Ένοπλες Συρράξεις

Jaguar MAX: “Μητέρα” όλων των αναβαθμίσεων για την Ινδική Πολεμική Αεροπορία

Το μαχητικό αεροσκάφος Jaguar, αποτελεί κυρίαρχο πλεονέκτημα στον στόλο της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF) εδώ και δεκαετίες. Με την αποκάλυψη της σουίτας αναβάθμισης Jaguar, που ονομάζεται Jaguar MAX (Mothership for Augmented Xploitation), το μαχητικό παραμένει επίκαιρο, ακόμη και μετά από 40 χρόνια από την εισαγωγή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σχέδιο απόσυρσης του αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται μόνο από την IAF, έχει τεθεί σε αναμονή. Η Ινδία έχει υιοθετήσει τα μαχητικά-βομβαρδιστικά Jaguar για την παράδοση πυρηνικών βομβών βαρύτητας, καθιστώντας τα ένα ουσιαστικό μέρος της πυρηνικής τριάδας της.

Έχει επίσης, αγοράσει δύο προσομοιωτές από την Hindustan Aeronautics Limited (HAL) για αυτό το μαχητικό αεροσκάφος.

Η IAF είχε αποφασίσει να αποσύρει το μαχητικό αεροσκάφος ξεκινώντας από το 2023. Ωστόσο, το Aero Show 2019 παρουσίασε τη σουίτα αναβάθμισης Jaguar, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορεί να υπάρχει ακόμα λίγος χρόνος μέχρι να μπορέσει τελικά η IAF να αποχαιρετήσει αυτό το μαχητικό.

Το πρόγραμμα Jaguar Max, γνωστό και ως Display Attack Ranging Inertial Navigation-III Plus (DARIN III+) ή post-DARIN-III περιλαμβάνει νέα ηλεκτρονικά συστήματα, ένα πιλοτήριο και ένα μοντέλο της βαριά οπλισμένης αναβαθμισμένης επίγειας επίθεσης Jaguar (Jaguar MAX), αεροσκάφη που προσφέρονται για τον ινδικό στόλο Jaguar S/M/B (I).

Η Jaguar MAX θεωρείται η μητέρα όλων των αναβαθμίσεων που έχουν γίνει μέχρι στιγμής σε αυτό το γερασμένο αεροσκάφος.  Το Jaguar MAX περιλαμβάνει ένα ραντάρ Elta EL/M-2052 Active Electronically Scanned Array (AESA), έναν παρεμβολέα ευρείας ζώνης βασισμένο σε AESA, έναν συνδυασμένο αναμεταδότη ερωτήσεων, ένα σύστημα διαχείρισης πτήσης, ένα ρυθμιζόμενο πιλοτήριο με οθόνη μεγαλύτερης περιοχής, φωνή σύστημα εντολών, οθόνη τοποθετημένη στο κράνος, σύνδεσμος δεδομένων ζώνης L για αποστολές μεγάλης εμβέλειας, INS που υποστηρίζεται από GAGAN/GPS/GLONASS.

Jaguar Max

Τα τζάγκουαρ πετούν χαμηλά και γρήγορα, παραδίδοντας πυρομαχικά με ένα μόνο πέρασμα πριν επιστρέψουν στη βάση. Αυτές οι λειτουργίες απαιτούν αυξημένη ισχύ κινητήρα, την οποία το αεροπλάνο χάνει εδώ και αρκετά χρόνια. Η IAF, η οποία είχε προγραμματίσει νωρίτερα να προχωρήσει σε αναβάθμιση κινητήρα, εγκατέλειψε το πρόγραμμα λόγω ανησυχιών σχετικά με το κόστος.

Το Jaguar MAX αναμένεται να μεταφέρει και να εκτοξεύσει μια ποικιλία αεροεκτοξευόμενων όπλων επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένου  νέας γενιάς πυρομαχικών ακριβείας, πέντε έξυπνων αντιαρματικών βομβών πολλαπλών κεφαλών με αισθητήρες, μιας νέας -κατευθυνόμενη με λέιζερ βόμβα γενιάς, 16 αιωρούμενα ελαφριά έξυπνα όπλα κατά  αεροδρομίου, ένα πύραυλο κατά πλοίων, δύο πύραυλοι αέρος-αέρος μικρής εμβέλειας νέας γενιάς.

Ωστόσο, ο κινητήρας εξακολουθεί να είναι ένα επώδυνο σημείο στη λειτουργία του αεροσκάφους και υπάρχουν ελάχιστες λεπτομέρειες για το πώς το αεροσκάφος θα επιτύχει αυτές τις δυνατότητες. 

 Η Jaguar είναι εδώ για να μείνει

Σύμφωνα με τον Thakur ( βετεράνος πιλότος), η Jaguar εξακολουθεί να είναι σημαντική καθώς έχει εξαιρετική ορατότητα στο πιλοτήριο που κάνει βαθιά είσοδο σε αντίπαλη περιοχή κάτω από την εμβέλεια ανίχνευσης ραντάρ. Λέει ότι το αεροσκάφος έχει εξαιρετική εμβέλεια μάχης, λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.

