"Η Ουκρανία αντεπιτίθεται! Η κύρια ναυτική βάση και ο τερματικός σταθμός πετρελαίου της Ρωσίας δέχεται επίθεση. Τα θαλάσσια drones είναι κυρίως ύποπτα", είναι ο τίτλος άρθρου έγκριτου Διεθνούς ΜΜΕ του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:
"Μετά την επίθεση στο λιμάνι της Σεβαστούπολης της Κριμαίας στα τέλη Οκτωβρίου, τα ουκρανικά θαλάσσια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα μπορούσαν να επιστρέψουν στη δράση.
Ένα drone που πιστεύεται ότι είχε αναπτυχθεί από την Ουκρανία φέρεται να επιτέθηκε στη ρωσική ναυτική βάση του Novorossiysk, στις 18 Νοεμβρίου.
Τα ρωσικά μέσα μαζικής ενημέρωσης είχαν κατακλυστεί από μη επαληθευμένα πλάνα από μια επίθεση αυτοκτονίας στη θάλασσα στο λιμάνι Sheskharis στο λιμάνι Novorossiysk της Μαύρης Θάλασσας της Ρωσίας.
Το βίντεο καταγράφηκε στο κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης που ήταν τοποθετημένο στο λιμάνι. Το Novorossiysk είναι μια σημαντική ρωσική ναυτική βάση και φιλοξενεί τερματικό σταθμό πετρελαίου.
Παρόλο που το βίντεο δεν αποκάλυψε ακριβώς ποιο θαλάσσιο drone χρησιμοποιήθηκε για την επίθεση, στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες είπαν ότι έμοιαζε με αυτό που χρησιμοποιήθηκε για την επίθεση στη Σεβαστούπολη τον περασμένο μήνα.
Η Ουκρανία γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του ναυτικού πολέμου.Η δεύτερη επίθεση με drones USV πραγματοποιήθηκε σήμερα.Τα drones επιτέθηκαν στο λιμάνι Sheskharis στο Novorossiysk της Ρωσίας, ιδιοκτησίας της Transneft. Συνεχίστε να χτυπάτε τα ρωσικά λιμάνια, θα ακρωτηριάσει την επιμελητεία, αναφέρει το παραπάνω twitter.
Στα τέλη Οκτωβρίου, σκάφη τύπου drone με εμβέλεια περίπου 500 μιλίων, χρησιμοποιήθηκαν από την Ουκρανία σε ένα άνευ προηγουμένου χτύπημα στη βάση του ρωσικού ναυτικού στη Σεβαστούπολη.
Η επίθεση προκάλεσε την οργή της Ρωσίας η οποία κατηγόρησε το Ηνωμένο Βασίλειο ότι παρείχε στην Ουκρανία αυτά τα θαλάσσια μη επανδρωμένα σκάφη, αποκαλώντας την «τρομοκρατική επίθεση».
Ο χρόνος της επίθεσης είναι σημαντικός καθώς η Ρωσία επιχειρεί να καταστρέψει την ενεργειακή υποδομή της Ουκρανίας, την οποία θεωρεί «στρατιωτικούς στόχους». Στις 18 Νοεμβρίου, αρκετές περιοχές της εμπόλεμης χώρας ήταν χωρίς ρεύμα λόγω ενός μπαράζ πυραύλων που χτυπούσαν στόχους σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Η Ουκρανία ισχυρίστηκε ότι η προηγούμενη θαλάσσια επίθεση με μη επανδρωμένα σκάφη κατέστρεψε τρία ρωσικά πλοία, έναν ισχυρισμό που η Ρωσία απέρριψε. Ωστόσο, η εν λόγω ενέργεια είχε ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των επιχειρήσεων του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας στη Σεβαστούπολη και την Κριμαία, όπου εδρεύει αυτός.
Όχι μόνο αυτό, σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, ο διορισμένος από τη Ρωσία κυβερνήτης της Κριμαίας ανακοίνωσε ότι «εκτελούνται οχυρωματικές εργασίες στο έδαφος της Κριμαίας υπό τον έλεγχό μου για να εγγυηθούμε την ασφάλεια όλων των Κριμαίων».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κριμαία και η Μαύρη Θάλασσα χρησιμοποιήθηκαν ως περιοχές εκτόξευσης πυραυλικών επιθέσεων τις πρώτες ημέρες της εισβολής. Ωστόσο, η Ουκρανία επιτίθεται όλο και περισσότερο στις περιοχές τώρα.
Με τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας (AFU) να ανακαταλαμβάνουν τη Χερσώνα, η θέση της Ρωσίας θα μπορούσε να γίνει πιο εύθραυστη.
Στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας της Ρωσίας, το Novorossiysk είναι μια σημαντική ναυτική βάση και τερματικός σταθμός πετρελαίου. Είναι πιο μακριά από την Οδησσό παρά από τη Σεβαστούπολη.
Ακριβώς όπως οι Ρώσοι πίστευαν ότι η γέφυρα της Κριμαίας ήταν μακριά από την εμβέλεια της Ουκρανίας έως ότου δέχτηκε επίθεση, προηγουμένως θεωρούνταν ότι το Νοβοροσίσκ ήταν πέρα από την εμβέλεια των ουκρανικών επιδρομών.
