Τα Rafale θεωρούνται τα αεροσκάφη που θα βάλουν τους φρουρούς του Αιγαίου σε μια νέα εποχή. Δικινητήρια, με πολύ μεγαλύτερες ικανότητες ελιγμών, εξοπλισμένα με όπλα που θα δώσουν πλεονέκτημα στους Ικάρους, τα Rafale είναι πόλος έλξης για τους Top Gun Έλληνες πιλότους και φόβητρο για τους αντιπάλους.
Τα Rafale βελτιώνουν έτι περαιτέρω την ισορροπία των αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς αυξάνουν τη δυνατότητα της Π.Α. να επιχειρεί σε μεγαλύτερο εύρος και να απειλεί τα τουρκικά μαχητικά εξ αποστάσεως, προτού καν γίνουν αντιληπτά από την αεροπορία της γείτονος.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι, τα Rafale θα είναι πλήρως διαλειτουργικά με τα F-16 που αναβαθμίζονται σε Viper, αλλά και στη μελλοντική απόκτηση των F-35. Η προσθήκη αυτού του αεροσκάφους στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, της παρέχει στρατηγικές δυνατότητες που δεν έχουν ξαναφανεί. Αυτό οφείλεται στην εκτεταμένη αυτονομία τους, η οποία φτάνει τα 920 ναυτικά μίλια (1700 km) με πλήρες εσωτερικό καύσιμο (4.750 kg) και τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας 2000 λίτρων η καθεμία.
Το μεγάλο ατού του Rafale, εκτός των ηλεκτρονικών του, είναι το πλήθος των όπλων που μπορεί να εκτοξεύσει, με πρώτο φυσικά τον πύραυλο αέρος-αέρος Meteor. Είναι τελευταίας τεχνολογίας, ακόμα και η γαλλική αεροπορία τον έχει παραλάβει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Πάει πολύ μακριά, με μεγάλη ταχύτητα και εμπλέκει στόχους σε πολλαπλάσιες αποστάσεις από τους κοινούς πυραύλους.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (HAF), στέλνοντας ένα μήνυμα αποτροπής και ισχύος, ανακοίνωσε επίσημα τις πληροφορίες εμβέλειας του πυραύλου αέρος-αέρος εκτός οπτικού βεληνεκούς Meteor, τον οποίο αγόρασε μαζί με τα μαχητικά αεροσκάφη Rafale.
Έχει εμβέλεια 200 χιλιόμετρα, βάρος 190 κιλά, μήκος 3,65 μέτρα, διάμετρο 178 χιλιοστά και ταχύτητα 4+ Mach, ενώ έχει ένα ενεργό ραντάρ και έχει πολύ πιο προηγμένα χαρακτηριστικά από το AIM-120 AMRAAM, το οποίο είναι το πρότυπο BVRAAM των αεροπορικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ.
Ο πύραυλος METEOR, ο οποίος μένει στον αέρα για πολύ περισσότερο χρόνο χάρη στο σύστημα πρόωσης RamJet, έχει σχεδόν 3 φορές το βεληνεκές του πυραύλου AIM-120.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
- Πολεμική Κεφαλή: High Explosive Blast Fragmentation
- Εμβέλεια: 200 km
- Βάρος: 190 kg
- Μήκος: 3.65 m
- Διάμετρος: 17.8 cm
- Ταχύτητα: ˃4 Mach
- Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: Rafale
Ο συνδυασμός της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ελληνικών F-16 (σύμφωνα με την Lockheed Martin, η Ελλάδα θα διαθέτει τότε τα πλέον προηγμένα F-16 στην Ευρώπη) σε συνδυασμό με τα Rafale, θα προσδώσει στην Ελλάδα ένα αξιοσημείωτο ποιοτικό πλεονέκτημα και θα εξασφαλίσει την κυριαρχία της Πολεμικής Αεροπορίας σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.
Mε την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 στο επίπεδο VIPER και την ενισχυμένη 332 Μοίρα «Γεράκι» με τα 24 Rafale F3R, τα μαχητικά που θ’ ανταλλάσσουν δικτυοκεντρικά δεδομένα μέσω του Link 16 και του ραντάρ AESA, θα είναι συνολικά 108. Μια σημαντική δύναμη με πολλά επιπλέον asset που προσφέρονται από την πλειάδα των αισθητήρων που φέρουν.
Πύραυλος ramjet ASN4G
Δεδομένης της καθυστέρησης του προγράμματος SCAF (Future Air Combat System) και των κινδύνων που είναι πιθανό να αντιμετωπίσει, από τώρα έως την έναρξη λειτουργίας του (μέχρι το 2040, αν είναι πολύ αισιόδοξος), η Γαλλία θα πρέπει να αναπτύξει ένα νέο πρότυπο Rafale για να εγγυηθεί τη συνέχεια της αερομεταφερόμενης συνιστώσας της πυρηνικής αποτροπής της, η οποία θα βασίζεται στον υπερηχητικό πύραυλο ramjet ASN4G την επόμενη δεκαετία.
Σύμφωνα με ξένο μέσο ενημέρωσης, ο ASN4G θα ενσωματωθεί στο NGF (μαχητικό αεροσκάφος νέας γενιάς του SCAF) δέκα έως δεκαπέντε χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του, σύμφωνα με το πρότυπο F5 του Rafale, «το οποίο μας υποχρεώνει να δείξουμε για αυτήν τη συσκευή μια συγκεκριμένη απαίτηση σε όρους φιλοδοξίας, ώστε η ικανότητα διείσδυσής του να παραμείνει αξιόπιστη, τουλάχιστον μέχρι το 2060», αναφέρει.
Σύμφωνα με τον στρατηγό Stéphane Mille, Αρχηγό του Επιτελείου ΑΑΕ, το πρότυπο F4 θα αποτελέσει την πρώτη γενιά συνδεσιμότητας και το F5 θα είναι η δεύτερη γενιά, η οποία θα παρέχει πιο ασφαλή συνδεσιμότητα.
Όταν βγει το πρότυπο F5, το αεροπλάνο θα είναι πολύ διαφορετικό. Το ραντάρ, τα ηλεκτρονικά αντίμετρα και ο υπολογιστής που απαιτείται για συνδεσιμότητα θα έχουν τροποποιηθεί. Ωστόσο, οι υπολογιστικές ικανότητες για την επεξεργασία εκατοντάδων χιλιάδων πληροφοριών, απαιτούν καλωδιώσεις που το Rafale όπως το ξέρουμε σήμερα δεν είναι ικανό να υποστηρίξει.