Η έκθεση SAHA Expo Defense, Aviation and Space Industry Fair, που διοργανώθηκε από την Defense and Aerospace (SAHA) Istanbul, το μεγαλύτερο βιομηχανικό σύμπλεγμα της Ευρώπης, ξεκίνησε πρόσφατα. Ενώ οι τελευταίες τεχνολογίες εκτέθηκαν στην έκθεση, μια από τις τουρκικές εταιρείες όπλων, η Sarsılmaz, παρουσίασε το «Μη επανδρωμένο πολεμικό ρομπότ».
ΕΘΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Αναφέρθηκε ότι 250 ξένες εταιρείες από 57 διαφορετικές χώρες και 750 εγχώριες εταιρείες από την Τουρκία συμμετείχαν στην έκθεση, η οποία ονομάζεται το μεγαλύτερο βιομηχανικό cluster της Ευρώπης.
Τούρκοι αξιωματούχοι δήλωσαν σχετικά με την έκθεση ότι, παρουσιάστηκαν προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας και καινοτόμες λύσεις.
Επιπλέον, οι αξιωματούχοι Άμυνας και Αεροπορίας (SAHA) που φιλοξένησαν την έκθεση, δήλωσαν ότι σκοπός όλων των εργασιών είναι μια εθνική τεχνολογική κίνηση για λογαριασμό της Τουρκίας και ότι, εργάζονται για την ανάπτυξη εγχώριων και εθνικών συστημάτων.
Συγκεντρώνοντας κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας και τουρκικές εταιρείες, η έκθεση συγκέντρωσε παγκόσμιους αμυντικούς γίγαντες όπως οι Leonardo UK, Thales, Dassault Systemes, Barzan, Motor Sich, Ivchenko-Progress και Τουρκικές εταιρείες όπως οι Baykar, Aselsan, Tusaş. , Roketsan, Otokar συγκεντρώθηκαν και παρουσίασαν τις τεχνολογίες τους.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
Τουρκικής κατασκευής Unmanned Aerial Vehicle (UAV) και Armed Unmanned Aerial Vehicle (SİHA), που αναφέρονται σε όλο τον κόσμο, ειδικά μετά τις συγκρούσεις μεταξύ Ρωσίας, Ουκρανίας και Αζερμπαϊτζάν-Αρμενίας, τράβηξαν επίσης την προσοχή σε αυτή την έκθεση.
Εκτός από όλα αυτά, η Sarsılmaz, η εταιρεία όπλων που ιδρύθηκε κατά την Οθωμανική Αυτοκρατορία, έγινε το επίκεντρο της προσοχής παρουσιάζοντας το «Μη επανδρωμένο ρομπότ μάχης» στην έκθεση.
Παρουσιάστηκε ως Sarsılmaz Sarbot Unmanned Combat Robot, το ρομπότ λέγεται ότι είναι εγχώριο και εθνικό, από τον σερβοκινητήρα μέχρι το λογισμικό του.
Το πρώτο μη επανδρωμένο ελικόπτερο
Οι Τούρκοι όπως έχουμε κατά κόρον τονίσει σε πληθώρα άρθρων μας, εδώ και 2 χρόνια κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, έχουν στραφεί στον τομέα ανάπτυξης μη επανδρωμένων συστημάτων, με αποτέλεσμα να παίρνει επικίνδυνη τροπή η ραγδαία αύξηση των δυνατοτήτων των τουρκικών UAV για την Ελλάδα.
Η τουρκική εταιρεία μηχανικών Titra, επιλέχθηκε να λάβει κρατικές επιδοτήσεις για τη φιλοδοξία της να παράγει το πρώτο μη επανδρωμένο ελικόπτερο της χώρας, το Alpin.
Η κυβέρνηση της Άγκυρας έχει συμπεριλάβει το πρόγραμμα στον «επενδυτικό κατάλογο των περιφερειακών προτεραιοτήτων». Αυτό σημαίνει ότι, το πρόγραμμα θα υποστηριχθεί από κυβερνητικά κίνητρα.
Το ελικόπτερο μεγάλης εμβέλειας Alpin, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για στρατιωτικούς και πολιτικούς σκοπούς όσο και για αποστολές διάσωσης. Η σχεδίαση του Alpin βασίζεται στον επανδρωμένο ιταλικό εξαιρετικά ελαφρύ ελικόπτερο Heli-Sport CH-7.
Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: Ο τουρκικός σχεδιασμός επίθεσης στο Αιγαίο και η επιτακτικότητα άμεσης απόκτησης σε μεγάλους αριθμούς UAV από την Ελλάδα, αναφέραμε ότι η χώρα μας είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια με μία σειρά αγοράς εξοπλιστικών συστημάτων αιχμής, ιδίως σε πολεμική αεροπορία και πολεμικό ναυτικό έχει αναβαθμίσει κατακόρυφα την αποτρεπτική της ικανότητα.
Ωστόσο στο θέμα προμήθειας σε μεγάλους αριθμούς, UAV, UCAV, USV, drone καμικάζι και Unmanned Ground Vehicle, δεν υπάρχει ανάλογη πρόοδος, δημιουργώντας επικίνδυνη ανισσοροπία σε σχέση με την Τουρκία, η οποία κυριολεκτικά "καλπάζει" στον συγκεκριμένο τομέα.
Το ελικόπτερο έχει μήκος 7 m, πλάτος 1,5 m, ύψος 2,35 m και διάμετρο ρότορα 6,28 m. Έχει άδειο βάρος 340 κιλά και μεταφέρεται εύκολα με όχημα. Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο, μπορεί να μεταφέρει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 200 kg συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων.
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο Alpin, μπορεί να μεταφέρει πολλαπλά ωφέλιμα φορτία και να μεταδίδει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στους χειριστές. Διαθέτει ένα κανάλι δορυφορικής επικοινωνίας ευρείας ζώνης, που υποστηρίζει λειτουργίες σε απομακρυσμένες περιοχές.
Τα άλλα χαρακτηριστικά της Alpin περιλαμβάνουν ένα πλήρως περιττό σύστημα αυτόματου πιλότου στο αεροσκάφος, πλήρως αυτόνομο σύστημα απογείωσης και προσγείωσης, δυνατότητα δικτύου τηλεχειρισμού εδάφους, δυνατότητα προσγείωσης με αυτόματη περιστροφή και έλεγχο πτήσης υψηλής απόδοσης.
Η Ελλάδα έχει «μείνει πίσω» στον συγκεκριμένο τομέα σε σχέση με την Τουρκία.
Ωστόσο το γεγονός ότι είναι σύμμαχος με τις ΗΠΑ-Ισραήλ και ανήκει στην ΕΕ (Pesco), τις δίνουν την δυνατότητα αν κινηθεί γρήγορα, να υπερκαλύψει το χαμένο έδαφος σε σχέση με την Τουρκία.