Η Ρωσική Μαύρη Θάλασσα υπό επίθεση;
Με τις αυξανόμενες επιθέσεις, τα λιμάνια που παρείχαν ασφαλές λιμάνι για τη ρωσική θαλάσσια δραστηριότητα αντιμετωπίζουν τώρα μια άμεση απειλή επίθεσης από τη θάλασσα.
Ελλείψει οχημάτων εκτόξευσης πυραύλων πολύ μεγάλου βεληνεκούς, τα θαλάσσια μη επανδρωμένα αεροσκάφη αποτελεί το όπλο μεγάλης εμβέλειας για τους Ουκρανούς για να χτυπήσουν στόχους βαθιά μέσα στο ρωσικό έδαφος.
Το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό, λοιπόν, φαίνεται να γνωρίζει τους κινδύνους των θαλάσσιων drones που συγκεντρώνει και λειτουργεί η Ουκρανία.Η ναυτική βάση φιλοξενεί πολλά πολεμικά πλοία και υποβρύχια που έχουν αναπτυχθεί κατά της Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένων των υποβρυχίων κλάσης Kilo που μπορούν να εκτοξεύσουν πυραύλους κρουζ Kalibr στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με το OSINT και τον Ναυτικό Αναλυτή HI Sutton, αρκετά μεγάλα αποβατικά πλοία έπλευσαν επίσης στη Μαύρη Θάλασσα προετοιμάζοντας την εισβολή. Πολλά από τα πλοία βρίσκονταν στο λιμάνι, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία ραντάρ.
Ενώ η Ουκρανία δεν ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, ορισμένες ρωσικές πηγές ανέφεραν ότι το θαλάσσιο drone ανήκε στην AFU. Ορισμένες αναφορές ισχυρίστηκαν επίσης ότι Ρώσοι ειδικοί εξέτασαν τα συντρίμμια του drone και είπαν ότι ήταν το ίδιο μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για την επίθεση στη Σεβαστούπολη.
Ωστόσο, οι EurAsian Times δεν μπόρεσαν να επαληθεύσουν ανεξάρτητα αυτούς τους ισχυρισμούς.
Η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει πιο επισφαλής για τη Ρωσία τώρα που η Ουκρανία αποφάσισε να δημιουργήσει τον πρώτο στόλο ναυτικών drones στον κόσμο.
Στις 11 Νοεμβρίου, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Volodymyr Zelensky ξεκίνησε το έργο UNITED24 για τη χρηματοδότηση του φιλόδοξου ναυτικού σχεδίου drone.
Ο λογαριασμός Twitter του ιστότοπου συγκέντρωσης κεφαλαίων ανέβασε ένα βίντεο στο Twitter με το μήνυμα:
«Η Ουκρανία δημιουργεί τον πρώτο στόλο ναυτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον κόσμο έτσι, ξεκινάμε τον μεγαλύτερο έρανο μέχρι σήμερα. Θα προστατεύσει τα ουκρανικά ύδατα, θα αποτρέψει το χτύπημα των πόλεων από πυραύλους και θα βοηθήσει στο ξεκλείδωμα των διαδρόμων για πολιτικά πλοία που μεταφέρουν σιτηρά».
Επιπλέον, ο Αντιναύαρχος Oleksiy Neizhpapa, Διοικητής των Ναυτικών Δυνάμεων του Ουκρανικού Ναυτικού, ισχυρίστηκε ότι αυτά τα ναυτικά drones έχουν ήδη αποδειχθεί αποτελεσματικά και έχουν την ικανότητα να αλλάξουν την πορεία των γεγονότων στη Μαύρη Θάλασσα."
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι ο Ρωσικός στόλος της Μαύρης θάλασσας δέχθηκε την δεύτερη επίθεση από Ουκρανικά θαλάσσια drone USV, μέσα σε χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει νέες αναταράξεις στην ήδη κλυδωνισμένη Ρωσική στρατιωτική ιεραρχία, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων που είχε.
Το γεγονός μάλιστα προσλαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, αν ληφθεί υπόψιν το γεγονός ότι το λιμάνι του Novorossiysk δεν βρίσκεται στην Κριμαία αλλά κοντά στην αζοφική θάλασσα, δηλαδή σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση από την Οδησσό ,από ότι η Σεβαστούπολη η οποία δέχθηκε την πρώτη επίθεση με ουκρανικά USV τον Οκτώβριο.
Οι Ουκρανοί μας δείχνουν το δρόμο για την αποτελεσματικότητα των θαλασσίων drones (USV) .Εμείς τι ανάλογο κάνουμε για το Αιγαίο;
Υπόψιν ότι τα USV θα μπορούν να έχουν αποστολές όπως, επίθεση κατά εχθρικών πολεμικών πλοίων, διενέργεια αναγνωρίσεων μεγάλης εμβέλειας, παράκτια επιτήρηση, συνοδεία εμπορικών πλοίων, καθώς και αποτροπή εχθρικών αμφίβιων επιχειρήσεων, γεγονός που καθιστούν επιτακτική την απόκτηση τους σε μεγάλους αριθμούς από την χώρα μας.
