Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Πλήρες “αδιέξοδο” για το “Admiral Kuznetsov”! Γιατί κινδυνεύει το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας- Δεν μπορεί να αναπτυχθεί

Η ηγεσία του Ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού και οι ναυπηγοί, προσπαθούν να μεταθέσουν την ευθύνη ο ένας στον άλλον, για τη μεταφορά του μοναδικού ρωσικού αεροπλανοφόρου, του «Admiral Kuznetsov», σε κρίσιμη κατάσταση.

Το μοναδικό ρωσικό αεροπλανοφόρο, το βαρύ αεροπλανοφόρο «Admiral Kuznetsov», βρίσκεται σε ερειπωμένη κατάσταση. Το πλοίο βρίσκεται στο 35ο εργοστάσιο επισκευής πλοίων στο Μούρμανσκ.

Σύμφωνα με ξένο μέσο ενημέρωσης, οι Ρώσοι αποφάσισαν να μεταφέρουν το πλοίο από την αποβάθρα σε μία από τις προβλήτες του εργοστασίου επισκευής πλοίων, για να συνεχίσουν τις εργασίες επισκευής.

Ωστόσο, ακόμη και στο στάδιο της προετοιμασίας για κίνηση, αποδείχθηκε ότι το αεροπλανοφόρο δεν ήταν σε θέση να κινηθεί μόνο του. Έγινε προσπάθησε επίσης, να κινηθεί με τη βοήθεια πολλών ρυμουλκών, αλλά και αυτό ήταν αδύνατο, λόγω της κρίσιμης κατάστασης του κύτους του πλοίου.

Οι επισκευαστές πλοίων προειδοποίησαν την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού ότι, η κατάσταση του «ναύαρχου Kuznetsov» δεν επιτρέπει την ανάπτυξή του λόγω της μεγάλης πιθανότητας να βυθιστεί ή να ανατραπεί.

Κατά την εξέταση, διαπιστώθηκε ότι οι μεταλλικές κατασκευές κάτω από το τρίτο κατάστρωμα του πλοίου είχαν διαβρωθεί σημαντικά. Τα αμπάρια είναι γεμάτα με λασπωμένο νερό, γεγονός που καθιστά αδύνατη τη λεπτομερή εξέταση του πλοίου από το εσωτερικό.

Την ίδια στιγμή, Ρώσοι αξιωματούχοι του 35ου εργοστασίου επισκευής πλοίων και της διοίκησης του στόλου (Northern), προσπαθούν να μεταθέσουν την ευθύνη ο ένας στον άλλο. Η Υπηρεσία Πληροφοριών Άμυνας πρόσθεσε ότι, τώρα είναι αδύνατο να διαπιστωθεί ποιος ακριβώς αποφάσισε να μετακινήσει το πλοίο.

Η διοίκηση του ρωσικού στόλου επέβαλε κυρώσεις 1,5 δισεκατομμυρίων ρουβλίων (περίπου 2,1 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), στη διοίκηση του εργοστασίου για μη τήρηση των προθεσμιών επισκευής και μη τήρηση της σύμβασης.

Και η διοίκηση της εταιρείας πιστεύει ότι, το εργοστάσιο δεν φταίει που έφερε το πλοίο στην τωρινή του κατάσταση: «οι πιθανότητες είναι οι στρατιωτικοί εκπρόσωποι στο εργοστάσιο, που επέβλεπαν την πρόοδο των εργασιών, να κριθούν ένοχοι», αναφέρει.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία πληροφοριών, δεν υπάρχουν καν κατά προσέγγιση προθεσμίες για την ολοκλήρωση της επισκευής του Admiral Kuznetsov και την επιστροφή του σε υπηρεσία.

Η περίπτωση του Kuznetsov

Το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας, το Admiral Kuznetsov έχει βρεθεί στο σκηνικό και άλλων ατυχημάτων. Τον Οκτώβριο του 2018, το κατάστρωμά του υπέστη ζημιά από έναν γερανό που έπεσε πάνω του καθώς το πλοίο επισκευαζόταν. Τον Δεκέμβριο του 2019, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πάνω από δώδεκα τραυματίστηκαν μετά από πυρκαγιά που είχε ξεκινήσει στο αμπάρι.

Το αεροπλανοφόρο κατακλύζεται από ατυχία από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το 1991. Ωστόσο, θα πρέπει  να μην επικεντρωθούμε τόσο στο άτυχο αεροπλανοφόρο όσο στις ελλείψεις υποδομής, που έχουν απογοητεύσει και συνεχίζουν να μαστίζουν τον ρωσικό στόλο.

Τα προβλήματα του συστήματος στρατιωτικής συντήρησης και εκσυγχρονισμού της Ρωσίας, δεν είναι καινούργια και είναι εμφανή τώρα, καθώς ο στρατός της έχει υπολειπόμενη απόδοση στην Ουκρανία. 