Τα αεροηλεκτρονικά αναβαθμίζονται συνεχώς, για τη βελτίωση της ακρίβειας της πλοήγησης και της παράδοσης όπλων. Πολλά καλά οπλικά συστήματα έχουν ενσωματωθεί στο αεροσκάφος. Ο Thakur πρόσθεσε ότι, η Jaguar είναι μια φθηνή πλατφόρμα σε σύγκριση με μαχητές όπως το Rafale.

Οι αναβαθμίσεις στο Jaguar έχουν προσθέσει βάρος, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να έχει υποβαθμιστεί για επιχειρήσεις μεσαίου επιπέδου. Η επίδραση του πρόσθετου βάρους στην απόδοση χαμηλού επιπέδου είναι ελάχιστη.

Τα τελευταία χρόνια η Ινδία αγόρασε παλιά και καθηλωμένα Jaguar, καθώς και μαχητικά Mirage 2000, κυρίως για να χρησιμοποιήσει ανταλλακτικά για συντήρηση. Αυτές οι αποφάσεις αμφισβητήθηκαν από στρατιωτικούς εμπειρογνώμονες και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, καθώς ξοδεύουν περιορισμένους πόρους για να διατηρήσουν τα παλιά μαχητικά αεροσκάφη να πετούν.

Ωστόσο, είναι μόνο ενδεικτικό της αποφασιστικότητας των Ινδών να διατηρήσουν λειτουργικά αυτά τα αεριωθούμενα στο άμεσο μέλλον.

Επιπλέον, η IAF αποκτά επί του παρόντος δύο Προσομοιωτές Πλήρους Αποστολής Σταθερής Βάσης (FBFMS) για 357 crores (47 εκατομμύρια $) από το HAL, το οποίο περιλαμβάνει ένα πενταετές συμβόλαιο πλήρους συντήρησης. Οι προσομοιωτές θα σταθμεύσουν στις βάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας στο Jamnagar και το Gorakhpur, όπου οι πιλότοι μαχητικών θα λάβουν προηγμένη εκπαίδευση.

Οι επακόλουθες αναβαθμίσεις και τα νέα σχέδια για το Jaguar, θα μπορούσαν να είναι μια πιθανή απάντηση σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον ασφαλείας. Το αεροσκάφος συμμετείχε επίσης πρόσφατα στην άσκηση «Vayu Shakti», που διεξήχθη τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, μαζί με τα Rafale και Sukhoi Su-30.

Jaguar MAX & AMCA

Και τα δύο αεροσκάφη έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιήσουν τη δοκιμαστική τους πτήση το 2024. Το έργο, γνωστό ως Combat Air Teaming System (CATS) «Warrior», ξεκίνησε το 2018 και παρουσιάστηκε στο Aero India 2021.

Το CATS θα περιλαμβάνει ένα επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, που θα χρησιμεύσει ως «μητρικό πλοίο» του συστήματος. Θα υπάρχει ένα σμήνος από UAV και UCAV που θα ελέγχονται από το μητρικό πλοίο. Το CATS' Warrior' θα είναι ένα από τα UCAV ή πιστά wingmen του συστήματος.

Υπήρξαν κάποιες εικασίες ότι τα Jaguar, θα αποσυρθούν μόλις τεθεί σε υπηρεσία το ιθαγενές μαχητικό stealth πέμπτης γενιάς της Ινδίας.

Επί του παρόντος, η IAF δεν διαθέτει ήδη την εγκεκριμένη δύναμη και πιστεύεται ότι η διατήρηση αρχαϊκών αεροσκαφών όπως τα Jaguar, Mirage 2000 και MiG-21 Bison ήταν μέρος μιας στρατηγικής για να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερα αεροπλάνα.

«Το AMCA δεν θα τεθεί σε λειτουργία πριν από το 2040. Το πιστό παράδειγμα ιδέας wingman θα απαιτούσε από την Ινδία, να αποκτήσει ψηφιακή δίδυμη ικανότητα σχεδίασης και ανάπτυξης, η οποία, με τη σειρά της, θα μας επέτρεπε να αναπτύξουμε γρήγορα drones χαμηλού κόστους για να αναλάβουμε διαφορετικές εργασίες», λέει ο Thakur.

Ενώ το AMCA, απέχει ακόμη αρκετά χρόνια από την επίσημη έναρξη λειτουργίας και η επιχειρησιακή ετοιμότητα της Ινδίας αμφισβητείται από μια εμπόλεμη Κίνα, από τότε που ξέσπασε η σύγκρουση του 2020, μια ιδέα της Jaguar MAX, εάν ακολουθηθεί, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής δύναμης.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...