Για το επιτακτικό θέμα ΑΜΕΣΗΣ αγοράς σε μεγάλους αριθμούς UAV-UCAV-USV-DRONES KAMIKAZI από τη χώρα μας έχουμε αναφερθεί σε πάνω από δέκα άρθρα μας τα τελευταία 2 χρόνια.
Ας οραματιστούμε την εικόνα όπου κατά ταχύπλοων σκαφών γεμάτα με τούρκους πεζοναύτες τα οποία θα κινούνται προς τις ακτές ενός νησιού μας, εκτοξευθούν μαζικά UAV και USV.
Τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια τόσο σε απώλειες όσο και στο ηθικό των επιτιθέμενων τούρκων.
Θα πρέπει επίσης να αντιληφθούμε, ότι UCAV – USV μας δίνουν τη δυνατότητα προσβολής αναλόγως του βεληνεκούς τους, να προσβάλουμε στόχους στρατιωτικούς και μη, τόσο στα μικρασιατικά παράλια όσο και στο εσωτερικό της Τουρκίας.
Το "αδιέξοδο" για την Τουρκία των λιμανιών της στα μικρασιατικά παράλια
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τουρκικά λιμάνια στα μικρασιαστικά παράλια βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα νησιά μας στο Αιγαίο, και πως προσβολή τους με θαλάσσια ή εναέρια drones καμικάζι από εμάς όχι μόνο κατά τουρκικών πλοίων, αλλά κατά σταθερών στόχων σημαντικής αξίας, όπως η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη τους, οι εγκαταστάσεις καυσίμων και πυρομαχικών τους, θα έγερνε σε μεγάλο βαθμό την πλάστιγγα μιας στρατιωτικής αναμέτρησης στο Αρχιπέλαγος με τους Τούρκους υπέρ μας.
Ο λόγος προφανής. Που θα κατέφευγαν για ανεφοδιασμό και επισκευή τουρκικά πολεμικά πλοία μετά από μια αεροναυμαχία στο Αιγαίο, όταν θα είχαμε καταστρέψει νωρίτερα τις κρίσιμες εγκαταστάσεις στα λιμάνια τους στα μικρασιατικά παράλια;
Η μόνη οδός για τον τουρκικό στόλο θα ήταν από το λιμάνι ναι της Αττάλειας και νοτιότερα, την ώρα που ο κύριος όγκος των τουρκικών ναυπηγείων και λιμανιών είναι η περιοχή των στενών και της Κω/πολης, τα μικρασιατικά παράλια και αυτά της Μαύρης θάλασσας.
Χωρίς όμως πολεμικό ναυτικό η Τουρκία θα ήταν αδύνατο να ενεργήσει κατά των νησιών μας στο Αιγαίο, αφού η οποιαδήποτε αεροκίνητη ενέργεια σε αυτά θα έσβηνε σταδιακά, υπό το βάρος "βαριών ενισχύσεων μας", με άρματα και αυτοκινούμενα πυροβόλα από τη ηπειρωτική Ελλάδα που θα κατέφθαναν με τον στόλο μας.
Είναι προτιμότερο η Ελλάδα ,να έχει 1 λιγότερο μαχητικό αεροσκάφος F-16, που σύμφωνα με πρόσφατες τιμές αγοράς από την Βουλγαρία 1 Αμερικανικό F-16 BLOCK70, κοστίζει μαζί με τα οπλικά του συστήματα 200 εκατομμύρια δολάρια και με τα ίδια χρήματα να αγοράσει 200 UCAV περίπου ή 800 USV.
Αυτό το λέμε αφού σύμφωνα με τρέχουσες τιμές για παράδειγμα, ένα τουρκικό Bayraktar κοστίζει περίπου 1.000.000 δολάρια, οπότε και οι τιμές UCAV ανάλογων δυνατοτήτων συμμαχικών κρατών δεν θα αποκλίνουν σημαντικά, ενώ ένα Ουκρανικό UCV κοστίζει 250.000 δολάρια.
Η Ελλάδα με το πλήθος των νήσων, ενδιάμεσων νήσων, μικρονήσων και βραχονησίδων που διαθέτει στο Αιγαίο έχει ανάγκη να διαθέτει στο οπλοστάσιό της πληθώρα οπλικών συστημάτων, μεγάλης ακρίβειας και φονικότητας προκειμένου να αντιμετωπίσει την τουρκική επιθετικότητα.
Τέλος τα UAV καμικάζι και USV, εκτός των παραπάνω χαρακτηριστικών, διαθέτουν ως επιπλέον πλεονεκτήματα το χαμηλό κόστος κατασκευής αλλά και τη δυνατότητα να ενταχθούν στα πλαίσια της παλλαϊκής άμυνας της χώρας μας, έχοντας ως χειριστές τους ακόμη και τον άμαχο πληθυσμό μας στο Αιγαίο.