το Κίεβο θα πρέπει να επιλέξει μια από τις πολλές επιλογές πολύ προσεκτικά.

Πιθανότατα, θα τεθεί μια νέα κόκκινη γραμμή, που θα είναι η μή  είσοδος των Ουκρανικών μαχητικών στο ρωσικό έδαφος.

Αυτό όπως αποδείχθηκε, είναι δύσκολο να το τηρήσει η Ουκρανία, με αποδεικτικό στοιχείο περί αυτού να  είναι οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Μόσχα, τις οποίες το Κίεβο αρνείται, αλλά η Ουάσιγκτον επιβεβαίωσε.

Φαίνεται ότι ο πόλεμος δεν πρόκειται να τελειώσει αλλά  θα οδηγηθεί σε ακόμη  μεγαλύτερη κλιμάκωση. Το ερώτημα είναι πόσο μεγάλη θα είναι αυτή  και αν θα υπάρξουν άλλοι συμμετέχοντες.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