Κατά τη σοβιετική περίοδο, η περισσότερη χρηματοδότηση επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη και παραγωγή πλοίων, με ελάχιστα να περισσεύουν για τη συνήθη συντήρηση. Η ιδιωτικοποίηση της ρωσικής ναυπηγικής βιομηχανίας και συντήρησης στη δεκαετία του 1990, έφερε διαφθορά και αναποτελεσματικότητα, και πολλά πλοία χάθηκαν καθώς σκούριασαν στην προβλήτα ή υπέστησαν ατυχήματα.

Για την καταπολέμηση αυτών και άλλων προβλημάτων, ο Πρόεδρος  Πούτιν, εξέδωσε εκτελεστικό διάταγμα τον Μάρτιο του 2007, για τη δημιουργία της United Shipbuilding Company (USC), μιας ιδιωτικής ανώνυμης εταιρείας που ανήκει εξ ολοκλήρου στη ρωσική κυβέρνηση. Αυτή η νέα εταιρεία-ομπρέλα, θα διαχειρίζεται όλες τις στρατιωτικές συμβάσεις κατασκευής, συντήρησης και επισκευής. 

Τα θέματα του Kuznetsov αντικατοπτρίζουν τις δομικές ελλείψεις στο πρόγραμμα επισκευής και εκσυγχρονισμού της Μόσχας. Επιπλέον, η γενική επισκευή της μέσης ηλικίας μιλά για την ανεπαρκή υποδομή που κληρονόμησε το ρωσικό ναυτικό για να διατηρεί τα πλοία του σε υπηρεσία, να τα συντηρεί και να τα αναβαθμίζει. 

Η απώλεια του 2018 της πλωτής αποβάθρας PD-50, της μόνης αρκετά μεγάλης για να χειριστεί τα μεγαλύτερα ναυτικά πλοία, ανάγκασε έναν απολογισμό: το σχέδιο εκσυγχρονισμού της Μόσχας εξαρτάται από τις υποδομές.

Επένδυση σε υποδομές

Η Μόσχα έχει διαγράψει αρκετούς από τους μεγάλους «μαχητές» της στην επιφάνεια του γαλάζιου νερού, όπως τα πυρηνοκίνητα μαχητικά καταδρομικά κλάσης Kirov Admiral Lazarev και Admiral Ushakov , αλλά αποφάσισε να επενδύσει πρώτα σε υποδομές και μετά να αναβαθμίσει στο Kuznetsov και το Kirov  καταδρομικό κλάσης Admiral Nakhimov (και πιθανώς τελικά το καταδρομικό της κλάσης Kirov Peter the Great ). 

Η διατήρηση των μεγάλων εξέδρων, αντικατοπτρίζει το κύρος (και τις παγίδες) της Ρωσίας ως μεγάλης δύναμης, αλλά η Μόσχα επίσης δεν θέλει να χάσει το Kuznetsov την ικανότητα της ναυτικής αεροπορίας καθώς εξετάζει νέα αεροπλανοφόρα και μεγάλα αμφίβια  πλοία ελικοπτέρων την επόμενη δεκαετία. 

Ακόμη και με δύο βήματα μπροστά και ένα βήμα πίσω, η Ρωσία επενδύει στην υποδομή συντήρησης και εκσυγχρονισμού της. Ενώ οι διαχρονικές προκλήσεις της διαφθοράς, των ατυχημάτων και της χρηματοδότησης παραμένουν, η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών μπορεί να αποφέρει οφέλη στο μέλλον.

 Ίσως, αυτός είναι ο λόγος που ο Σόιγκου διπλασίασε τις προσπάθειες στο 35ο εργοστάσιο επισκευής πλοίων και γιατί η Μόσχα αρνήθηκε να διαγράψει το  «Kuznetsov» . Φυσικά, το κόστος του πολέμου στην Ουκρανία και ο αντίκτυπος των οικονομικών κυρώσεων, θα απαιτήσουν σκληρές επιλογές από το Κρεμλίνο, οι οποίες θα μπορούσαν να καθυστερήσουν περαιτέρω το «Kuznetsov» και να επιδεινώσουν τα αιώνια δεινά του ρωσικού ναυτικού.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Βίντεο του ΓΕΕΘΑ με τα “βατράχια μας” ως απάντηση στο παραμύθι των γειτόνων “θα έρθουμε ένα βράδυ ξαφνικά” και στους Τούρκους “ψαράδες” του Αιγαίου

Στις 18 Ιουλίου 2024 αναφέρθηκε η παρουσία Εξήντα Τούρκων ψαράδων στο Αιγαίο με 5 από αυτούς γύηρω από την Ζουράφα-Οι...